2018-07-30, 22:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Skriva dagbok är en sak, odla bitterhet en annan.

Man måste få ut sin bitterhet. Håller man den inne exploderar den förr eller senare och personen kommer må ännu sämre.
Fråga en psykolog innan du uttalar dig om hur man ska göra sig av med känslor av bitterhet. Man gör sig av med bitterheten, man odlar den inte.
Man odlar snarare bitterhet om man håller negativa känslor inne och låtsas som att allt är bra! Det är ju bara att fråga en annan psykolog eller googla om du inte tror på mig.
Citera
2018-07-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Problemet är att du lägger skulden på BO, när det är GM som felat. Det är inte OK att mörda hur sviken man än känner sig. Jag förstår att det är jobbigt när en vanlig kvinna råkar ut för ett mord. Vi vill helst kunna säga att det där händer prostituerade, kriminella eller missbrukare, så jag behöver inte oroa mig. Men inte ens OM hon saknade väninnor (vilket jag betvivlar), är det något som skulle fått henne mördad. Håller inte liksom.

Kunde du inte sansat dig lite innan du började attackera tangenterna?
Ingenstans för jag fram nåt som gör att du kan driva tesen att jag skuldbelägger BO!
Det är klart att det är GP (GärningsPersonen) som felat när den berövat en annan människa livet, om det är vi eniga.

Det är inte för att LW saknade nära väninnor som nån mördade henne. Du läser min text väldigt slarvigt. Jag ville visa på grunder för att kunna hävda att LW var full av svek -och att det i sin tur kan ha medfört att ingen ville ha henne som bästis-väninna och vidare att svekfullheten kan ha väckt enorma känslostormar hos en som känt sig sviken alt förfördelad.

Vad som i slutändan håller, det hoppas jag få se i en framtida FUP. Jag tror tyvärr att det inte blir en munter läsning. Det här är ett oerhört tragiskt drama och som hårt drabbat framförallt barnen. Därför gör uthängningen av de tre barnen i "rutbloggen" mig både upprörd och sorgsen. Kan inte folk låta barnen vara utanför det här förfärliga?
Citera
2018-07-30, 22:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ingenstans för jag fram nåt som gör att du kan driva tesen att jag skuldbelägger BO!
Det är klart att det är GP (GärningsPersonen) som felat när den berövat en annan människa livet, om det är vi eniga.

Det är inte för att LW saknade nära väninnor som nån mördade henne. Du läser min text väldigt slarvigt. Jag ville visa på grunder för att kunna hävda att LW var full av svek -och att det i sin tur kan ha medfört att ingen ville ha henne som bästis-väninna och vidare att svekfullheten kan ha väckt enorma känslostormar hos en som känt sig sviken alt förfördelad.

Vad som i slutändan håller, det hoppas jag få se i en framtida FUP. Jag tror tyvärr att det inte blir en munter läsning. Det här är ett oerhört tragiskt drama och som hårt drabbat framförallt barnen. Därför gör uthängningen av de tre barnen i "rutbloggen" mig både upprörd och sorgsen. Kan inte folk låta barnen vara utanför det här förfärliga?

Jag uppfattar det som att det som framkommer om barnen i rutbloggen är känt bl.a. av deras skola och vänner?
Har ännu inte läst hela bloggen dock.

NW har ju dessutom själv varit väldigt öppen om vad som försiggick mellan hans mamma och honom samt även sina syskon enligt flera inlägg i tråden av postare som känner familjen.

Sedan är det hennes privata blogg och den verkar anonym. Hon har varken sitt namn eller andras. Jag uppfattat det som att hon bara har gett länken till några få av sina nära med tanke på att det finns få kommentarer.

Förstår inte varför ni ska komma med kommentarer som eventuellt kan göra en svårt deprimerad cancersjuk mamma till funktionshindrad barn må ännu sämre? Vad vinner vi på det? Hon kanske läser här.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-30 kl. 22:48.
Citera
2018-07-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Men fy så obehagligt, varför hänger hon ut sin fd man och hans barn?

Vad vinner hon på det? Känns extremt lågt måste jag säga.

Obs. Lägger inget värde i huruvida det är sant eller inte, lika illa att skriva som hon gör vilket som.

Och han hängde ut LW i sin blogg, vilket gav mig lika dåliga vibbar, offerkofta på dem båda
Citera
2018-07-30, 22:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Oj!!!!!...

Precis vad jag tänkte.

Oj!!!!!
Citera
2018-07-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Jag känner ingen av dem har ingen relation till något utav dem, inga källor ingen insyn i ngn utredning.

Om du inte kände Lena så väl så har du ju beskrivet en del om hennes relationer och en del annat om LW.

Du har berättat om anmälningar med barn, som kanske blivit en trådsanning?

Bla i ett inlägg skriver du också om HD bror, som hon nu inte har, som har framkommit i tråden.

Därav min fråga hur väl du kände dem.
Då många av dina inlägg är svajiga och vill svart måla BO (?) ( min uppfattning )

Detta om bilolyckor och barnmisshandel kanske har plockats ur den bittra ex-fruns logg, hon skriver ju inte särskilt smickrande saker om LW. Frågan är om det är starkt överdrivet?
Citera
2018-07-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Några av mina källor bekräftar en hel del av det som står där.

Kanske det är ex-frun som är källan till skvallret. Både hon och UW sjunker i min aktning på det sätt de hämnas sina partners. Stackars barn!
Citera
2018-07-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Men herregud, låt kvinnan blogga som hon vill om sitt eget liv men så otroligt lågt att hänga ut sin fd man och hans barn.

Är det sant som hon skriver är det ännu värre.
Faktum är att hon skrev det (förutom det sista inlägget) innan mordet..
Citera
2018-07-30, 22:51
Medlem
Citat:

Har läst det här tidigare men inte velat nämna det då jag fick det i förtroende.

Om vi tittar på hur UW gör slut med kvinnan och frågar oss varför.
En inte allt för osannolik anledning är att LW ligger å styr i bakgrunden.
Hon kan mycket väl ha fått honom att tro att om du skiljer dig så försöker vi
bli en familj igen.

Jag skulle alltså inte bli förvånad om hon helt enkelt manipulerade UW.
När han va skild så va dom tillbaka på ruta ett, UW va inte lika intressant längre.

Kan det va det som ligger bakom bråken med NW?
Hade UW en orsak att hata LW djupt och innerligt?
Citera
2018-07-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Väldigt grymt faktiskt, att så detaljerat "klä av" en familj. Klart man blir bitter av att bli lämnad och av att bära på en sådan sjukdom men det finns gränser. Varför utsätta barnen?

Ja, först beklagar sig UW över LW offentligt och nu denna Mallan som skriver ned hela familjen. Ville inte ens gratulera UWs son. Jag häpnar att dessa säger sig vara kristna. Mer hat än kärlek och förlåtelse verkar det som. Stackars barn!
Citera
2018-07-30, 22:56
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Jag är enig med dig. Ditt inlägg är helt relevant utifrån det vi har fått veta.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-07-30 kl. 22:58.
Citera
2018-07-30, 22:56
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag uppfattar det som att det som framkommer om barnen i rutbloggen är känt bl.a. av deras skola och vänner?
Har ännu inte läst hela bloggen dock.

NW har ju dessutom själv varit väldigt öppen om vad som försiggick mellan hans mamma och honom samt även sina syskon enligt flera inlägg i tråden av postare som känner familjen.

Sedan är det hennes privata blogg och den verkar anonym. Hon har varken sitt namn eller andras. Jag uppfattat det som att hon bara har gett länken till några få av sina nära med tanke på att det finns få kommentarer.

Förstår inte varför ni ska komma med kommentarer som eventuellt kan göra en svårt deprimerad cancersjuk mamma till funktionshindrad barn må ännu sämre? Vad vinner vi på det? Hon kanske läser här.

Nej, hennes blogg är inte anonym. Vi sitter här och läser den, hon säger själv att hon ska lägga ut adressen på Facebook och sen får alla hennes vänner reda på den och sen deras gemensamma vänner.

Får tankar kring kaninkokerskan, vad är det för fel på folk.

Nu är det framför allt inlägget hon skrivit efter mordet på LW jag vänder mig emot. Känns som att sparka på någon som ligger när hon skriver om barnen som hon gör, detta oavsett om det är sant.

Nu ska jag läsa vidare, hon verkar inte frisk i alla fall.
Senast redigerad av Cocinella 2018-07-30 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in