Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Några av mina källor bekräftar en hel del av det som står där.
Kan inte dom stackars barnen få vara i fred?
Jag förstår inte varför man behöver ha källor som bekanta. Man kan sms:a varandra träffas ta en fika och prata.
Vill jag veta ngt om en bekant till mig söker jag inte källor för tex fråga min bekant om hen verkligen hittat en ny partner.
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack för länk! Nu slipper jag kolla NA och Norrköpingstidningen varje dag.
Jag tänkte först att begravning sker i stillhet med endast de närmaste och har även kollat av olika "hitta graven"-sajter.
Anledningen till att jag är lite nyfiken på annons är att jag fått indikationer på att LW återgick till en relation med UW i samband med hans skilsmässa från MH. OM så är fallet kan vi lägga ännu en relation till listan.
Vad gäller Lenas begravning du tar upp i inlägg, kan den ske inom familjen och dom närmsta. Oftast då ”efter” begravningen här rum annonseras det om att begravning av **** har skett i stillhet eller inom familjen.
Enligt postaren EnGodTanke ville ju LW,s GM SD gå på LW,s begravning.
Citat:
Detta var nytt för mig. UW bor alltså med en ny kvinna/man?
Det ger oss ännu en person i detta galleri av människor.
HD sägs ha en kille men fortsätter någon slags relation med SD, LW har en kille men har någon slags relation till SD, SD separerar från HD men fortsätter relationen med densamma och tycks hänga efter LW. På detta finns det andra män som figurerar mer eller intensivt i LWs liv, antingen via geocache, kyrka eller träning. Har jag missat någon nu?
Så med andra ord känner du inte dom så bra som du vill påvisa oss i tråden
Citat:
"Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen. Hans "nya" fru har varit väl insatt i sina tre styvbarns liv och har haft det äldsta boende i sitt hem. "
Verkade som om skribenten känner familjen bättre än jag gör som bara känner vissa i varje umgängskrets. Här kommer också uppgift om att UW lever med en ny kvinna
Varför larmade du inte om du var orolig?
Kan vi låta stackars barnen vara nu?
Citat:
rsprungligen postat av Schazz
Jag utesluter ingenting och tar för givet att polisen gör på samma sätt. Det annorlunda föräldraskapet bestod i att visa upp en bild utåt men leva i en helt annan verklighet i vardagen. Sonen har själv berättat för andra, som kontaktat vuxna, om att BO satte sig själv i första rummet och att barnen kom i andra hand. Att barnen var ensamma nattetid många gånger kan inte ha undgått någon. Eller så har ni missat detta, för det skyltas ju inte med det i fina uppdateringar på facebook eller insta. Men det är bara att räkna veckorna, barnen bodde växelvis.
Flera vuxna har förfasats över vad barnen berättat men ingen har agerat. Min personliga känsla var att man inte ville stöta sig med LW, man valde att blunda.
Citat:
LW hade nyckel till UW, SD hade nyckel till LW, HD hade förmodligen nyckel till SD. Vilken jävla röra.
Folk kom, gick, knullade och ljög.