Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-30, 21:13
  #19381
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Lyssna bättre själv. Tror du att din tolkning är den enda?! Denna intervju med Buzz Aldrin tillför absolut något till tråden vilket man inte kan säga om dina inlägg.

Vi har lyssnat. Flera gånger.

Och vi vet att du väljer att tolka saker för att passa din världsbild, det kallas att ha ett konfirmeringsbias.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Konfirmeringsbias
konfirmeringsbias riskerar att leda till en övertro på personliga åsikter medan motbevis och alternativa källor ignoreras. Detta kan leda till katastrofalt felaktiga beslut, speciellt i vetenskapliga, politiska och militära sammanhang.

Du borde läsa Karl Popper och vetenskapsteori.
Och du borde fundera att lägga mer tid på att försöka hitta fel med (falsifiera) dina egna teorier än på att bekräfta dem.
Citera
2018-07-30, 22:53
  #19382
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Ångrar du dina försök att kasta stämplar - din skit kommer tillbaka på dig själv.

Du försöker uppenbarligen vrida till det hela. Enligt dig är det "lögnaktigt" och "fördomsfullt" att posta denna länk från min sida - LOL - om jag inte presenterar "några bevis". En intervju av detta slag är ett slags bevis. Därtill är det upp till mig att posta vad jag vill - det är ändå inte riktat till sådana som dig.

Därtill en anklagelse för "cherrypicking" LOL. Du kan väl googla själv, dessutom förändrar inte den långa versionen något, snarare tvärtom. So fuck you.
Länken är okej, din tolkning av vad som sägs i den är helt uppåt väggarna fel. Försök lyssna på honom utan förutfattade meningar.
Citera
2018-07-31, 10:04
  #19383
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Länken är okej, din tolkning av vad som sägs i den är helt uppåt väggarna fel. Försök lyssna på honom utan förutfattade meningar.

Är man objektiv så verkar det mer som en felsägning snarare än ett erkännande.
__________________
Senast redigerad av withnoname 2018-07-31 kl. 10:11.
Citera
2018-07-31, 12:38
  #19384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Länken är okej, din tolkning av vad som sägs i den är helt uppåt väggarna fel. Försök lyssna på honom utan förutfattade meningar.

Din tolkning är inavlad. Lyssna själv. Ta hjälp av Popper som någon föreslår. Reflektera samtidigt kring alla dina bias. Tror du att intervjun endast kan tolkas på ett sätt, ditt sätt? Svar: nej.
__________________
Senast redigerad av Julma-O 2018-07-31 kl. 12:43.
Citera
2018-07-31, 14:12
  #19385
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Din tolkning är inavlad. Lyssna själv. Ta hjälp av Popper som någon föreslår. Reflektera samtidigt kring alla dina bias. Tror du att intervjun endast kan tolkas på ett sätt, ditt sätt? Svar: nej.
Jag tolkar inte, jag lyssnar på vad han säger.
Citera
2018-07-31, 15:01
  #19386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jag tolkar inte, jag lyssnar på vad han säger.

När man lyssnar gör man en tolkning (om du inte visste det).
Citera
2018-07-31, 15:38
  #19387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
När man lyssnar gör man en tolkning (om du inte visste det).
Ja, och en tolkning kan vara felaktig. Din tolkning är felaktig, eftersom den inte har stöd i vad BA faktiskt säger.
Du har helt enkelt bestämt i förväg vad du ska höra, och då "hör" du det utan att lyssna på vad som sägs.

Jag har i och med detta fått nog av detta och kommer inte att fortsätta detta trams.
Citera
2018-07-31, 18:27
  #19388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Ja, och en tolkning kan vara felaktig. Din tolkning är felaktig, eftersom den inte har stöd i vad BA faktiskt säger.
Du har helt enkelt bestämt i förväg vad du ska höra, och då "hör" du det utan att lyssna på vad som sägs.

Jag har i och med detta fått nog av detta och kommer inte att fortsätta detta trams.

Du kan inte med säkerhet hävda att det är just din tolkning som är korrekt. Du tar för givet att du har rätt men sanningen är den att din tolkning kan vara lika felaktig som någon annan.

Du har ingen aning om vad jag har bestämt mig för i förväg. Kanske är det snarare DU som har bestämt dig i förväg vad du ska höra. Du behöver inte fortsätta för det leder ingen vart och det tillför inget i frågan. Såpass intressant och avslöjande (svår att avfärda) var intervjun med Buzz.
Citera
2018-07-31, 19:34
  #19389
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
När man lyssnar gör man en tolkning (om du inte visste det).
Man kan förstå utan att tolka. Nu vet jag en del andra saker om månlandningarna vilket gör att jag förkastar din tolkning i alla fall. Jag är övertygad om att din tolking omedvetet styrts av din egen relativistiska världsuppfattning. Mängden bevis och indicier för månlandningarna överväger vida den lilla mängd halmstrån hoaxers griper efter.

Bevisen finns kvar på månen.
Citera
2018-07-31, 20:08
  #19390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Man kan förstå utan att tolka. Nu vet jag en del andra saker om månlandningarna vilket gör att jag förkastar din tolkning i alla fall. Jag är övertygad om att din tolking omedvetet styrts av din egen relativistiska världsuppfattning. Mängden bevis och indicier för månlandningarna överväger vida den lilla mängd halmstrån hoaxers griper efter.

Bevisen finns kvar på månen.

Förstå utan att tolka?? WTF? Tror du inte att din hjärna tolkar oavsett om du vill detta eller inte?

Det är inte bara "min tolkning" utan många andras. Oavsett så är det möjligt att tolka intervjun på detta sätt.

Vidare är jag övertygad om att din tolkning styrts...på samma sätt...gäsp...whatever...

"Hoaxers"?? Vad är det för begrepp? Låter lite som "konspirationsteoretiker". Som om jag skulle slänga in dig i fåran...vi som slutar att tänka så fort vi uppfattar att något kan ses som en konspiration eller hoax.

Intressant intervju minst sagt.
Citera
2018-08-19, 16:19
  #19391
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Intressant att Buzz Aldrin avslöjade att de inte varit på månen...

Intressant också att sanningen kom fram när han verkar ha varit på fyllan, då brukar ju sanningar avslöjas...

Hehe... kan inte vara lätt att leva som förnekare i dessa upplysande tider...
__________________
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-08-19 kl. 16:21.
Citera
2018-08-19, 16:42
  #19392
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Intressant att Buzz Aldrin avslöjade att de inte varit på månen...

Intressant också att sanningen kom fram när han verkar ha varit på fyllan, då brukar ju sanningar avslöjas...

Hehe... kan inte vara lätt att leva som förnekare i dessa upplysande tider...

Nej din sopa, Aldrin svarade på varför nasa inte rest dit igen på så länge..
Vad får du egentligen ut av att bete dig som en dåre?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback