2018-07-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vet vi om de hann bli klara med utredningen innan LW dog? Ibland tar det lång tid. När gjordes alla dessa anmälningar från UW, NW och skolan?

Millan skrev att det hade utretts, i imperfekt.
Citera
2018-07-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Nu rusar ni likt en fårskock precis som informatörerna vill.
Genom ett inlägg av en ny postare:

Ingen blir tveksam. Alla vet plötsligt att det här är sant.
Det ni visste var sant om SD och LW är bortglömt. Alla de fakta fick ni er också till livs så här.

Jag anser att det här greppet med en ny blogg som innehåller skandalösa informationer är ett synnerligen desperat sätt att få tråden upptagen och bortkollrad. Och med hjälp av järngänget som skriver tårdrypande historier som kopieras och kommenteras, har de lyckats.

Det här är ingen krim-tråd längre. Folk är för lättlurade. Desinformatörerna lyckades.

Det är hälsosamt att vara lagd åt det lätt skeptiska hållet. Konspirationsteorier ska man också vara försiktig med även om de kan vara spännande ibland.
Alltså håller jag mig till polisspåret eftersom utredarna kan saken bättre. Hittar de något annat intressant så lyssnar jag.
Citera
2018-07-31, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skrev att Du läst, därav frågor till Dig... varför skriver Du just det ordet om Du nu inte "läst".
Hur Du driver tråden framåt med Dina två steg tillbaka och ett framåt vet jag inte riktigt...
Har dessutom för mig att det var Du som skrev om "brodern" som visade sig inte finnas...

Postaren Schazz har också nämnt att HD hade en bror. Ingen av dom kan svara för sig.

Ett bra råd läs deras inlägg så får man sig en bild hur icke trovärdiga de är.
Citera
2018-07-31, 09:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man har tagit stora mängder prover från kroppen och kläderna men vad jag vet så har man inte fått någon träff ännu. Det kan även vara så att man håller det väldigt hemligt för att tillsammans med annan bevisning plocka in SD igen för nya förhör och då vill man ha triumfkorten på sin hand att man exempelvis har hudavskrap från SD under naglarna på LW. Det går inte att prata bort.

Om man hade hittat hudavskrap från MGM under LW,s naglar så hade "sannolika skäl" suttit som en keps så det kan vi glömma.

Fortfarande och med risk för att vara tjatig, åklagaren försökte få till sannolika skäl två gånger och fick pisk av TR båda gångerna, djävligt ovanligt och faktiskt lite besynnerligt, en gång är ingen gång, två gånger är en vana så vad eller rättare sagt hur lite har de egentligen på MGM?
Citera
2018-07-31, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Släpp det här trista hackandet på 'EnGodTanke' nu. Det här har retts ut flera gånger, och det är alltså ingen som påstår sig ha "läst sakframställan". Vad det handlar om är alltså att flera i tråden (inte bara 'EnGodTanke') har försökt tolka den information som har läckt från utredningen. Vi försöker helt enkelt bilda oss en uppfattning om vad åklagaren kan ha ansett sig ha på SD vid de olika häktningsförhandlingarna, och det går att få en ganska god bild.

Har du frågor kring det här så ställ dem hellre öppet. Då kanske du lättare får svar.
Det är "EnGodTanke" som tidigare skrivit att hen "läst och tolkat"... ska jag ställa frågan öppet då? Vad jag sett är det ingen annan som påståtts sig ha läst sakframställan utan i stället frågat om hen läst den.
Citera
2018-07-31, 10:04
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det fanns vänninor/vänner i början av tråden. Gissar att de varit på förhör och ombetts sluta delge info här.

Så är det säkert, jag känner en som kände LW och hon läste lite i början av tråden. Sen orkade hon inte för det blev för jobbigt.
Citera
2018-07-31, 10:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Man får bara hålla en misstänkt häktad om personen ifråga riskerar att förstöra förundersökningen eller riskera att lämna landet. Nu vet jag inte i just det här fallet men skulle tro att man helst såg från åklagaren sida att SD hade varit fortsatt häktad under förundersökningen. Man ansåg väl att han skulle kunna påverka vittnen. Ex kontakta dom för att påverka deras vittnesmål. Behöver inte vara övergrepp i rättssak. Utan mera att SD vill ge sin version av händelsen. Han har ju redan klart för sig vem som mördade LW det uppgav han under förhören.

Fick du någon uppfattning om FL (förhörsledarna) ansåg att personen som SD uppgav var intressant för närmare utredning?
Citera
2018-07-31, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Vet inte vad exfrun heter men svavlet fick mig att googla och här finns en liten enkel sammanfattning av Ruts bok i Bibeln.

https://blogg.svenskakyrkan.se/vandravagen/2015/10/19/vad-gor-gud-i-ruts-bok/

"Ruts bok är en väldigt märklig bok i bibeln. Det är en kort liten bok om en vanlig kvinna för kanske 3000 år sen. /.../ Den är också konstig för att den innehåller en del familjejuridik från 3000 år en i en annan kultur men allra konstigast är kanske att Gud nästan inte nämns alls. Och att det finns kopplingar till supermodern nätverksforskning. "

🤔

Det är märkligt att denne pastor avslutar sitt senaste inlägg med; Fan!
Citera
2018-07-31, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skrev att Du läst, därav frågor till Dig... varför skriver Du just det ordet om Du nu inte "läst".
Hur Du driver tråden framåt med Dina två steg tillbaka och ett framåt vet jag inte riktigt...
Har dessutom för mig att det var Du som skrev om "brodern" som visade sig inte finnas...

Jag har svarat på detta, andra har svarat på detta, är du den ända som missat detta???
Jag har inte skrivit "jag har läst", jag skrev att jag tolkade. Jag hoppas och tro/vet att inte jag har skrivet något annat någonstans, för då är det ett syftningsfel från min sida och då ber jag om ursäkt. Jag har som sagt förtydligat detta massa gånger. Det betyder SLÄPP DET!

"Har dessutom för mig att det var Du som skrev om "brodern" som visade sig inte finnas..."
Vad du har för dig och vad det faktiskt är är två helt skilda saker. Du har för dig mycket och skickar ut massa skit åt alla håll och kanter. Denna fråga har med gåtts igenom massa gånger. Det är inte jag som skrev det initialt. Jag har skrivit i mer eller mindre sammanställningssyfte vad andra skrivit.
Citera
2018-07-31, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om man hade hittat hudavskrap från MGM under LW,s naglar så hade "sannolika skäl" suttit som en keps så det kan vi glömma.

Fortfarande och med risk för att vara tjatig, åklagaren försökte få till sannolika skäl två gånger och fick pisk av TR båda gångerna, djävligt ovanligt och faktiskt lite besynnerligt, en gång är ingen gång, två gånger är en vana så vad eller rättare sagt hur lite har de egentligen på MGM?
Vad vet vi om vad SD sagt att han och LW haft för sig tidigare på kvällen...?
Citera
2018-07-31, 10:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Man får bara hålla en misstänkt häktad om personen ifråga riskerar att förstöra förundersökningen eller riskera att lämna landet. Nu vet jag inte i just det här fallet men skulle tro att man helst såg från åklagaren sida att SD hade varit fortsatt häktad under förundersökningen. Man ansåg väl att han skulle kunna påverka vittnen. Ex kontakta dom för att påverka deras vittnesmål. Behöver inte vara övergrepp i rättssak. Utan mera att SD vill ge sin version av händelsen. "Han har ju redan klart för sig vem som mördade LW det uppgav han under förhören.
"
Det är väl inte bara jag som känner det luktar Knutby..
Citera
2018-07-31, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Fy fan vilken skvallerkärring som ventilerar exet och dennes barn i en blogg i efterhand! Särskilt i denna hemska situation de nu har hamnat i.

Jag kräks på sådana skvallerkärringar.
UW gjorde helt rätt som skippade detta miffo.

Han gjorde samma sak i sin blog, dock inte lika ordrikt. Så de hade en del hämnd och skvallerbehov gemensamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in