2018-07-31, 07:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, först beklagar sig UW över LW offentligt och nu denna Mallan som skriver ned hela familjen. Ville inte ens gratulera UWs son. Jag häpnar att dessa säger sig vara kristna. Mer hat än kärlek och förlåtelse verkar det som. Stackars barn!

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nej, hennes blogg är inte anonym. Vi sitter här och läser den, hon säger själv att hon ska lägga ut adressen på Facebook och sen får alla hennes vänner reda på den och sen deras gemensamma vänner.

Får tankar kring kaninkokerskan, vad är det för fel på folk.

Nu är det framför allt inlägget hon skrivit efter mordet på LW jag vänder mig emot. Känns som att sparka på någon som ligger när hon skriver om barnen som hon gör, detta oavsett om det är sant.

Nu ska jag läsa vidare, hon verkar inte frisk i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Fy fan vilken skvallerkärring som ventilerar exet och dennes barn i en blogg i efterhand! Särskilt i denna hemska situation de nu har hamnat i.

Jag kräks på sådana skvallerkärringar.
UW gjorde helt rätt som skippade detta miffo.

Vämjeligt att ni upprepat använder barnen som förevändning att desperat upprätthålla den rämnande falska jungfruliga bilden er infantila fixering skapat av deras mamma.
Vad lägga-locket-på-för-att-inte-vilja-inse-verkligheten-nonsens motiveras med att harhjärtat gömma sig bakom: "stackar barn"
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-31 kl. 07:50.
Citera
2018-07-31, 07:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW. Vad jag vet har inte LW ifrågasatt hans ryggrad. Däremot bloggerskan som UW begärde skilsmässa ifrån. Och vidhöll den, trots hennes kamp för motsatsen.

Det tyder, enl mig, på att både beslutet och hans ryggrad var allt annat än svag snarast solid.

Meddelar man att man vill skiljas via mail så har man lika mycket ryggrad som ett ostron. Endast en feghjärtad man gör så till sin hustru. Punkt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-31 kl. 07:58.
Citera
2018-07-31, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Schazz har skrivit att de närmaste fick veta om LWs försvinnande ngn dag innan media och blev uppmanade att hålla tyst. Varför? Trodde polisen att det ökade chansen att hitta henne vid liv? Utredningsskäl? Av hänsyn till familjen? Annat?

Vet vi att sanningen är så?
Citera
2018-07-31, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Vet vi att sanningen är så?
Nej vi vet väl bara säkert tiden mellan sista livstecknen från LW och när man gick ut i media. Men har vi skäl att tro att det inte är sant?
Citera
2018-07-31, 07:35
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Meddelar man att man vill skiljas via mail så har man lika mycket ryggrad som ett ostron. En riktig man gör inte så. Punkt.

Fast vi vet ju inte vad som föregick mailet. Kanske han sa det muntligen innan, men M*ll*n ville inte inse faktum? Var och en har sin verklighet.

Jag tippar på att UW har en annan version, men de fakto så blev det skilsmässa till slut. Det skulle vara intressant att veta om det berodde på att han fortfarande hade ett hopp om en återförening med LW?
Den "gamla" familjen firade ju tydligen jul tillsammans -16 och det gillade inte Rutan/Mallan i sin blogg.
Citera
2018-07-31, 07:44
Medlem
Som vanligt läst ikapp tidig morgon. Försökte läsa bloggen men den var stängd som Ni konstaterat, var någon som hade sparat den... kan man få den i ett PM?
Konstaterar också att beslutet jag tog för dryga 40 år sedan att säga upp mitt påtvingade medlemsskap i Svenska kyrkan var ett klokt beslut... oavsett kyrka verkar det vara mycket "mysko" som händer i de kretsarna!
Citera
2018-07-31, 07:59
Medlem
Champagneoclocks avatar
Har inte tid att gå tusen inlägg tillbaka, men vilken tid larmades det om att någon hört skriket?
Citera
2018-07-31, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Har inte tid att gå tusen inlägg tillbaka, men vilken tid larmades det om att någon hört skriket?
Kommer inte ihåg exakt tid men vid 23.45 mordkvällen, ringde trådskrivaren "dahlaan" (förmodligen felstavat) med respektive till 112
Citera
2018-07-31, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tänkte egentligen inte bidra till att dna-inläggen blir fler, men nog kan man skilja på kvinna och man även om det gäller mor och son?

Jo, jag tror också så. Men tyckte bara att det skulle vara intressant att få det bekräftat med tanke på vem som några håller som ev GM. Har sökt lite på detta men inte lyckats hitta nåt klart svar.
Citera
2018-07-31, 08:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Uppgifterna finns i daalans få inlägg som nästan uteslutande handlar om skriken, varsågod:
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Om du läser vad jag tidigare skrivit så kommer du hitta detta inlägg "Från ca. 23:30 till 23:35 När vi gick ut till bilen och började åka runt och leta var klockan ca. 23:40 och skriken hade slutat." Sambons samtalslista till 112 är 23:47, fortfarande.
Citera
2018-07-31, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
FY FARAO VILKEN LÖGNARE OCH FALSKSPRIDARE DU ÄR!!!
Att man misstolkar eller missförstår nått jag skriver köper jag. Om frågan kommer gör jag ett förtydligande och det är när detta förtydligande är fastlagt, då kan ni ifrågasätta.

Vad du gjorde nu är att ta ett inlägg, bryta ut det och jämföra det som att det är SD:s barn jag skriver om. FY FARAO SÅ DÅLIGT!

Jag skrev:
"Min partner drog ofta till dörren eller väggen när hen vart arg, aldrig dock i ilska mot mig eller barnen. Det var mest situationer där hen själv var "klantig" eller nått annat gick emot hen. Varken jag eller barnen har någonsin känt oss otrygga med hen, alltid varit den mest omtänksamma medmänniska man kan tänka sig."

Det feta är det du tar med och jämför och skriver som att jag skrivit detta om SD.
Vad har min partners utåtagerande en gång i tiden att göra med SD:s barn???

Sakframställan har jag förklarat, så ta inte upp vad jag skrev då, utan det jag förtydligade. Det fanns även andra som skrev dom olika innebörderna med framställan, sakframställan o.s.v.
Jag skrev aldrig (hoppas jag verkligen inte) att jag LÄST den. Jag skrev tidigt, utan att någon la någon vikt i det, vilka skäl åklagaren minst gått upp med. Jag skrev vad jag tolkade, vilket innebär inte automatiskt att jag läst den, men ni tolkade det så, FELAKTIGT! M.a.o. ställ frågan och för en fråga svar dialog från det istället. Det är den dialogen ni kan ifrågasätta.

Så dåligt....
Du skrev att Du läst sakframställan (sen kan Du ju hoppas så mycket Du vill) och fick ett antal frågor angående om Du läst det...
Citera
2018-07-31, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Utger man sig för att på ngt sätt ha ngn bekantskap med båda familjerna eller bara en, så är det för mig konstigt att du i över 400 inlägg svajar så i inläggen.
Om du nu vill veta att du skrivet om brodern och annat som sen ändrats i de svajande inläggen som du inte minns får du själv läsa dem. När en del frågar er som ger en bild av att ni känner familjen, skyller ni på ( Partnern ) Din trovärdighet är för mig noll.

Av någon anledning är det viktigt för dig att misskreditera mig och andra i tråden. Man undrar varför?

Du anser att jag svajar och jag kan inte bemöta det eftersom det kräver att jag lämnar ut mer information än jag bör göra.

Jag tror bestämt att du blandar ihop mig med andra användare som skriver om brodern. Jag skyller inte på någon partner utan förklarar genom denna, precis som många av er andra förklarar er med "källa med insyn i utredningen".

Jag är inte ute efter ditt godkännande gällande min trovärdighet. Du har från början visat vad din agenda består av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in