2018-07-31, 02:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte jag.

Inte heller tror jag att hon grämer sig. Hon nådde sitt syfte. Det stavas Hämnd.

Hon stampar/ger tillbaka hänsynslöst på redan försvarslösa personer fyllda av sorg. Rent av döda.

Det fyller mig av Förakt.

Nu tycker jag att det kan stämma att det faktiskt finns församlingsmedlemmar som läser och kanske även skriver här, som det påståtts tidigare.
Jag tänker på att MH skrivit i bloggen att hon har vänner i tråden och hon blev ju snabbt underrättad ikväll och låste sin blogg.
Citera
2018-07-31, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är nog din uppfattning. Jag har en bekantskap med alla inblandade. Mest genom min egen partner. Jag vill minnas att jag beskrivit SD som en person jag inte skulle vilja umgås med. Jag har fått information av människor som stått i nära relation till flera utav personerna ni pratar om och jag har försökt förmedla detta så rakt jag kunnat, utan egna känslor inblandade. Jag kan inte minnas att jag har skrivit ngt om en bror till HD men du får väldigt gärna visa mig det inlägget. Mina intentioner har varit att ge en större bild av alla människor som vi alla pratat om.

Utger man sig för att på ngt sätt ha ngn bekantskap med båda familjerna eller bara en, så är det för mig konstigt att du i över 400 inlägg svajar så i inläggen.
Om du nu vill veta att du skrivet om brodern och annat som sen ändrats i de svajande inläggen som du inte minns får du själv läsa dem. När en del frågar er som ger en bild av att ni känner familjen, skyller ni på ( Partnern ) Din trovärdighet är för mig noll.
Citera
2018-07-31, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
En fråga till dig som har koll. Kan de långa väntetiderna på NFC ha påverkat att man inte ville ha SD häktad på sannolika? Har för mig att i Möller-fallet talades det om att svärsonen släpptes för att väntan på provsvaren från NFC skulle ta väldigt lång tid.

Man får bara hålla en misstänkt häktad om personen ifråga riskerar att förstöra förundersökningen eller riskera att lämna landet. Nu vet jag inte i just det här fallet men skulle tro att man helst såg från åklagaren sida att SD hade varit fortsatt häktad under förundersökningen. Man ansåg väl att han skulle kunna påverka vittnen. Ex kontakta dom för att påverka deras vittnesmål. Behöver inte vara övergrepp i rättssak. Utan mera att SD vill ge sin version av händelsen. Han har ju redan klart för sig vem som mördade LW det uppgav han under förhören.
Citera
2018-07-31, 04:07
Medlem
Citat:
LW. Vad jag vet har inte LW ifrågasatt hans ryggrad. Däremot bloggerskan som UW begärde skilsmässa ifrån. Och vidhöll den, trots hennes kamp för motsatsen.

Det tyder, enl mig, på att både beslutet och hans ryggrad var allt annat än svag snarast solid.

En smitare från en trafikolycka, vad säger du om en sådan persons ryggrad?
Citera
2018-07-31, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man får bara hålla en misstänkt häktad om personen ifråga riskerar att förstöra förundersökningen eller riskera att lämna landet. Nu vet jag inte i just det här fallet men skulle tro att man helst såg från åklagaren sida att SD hade varit fortsatt häktad under förundersökningen. Man ansåg väl att han skulle kunna påverka vittnen. Ex kontakta dom för att påverka deras vittnesmål. Behöver inte vara övergrepp i rättssak. Utan mera att SD vill ge sin version av händelsen. Han har ju redan klart för sig vem som mördade LW det uppgav han under förhören.

Jag ställde en fråga till dig innan du åkte på påtvingad semester, vet
du om det har varit några problem med att få fram DNA-resultat från LWs kropp?
Citera
2018-07-31, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, jag påstod att devisen om att "den som håller sig till sanningen inte behöver anstränga sig för att minnas vad den sagt" inte alltid är helt sann. Oavsett om det gäller vittnen, BO eller MGM.
Och jag blandar inte ihop det med vittnesmål. Jag tror väldigt många skulle ha svårt att redogöra på minuten eller ens timmen vad de gjorde för en eller två veckor sedan.

Ja, det är väldigt svårt att minnas exakt tidpunkt. Om inte man kan koppla det till någonting med exakt tidsangivelse.
Ex, dagens eko kvart i fem. Om man samtidigt som det pågår iakttar någonting, har man det som referens. Eller att när sommaren med Ernst precis slutat öppnade jag balkongdörren och hörde ljudet. Då har man en referens vilket stärker vittnesmålet.

Men det jag vill säga angående att man ska hålla sig till sanningen är att förhörstekniken bygger på att man återkommer till visa saker fast man ställer frågorna på olika sätt för att kolla om den förhörda håller sig till en röd tråd eller ändrar på sina svar.

Och ljuger du medvetet så kommer du inte ihåg vad du sagt och lämnar en någorlunda liknade berättelse fast med vissa avsteg som tidpunkt eller plats. Och det gör man bara om man ljuger och försöker anpassa sin berättelse efter vad förhörsledaren ställer för frågor.
Visst som åtalad får du ljuga, men din trovärdighet i rätten blir lika med noll så man blir då många dömd mot sitt nekande.

Hoppas du blir klokare av det jag försöker förtydliga.
Citera
2018-07-31, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Se där.
Citera
2018-07-31, 04:23
Medlem
Citat:
Jag ställde en fråga till dig innan du åkte på påtvingad semester, vet
du om det har varit några problem med att få fram DNA-resultat från LWs kropp?

Man har tagit stora mängder prover från kroppen och kläderna men vad jag vet så har man inte fått någon träff ännu. Det kan även vara så att man håller det väldigt hemligt för att tillsammans med annan bevisning plocka in SD igen för nya förhör och då vill man ha triumfkorten på sin hand att man exempelvis har hudavskrap från SD under naglarna på LW. Det går inte att prata bort.
Citera
2018-07-31, 04:25
Medlem
Citat:

VA? En smitningsolycka och en skilsmässa??? TVÅ helt olika saker.

HUR kan du ens ställa dom mot varandra?

Det första är ett lagbrott

Det andra är det INTE

Hur tänker du?
Citera
2018-07-31, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man har tagit stora mängder prover från kroppen och kläderna men vad jag vet så har man inte fått någon träff ännu. Det kan även vara så att man håller det väldigt hemligt för att tillsammans med annan bevisning plocka in SD igen för nya förhör och då vill man ha triumfkorten på sin hand att man exempelvis har hudavskrap från SD under naglarna på LW. Det går inte att prata bort.

Ok, men det va inte riktigt så jag tänkte, finns det några tecken på att
någon har hällt klorin eller liknande på kroppen för att sabotera DNA?
Citera
2018-07-31, 04:33
Medlem
Citat:
VA? En smitningsolycka och en skilsmässa??? TVÅ helt olika saker.

HUR kan du ens ställa dom mot varandra?

Det första är ett lagbrott

Det andra är det INTE

Hur tänker du?

Ahaa, jag som trodde det gällde om han hade ryggrad eller inte, syltrygg
kallar jag det.
Citera
2018-07-31, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Kommer man att göra en gärningsmannaprofil? Eller är det under omständigheterna onödigt?

En gärningsmannaprofil gör man bara när man har ett mordoffer men ingen misstänkt mördare. Ex. Man hittar en kropp i ett naturområde och ingen misstänkt. Då vill man efter ett tags spaning ha en profil så man kan begränsa till en mindre grupp att jobba med. I det här fallet har man en fortfarande misstänkt mördare som man förhört flertalet gånger och nu försöker ta reda på om dom uppgifterna han lämnat stämmer överens med andra iakttagelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in