Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 13:34
  #19369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Ja go figure du har inte ens hört dessa vittnesmål och ändå sitter du här och joinar begåvningsreserven?
Är det inte jävligt märkligt att filmer från månen har samma mörker och ungefär likadana förhållanden och likförbannat sitter Ni här och försöker fälla mig genom vetenskap som uppenbarligen blir irrelevant då rymden har samma mörker på filmerna. Var är ditt fucking dagsljus från Solen på Månen som skymmer stjärnorna för vissa men inte för andra? Var????? Idioter som saknar rationellt tänkande.
BTW...
space may be the final frontier but it's made in a hollywood basement

Vaddå ”samma mörker”? Om det är samma mörker syns väl stjärnorna lika lite?
Att citera RHCP funkar lika dåligt varje gång. Vad bevisar det?
Citera
2018-07-22, 13:37
  #19370
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Vaddå ”samma mörker”? Om det är samma mörker syns väl stjärnorna lika lite?
Att citera RHCP funkar lika dåligt varje gång. Vad bevisar det?

Ja varför säger då en Astronaut att när han såg ut mot rymden så var det fullsprängt med stjärnor medans andra säger att det är kolsvart? Ska detta ha med Solens ljus att göra när dom filmer jag ser därifrån har samma mörka bakgrund? Jag får inte ihop det
Citera
2018-07-22, 13:39
  #19371
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Ja go figure du har inte ens hört dessa vittnesmål och ändå sitter du här och joinar begåvningsreserven?
Är det inte jävligt märkligt att filmer från månen har samma mörker och ungefär likadana förhållanden och likförbannat sitter Ni här och försöker fälla mig genom vetenskap som uppenbarligen blir irrelevant då rymden har samma mörker på filmerna. Var är ditt fucking dagsljus från Solen på Månen som skymmer stjärnorna för vissa men inte för andra? Var????? Idioter som saknar rationellt tänkande.
BTW...
space may be the final frontier but it's made in a hollywood basement

Det är lite tråkigt att du inte kan argumentera för din sak. Blir ju mest virriga tankar från dig.

Varför är det konstigt att man ibland kan se stjärnor och ibland inte? Betyder det faktum att jag inte kan se några stjärnor just nu att människan inte har varit på jorden?
Citera
2018-07-22, 13:42
  #19372
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är lite tråkigt att du inte kan argumentera för din sak. Blir ju mest virriga tankar från dig.

Varför är det konstigt att man ibland kan se stjärnor och ibland inte? Betyder det faktum att jag inte kan se några stjärnor just nu att människan inte har varit på jorden?

varför säger en Astronaut att när han såg ut mot rymden så var det fullsprängt med stjärnor medans andra säger att det är kolsvart? Ska detta ha med Solens ljus att göra när dom filmer jag ser därifrån har samma mörka bakgrund?
Citera
2018-07-22, 13:45
  #19373
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
När X var på månen då lyste solen så pass att det inte går att se stjärnorna och när Y var där var det kolsvart ute i rymden. Ja Ni tror väl på UFOn från andra galaxer också bara det sägs på rapport så

Och vilken färg anser du att himlen borde ha på månen? Om inte svart, vad? Gredelin?
Citera
2018-07-22, 13:47
  #19374
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Och vilken färg anser du att himlen borde ha på månen? Om inte svart, vad? Gredelin?

Det jag anser är att de borde ha samma upplevelse av rymden när filmer man ser därifrån är mörka i bakgrunden
Citera
2018-07-22, 13:57
  #19375
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det jag anser är att de borde ha samma upplevelse av rymden när filmer man ser därifrån är mörka i bakgrunden
Det hade de.
Det var Cernan på Apollo 17 som beskrev att han kunde se stjärnor när han stod i landarens skugga och fällde upp UV-visiret och väntade tills ögonen vant sig vid att titta ut i mörkret.
I övrigt kunde han inte heller se stjärnor från månen.
Citera
2018-07-22, 14:01
  #19376
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det jag anser är att de borde ha samma upplevelse av rymden när filmer man ser därifrån är mörka i bakgrunden

Nu blandar du ihop två olika saker, dels två personers subjektiva beskrivning av deras upplevelse vid olika tillfällen och dels en kameras dynamiska omfång.

En kamera har en väldigt begränsad dynamik, en kamera är urusel på att få med både högdagrar och lågdagrar. Exponerar du efter de ljusare partierna kommer de mindre ljusa partierna (stjärnorna) att bli underexponerade, de kommer inte att synas.
Citera
2018-07-22, 15:00
  #19377
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det jag anser är att de borde ha samma upplevelse av rymden när filmer man ser därifrån är mörka i bakgrunden

Kameror ser inte vad våra ögon ser. Våra ögon anpassar sig hela tiden efter ljuset. Har du något ljust i ditt synfält, som månen, solen eller jorden, så kommer du inte se några stjärnor. Men himlen är fortfarande svart. Om du inte har något annat i ditt synfält och tittar mot himlen, som är svart, så är det möjligt att se stjärnor.
Kameror måste du hela tiden anpassa exponeringen för efter hur ljuset är i övrigt. Fullmånen är ganska ljus. Tänk dig att du står på månens yta. Det skulle vara extremt ljust. Dubbelt så ljust, ungefär, som en solig dag på jorden. Att försöka exponera efter stjärnljus i sån miljö skulle riskera att förstöra kameran.
Här är ett par informativa kllipp.

https://www.youtube.com/watch?v=UC-sy5yvax0&t=
https://www.youtube.com/watch?v=syVP6zDZN7I&t=
Intressanta klipp men du kan hoppa till 2:45 i första klippet och 8:37 i det andra klippet för se hur det skulle se ut om man exponerade efter stjärnorna på månen.
__________________
Senast redigerad av Sadoman 2018-07-22 kl. 15:12.
Citera
2018-07-22, 15:29
  #19378
Moderator
Länkpost raderad. Gör om, gör rätt.
Se den klistrade tråden (FB) VIKTIGT Läs innan du postar i Konspirationsforumet! angående användandet av länkar.

/Moderator
Citera
2018-07-30, 19:31
  #19379
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Buzz Aldrin från Apollo 11 erkänner att de aldrig varit på månen!!!

Detta inför en åtta-årig flicka.

Länk; Buzz Aldrin Told the Truth about the Moon Landing; https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=ygnTysoKnvU

Nej det erkänner han inte.
Vad han "erkänner" är att de inte har åkt tillbaka till månen sedan 1972.
Se vidare:
https://www.snopes.com/fact-check/bu...oon-admission/

Här är det oredigerade orginalklippet.
https://youtu.be/Y4UP6nRMuGs
Om du orkar lyssna igenom klippet så kommer du märka att Buzz hävdar att de landade på månen.


Du är verkligen en naiv och lättlurad stolle. Går du på precis alla knasiga konspirationsteorier?
Citera
2018-07-30, 19:39
  #19380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Den är tillräckligt bra för att förstå att han inte erkänner något alls. Det är bara aluminiumfolieförbrukande hoaxdårar som misstolkar vad han säger. Eller som man säger om en tidningsartikel som vinklats till att få något att inte verka som det verkligen är.

För övrikt är klippet borta på grund av upphovsrättsbrott.

Man hör olika saker som sagt. Vissa hör det de vill höra.

Kasta du dina lögnaktiga fördomsfulla stämplar...det är ungefär som om man skulle kalla dig en naiv enfaldig godtrogen auktoritetsälskande auktoritetstroende pappskalle, uppväxt på propaganda och hjärnan fylld av aluminium.

Här är två fungerande länkar:
kort version; Buzz Aldrin Told the Truth about the Moon Landing; https://www.youtube.com/watch?v=MlNeeMCDCoY

lång version; Zoey interviews Buzz Aldrin; https://www.youtube.com/watch?v=Y4UP...ature=youtu.be
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback