2018-07-31, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Är ganska på det klara med när en GMP är av vinst. Därför reagerade jag när Moralensväktare skrev Man har inte gjort någon gärningsmannaprofil i denna utredningen ännu.

Ännu?

När jag skrev ännu så behöver man inte övertolka det som att man kommer att göra en.
Man har en huvudmisstänkt för mordet som man jobbar med både för att kunna fria den misstänkte från brottet eller för att kunna åtala den misstänkte för mordet.
Citera
2018-07-31, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ahaa, jag som trodde det gällde om han hade ryggrad eller inte, syltrygg
kallar jag det.

Ärligt talat, skiter jag i din dialektala tolkning.

Ditt budskap var Övertydligt
Citera
2018-07-31, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ärligt talat, skiter jag i din dialektala tolkning.

Ditt budskap var Övertydligt

Vet du om att han enligt bloggen smet från en trafikolycka?
Citera
2018-07-31, 04:53
Medlem
Citat:
Ok, men det va inte riktigt så jag tänkte, finns det några tecken på att
någon har hällt klorin eller liknande på kroppen för att sabotera DNA?

Jag har läst i tråden att man spekulerat i att det varit klorin, syra eller lut. Men jag kan bara bekräfta att kroppen var illa åtgången.
Men i den värmen och under en sådan pass lång tid så blir kroppen först uppsvälld och sen spricker den upp och vävnader blottas. Kan liknas med vad folk sammankopplar med bild på någon som blivit attackerad av syra i ansiktet. Men efter motorvägen så samlas naturens asätare till smörgåsbordet av blandade delikatesser som fåglar, katter, grävling o,s,v. Och en människokropp som ligger livlös i detta område blir snart upptäckt och kalas för dessa djur. Så jag tror att uppgifterna om detta kommer från någon som möjligen fick en skymt av kroppen på fyndplatsen.
Citera
2018-07-31, 04:54
Medlem
Citat:
Vet du om att han enligt bloggen smet från en trafikolycka?

Nej. Du får kolla det själv.
Citera
2018-07-31, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag har läst i tråden att man spekulerat i att det varit klorin, syra eller lut. Men jag kan bara bekräfta att kroppen var illa åtgången.
Men i den värmen och under en sådan pass lång tid så blir kroppen först uppsvälld och sen spricker den upp och vävnader blottas. Kan liknas med vad folk sammankopplar med bild på någon som blivit attackerad av syra i ansiktet. Men efter motorvägen så samlas naturens asätare till smörgåsbordet av blandade delikatesser som fåglar, katter, grävling o,s,v. Och en människokropp som ligger livlös i detta område blir snart upptäckt och kalas för dessa djur. Så jag tror att uppgifterna om detta kommer från någon som möjligen fick en skymt av kroppen på fyndplatsen.

Jo, vad rävar å grävlingar kan ställa till vet jag, allrahelst här när dom kan återkomma
natt efter natt.

Tack för dina svar.
Citera
2018-07-31, 06:04
Medlem
Vet inte vad exfrun heter men svavlet fick mig att googla och här finns en liten enkel sammanfattning av Ruts bok i Bibeln.

https://blogg.svenskakyrkan.se/vandravagen/2015/10/19/vad-gor-gud-i-ruts-bok/

"Ruts bok är en väldigt märklig bok i bibeln. Det är en kort liten bok om en vanlig kvinna för kanske 3000 år sen. /.../ Den är också konstig för att den innehåller en del familjejuridik från 3000 år en i en annan kultur men allra konstigast är kanske att Gud nästan inte nämns alls. Och att det finns kopplingar till supermodern nätverksforskning. "

🤔
Citera
2018-07-31, 06:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Några av mina källor bekräftar en hel del av det som står där.

Kan inte dom stackars barnen få vara i fred?

Jag förstår inte varför man behöver ha källor som bekanta. Man kan sms:a varandra träffas ta en fika och prata.
Vill jag veta ngt om en bekant till mig söker jag inte källor för tex fråga min bekant om hen verkligen hittat en ny partner.

Citat:
Tack för länk! Nu slipper jag kolla NA och Norrköpingstidningen varje dag.
Jag tänkte först att begravning sker i stillhet med endast de närmaste och har även kollat av olika "hitta graven"-sajter.
Anledningen till att jag är lite nyfiken på annons är att jag fått indikationer på att LW återgick till en relation med UW i samband med hans skilsmässa från MH. OM så är fallet kan vi lägga ännu en relation till listan.

Vad gäller Lenas begravning du tar upp i inlägg, kan den ske inom familjen och dom närmsta. Oftast då ”efter” begravningen här rum annonseras det om att begravning av **** har skett i stillhet eller inom familjen.

Enligt postaren EnGodTanke ville ju LW,s GM SD gå på LW,s begravning.

Citat:
Detta var nytt för mig. UW bor alltså med en ny kvinna/man?

Det ger oss ännu en person i detta galleri av människor.
HD sägs ha en kille men fortsätter någon slags relation med SD, LW har en kille men har någon slags relation till SD, SD separerar från HD men fortsätter relationen med densamma och tycks hänga efter LW. På detta finns det andra män som figurerar mer eller intensivt i LWs liv, antingen via geocache, kyrka eller träning. Har jag missat någon nu?

Så med andra ord känner du inte dom så bra som du vill påvisa oss i tråden

Citat:

"Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen. Hans "nya" fru har varit väl insatt i sina tre styvbarns liv och har haft det äldsta boende i sitt hem. "

Verkade som om skribenten känner familjen bättre än jag gör som bara känner vissa i varje umgängskrets. Här kommer också uppgift om att UW lever med en ny kvinna

Varför larmade du inte om du var orolig?
Kan vi låta stackars barnen vara nu?

Citat:
rsprungligen postat av Schazz
Jag utesluter ingenting och tar för givet att polisen gör på samma sätt. Det annorlunda föräldraskapet bestod i att visa upp en bild utåt men leva i en helt annan verklighet i vardagen. Sonen har själv berättat för andra, som kontaktat vuxna, om att BO satte sig själv i första rummet och att barnen kom i andra hand. Att barnen var ensamma nattetid många gånger kan inte ha undgått någon. Eller så har ni missat detta, för det skyltas ju inte med det i fina uppdateringar på facebook eller insta. Men det är bara att räkna veckorna, barnen bodde växelvis.
Flera vuxna har förfasats över vad barnen berättat men ingen har agerat. Min personliga känsla var att man inte ville stöta sig med LW, man valde att blunda.

Citat:
LW hade nyckel till UW, SD hade nyckel till LW, HD hade förmodligen nyckel till SD. Vilken jävla röra.
Folk kom, gick, knullade och ljög.
Senast redigerad av Banannn 2018-07-31 kl. 07:05. Anledning: Tilägg
Citera
2018-07-31, 06:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är många som av nån anledning tycks störa sig på att jag framför min uppfattning om att LW saknade nära väninnor. Eller förresten: saknade och saknade? Jag är inte alls övertygad om att LW med nån sorg saknade tjejbästisar, utan det var en situation hon själv hade försatt sig i. Kanske inte planerat och på förhand genomtänkt, men inte desto mindre lär det ha blivit så.

Om de döda bör man inte tala illa, särskilt kanske inte om de brutalt mördats och ännu särskildare om personen ifråga dessutom lämnar tre barn efter sig. Det jag här nedan kommer att skriva kommer det att bli reaktioner på och det kan inte hjälpas. Jag påstår nämligen att LW till sin natur var en svekfull person. Att se det där i skrift kan väcka ilska och hat, men jag tror att jag med exempel kan underbygga min uppfattning så att den kanske kan accepteras. Det lär jag få se.

Varför UW och LW skildes har inte jag riktigt fått nån förklaring till, så det vore fel att där förutsätta att LW svek UW. Jag lämnar alltså det helt.
Men så småningom viger LW paret SD och HD. Som kristen vigselförrättare har LW ett särskilt stort ansvar för den akt hon genomför och hon blir för all framtid moraliskt ansvarig för det hon genomfört. Men ändå sviker LW sitt kall, sitt uppdrag, när hon en tid senare väljer att med SD bedriva otukt (enl kyrkans ordning). LW träffar SD i smyg och hon sviker givetvis HD å det grövsta. LW spelar ett spel och jag kan inte se annat än att hon gör det fullt medvetet och kanske också med ett visst mått av triumf? Hon har knyckt SD från HD. Det ÄR ett svek!

Det har i tråden talats om andra män som LW haft, eller kanske inte haft? -sexuella relationer med. Det är alls inte omöjligt att tänka sig att nån av dessa män skulle kunna känna det som att LW lekt med den personen, men om det vet jag inget. Men nog ser jag där i så fall en situation där LW svikit nån för nån annan. Mina spekulationer.

Däremot tvekar jag inte att utpeka LW som en svikare visavi de tre barnen. Ingenstans har jag sett att LW gett sina barn total uppmärksamhet, utan istället är hon på ett närmast chockerande nonchalant vis benägen att närsomhelst på natten kasta sig iväg för att leta efter en burk. En vuxen kvinna beter sig extremt omoget och självupptaget. Säkert kommer en del i tråden att kasta sig över min gammalmodiga inställning om att jag aldrig skulle lämna mina barn ensamma mitt i natten, på det vis och med sån grund som LW gjorde det. Vikten av att kanske få till en "FTF" eller en magisk, het date, tycks ha varit LW:s drivfjäder och kompass. Allt det där pekar bort från barnen och deras behov av att ha en, åtminstone fysiskt, närvarande mamma hos sig. LW svek sitt moderskap.

En kvinna med LW:s utseende, utstrålning och karltycke och som dessutom inte döljer att hon gillar att vara i herrarnas centrum och få deras uppmärksamhet, blir ofta sedd med viss misstro av kvinnor med insyn i vad som händer. Kvinnor som ser och hör vad som sker runt LW lär inte vilja göra henne till bästa-väninna. Visste man om hur hon betett sig med SD mot HD och mot sitt kristliga löfte, så ser varenda kvinna i den miljön, att LW är av en svekfull natur och lär därför hålla henne på ett visst "säkerhetsavstånd".

Så om inte LW fallit offer för en random cykeltjuv ad modum Åmsele 2.0 så lär det kunna finnas motiv för mord baserat på upplevt svek och då i en betydligt högre farlighetsnivå än vad gäller upplevd svartsjuka.
Man som kvinna, ung som gammal, kan ha känt sig gruvligt sviken av den svekfulla LW. I det mordmotivet lägger jag mina 5 cent. Tror inte längre på min hypotetiske cykeltjuv, trots mordet tidigt i morse.

Skarpsinnig och övertygande beskrivng av Lena Wesström, häri finns med obestridlighet motivet till mordet.
Texten är underlag för utredarna att med nya ögon dra lärdom ur.
Citera
2018-07-31, 06:41
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Ni skriver många här som verkar veta mycket. Eller tror så. Säkert har ni också läst 2a exfruns blogg?? http://rutsbok.blogg.se
Fy fan vilken skvallerkärring som ventilerar exet och dennes barn i en blogg i efterhand! Särskilt i denna hemska situation de nu har hamnat i.

Jag kräks på sådana skvallerkärringar.
UW gjorde helt rätt som skippade detta miffo.
Citera
2018-07-31, 06:45
Medlem
Säkerhetsklassad låter ju stort men är ju iaf i klass 1 eg bara en registerkontroll, lite som att jobba på en förskola/yrken där man ska vara ostraffad. Intressant att särbos inte omfattas. Klass 3 är ju den hemliga klubben.

http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning/sakerhetsklass.html

http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning/fragor-och-svar-om-registerkontroll/fragor-och-svar-myndighet.html
Citera
2018-07-31, 06:58
Medlem
Schazz har skrivit att de närmaste fick veta om LWs försvinnande ngn dag innan media och blev uppmanade att hålla tyst. Varför? Trodde polisen att det ökade chansen att hitta henne vid liv? Utredningsskäl? Av hänsyn till familjen? Annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in