2018-07-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tänkt samma ett tag sedan tråden tenderat drivas mot meningslösa käbbel så frekvent, särskilt så fort vissa möjliga GM eller aspekter lyfts fram av någon. Men tänker nog generellt att en GM då skulle skapa flera konton än eller ha hjälp av andra. Dock får vi ju inte spekulera på FB om identiteter så vi kan nog inte komma längre än att som Flixa säger vara tacksamma för förundersökningssekretess och vara vaksamma var tråden förs och försöka hålla den så högt över käbblet som möjligt. Det finns ju ett antal aspekter som är intressanta och möjliga GM som bör belysas mer och spekuleras kring utan att vi behöver fastna i personangrepp och gräl om teknikaliteter som ingen av oss har möjlighet att bekräfta förrän svaren kommit.

Personligen är jag nyfiken på hur scenariot med en GM med medhjälpare i efterhand som hjälpt hen att röja bevis och rikta polis åt fel håll skulle se ut.

Alibin för HD skulle jag även vilja veta mer om. Hur kommer det sig att hennes hus aldrig varit avspärrat trots så närhet med LWs hus och ev MP och i position av fru till SD?

Vad vi vet är att UW tog emot polisen, sedan gick det fort med intag/anhållande
av SD, samt att det va ett svartsjukemotiv.

Inte allt för långsökt å tro att det kommer från UW, plus att han sannolikt
"nämde" bil å bullincidenten.
Citera
2018-07-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nej, polisen ansåg sig väl inte ha någon anledning att topsa UW eller NW eftersom någon (UW?) direkt pekade mot SD

UW borde ha ett vattentätt alibi eftersom han ändå varit gift med BO och alltså kollad rejält, om de gått enligt någon handbok. Fast eftersom det tog sån tid att hitta kroppen undrar man. Du brukar skriva att inledningen av utredningen påverkades av UWs jobb. Kan du utveckla det?
Citera
2018-07-30, 14:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Kan ju vara en förklaring till att det tar så lång tid. Kanske pågår topsning av nya personer i detta nu.

Nåt sådant är sannolikt. Utökade och kompletteringsprover är vanligt.
Ponera att det prov som tidigare kommit och avsåg binda SD tekniskt till mordet inte matchade utan DNA visade vara från okänd person utan träff i nåt av registreren.
Det föranleder enligt mitt tycke topsning av företrädelsevis LWs motiverat manliga bekantskaper..
Citera
2018-07-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad vi vet är att UW tog emot polisen, sedan gick det fort med intag/anhållande
av SD, samt att det va ett svartsjukemotiv.

Inte allt för långsökt å tro att det kommer från UW, plus att han sannolikt
"nämde" bil å bullincidenten.

UW och LW har ju haft en ansträngd relation men vad jag förstått så har båda försökt komma överens om och runt barnen. Kan inte få ihop att LW ska ha berättat för UW om turerna med SD. Då ska hon även ha förklarat förhållandet med SD? Barnen kan däremot ha vetat om det som hänt med SD. De var ju hemma när polisen förhörde LW om misshandelsanmälan natten mot den 10 januari 2017. Så UW och/eller polisen kan ha fått informationen av vaket barn (NW?) under bullincidenten.
Citera
2018-07-30, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så här trodde jag det brukar heta.

[/b]

Jo men det var ju inget svar på den egentliga frågan; 99,9999% är väl ung det samma som en +4:a?🤔

Frågan var ju hur lätt/svårt det är att skilja på dna från nära släktingar.
Citera
2018-07-30, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
UW borde ha ett vattentätt alibi eftersom han ändå varit gift med BO och alltså kollad rejält, om de gått enligt någon handbok. Fast eftersom det tog sån tid att hitta kroppen undrar man. Du brukar skriva att inledningen av utredningen påverkades av UWs jobb. Kan du utveckla det?

Enligt uppgift i tråden var han i annat län under aktuell natt. Sonen ska ha varit hemma med UWs nya fru. Sedan ändrades detta till att UW var hemma och så även sonen. Ingen har bekräftat någon fru vad jag har sett. Vid den aktuella tiden sover vanligt folk varpå jag antar att far och son är varandras (sovande) alibi.

Jag menar att utredningen stökades till den första viktiga tiden då säkerhetspolisen var tvungen att utröna försvinnandet med eventuell koppling till UWs säkerhetsklassade arbete.
Citera
2018-07-30, 15:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Enligt uppgift i tråden var han i annat län under aktuell natt. Sonen ska ha varit hemma med UWs nya fru. Sedan ändrades detta till att UW var hemma och så även sonen. Ingen har bekräftat någon fru vad jag har sett. Vid den aktuella tiden sover vanligt folk varpå jag antar att far och son är varandras (sovande) alibi.

Jag menar att utredningen stökades till den första viktiga tiden då säkerhetspolisen var tvungen att utröna försvinnandet med eventuell koppling till UWs säkerhetsklassade arbete.

Nu kommer jag inte ihåg säkert men var det inte bara en trådsanning att UW hade ett hemligt arbete och var säkerhetsklassad. I själva verket hade han väl något vanligt jobb.
Citera
2018-07-30, 15:12
Medlem
Citat:

Det hade kanske varit naturligt om de fortfarande var gifta, men så här typ 10 år efter en skilsmässa borde väl ingen ha misstänkas pressa ut UW genom att kidnappa LW, även om hon var mor till hans barn. Fast det kanske är rutin kring säkerhetsklassade jobb? Eller tror du att de misstänkte annat?
Citera
2018-07-30, 15:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja han består ju om inte annat av 50% LW-dna. Kan det inte förresten bli svårt att skilja på mor-son-dna, eller har tekniken löst det?
——/

Tänkte egentligen inte bidra till att dna-inläggen blir fler, men nog kan man skilja på kvinna och man även om det gäller mor och son?
Citera
2018-07-30, 15:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tänkte egentligen inte bidra till att dna-inläggen blir fler, men nog kan man skilja på kvinna och man även om det gäller mor och son?

Y och X kromosomernas vara och icke vara är nog lätt att se i DNA analyser.
Citera
2018-07-30, 15:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Med tiden får man erfarenheter och är med om saker. Livets gång. Det finns som som inte ens sett en död person fast dom är pensionärer.
Bor man i en större stad och rör sig mycket på kanske udda tider så ser man saker. Men jag bryr mig egentligen inte om din tilltro. Skulle jag säga att jag tror till 100% att SD är mördaren och allt jag skrev var helt förutsättningslöst åt det hållet, skulle du tro på mig och kalla det för trovärdigt...?

Jag tror att jag kunnat levererat ganska mycket i tråden, som ni dessutom kunnat verifierat. Det andra som inte går att verifiera och där jag inte vill säga hur den infon kommit till mig, får ni helt enkelt värdera själva. Gärna kritiskt, jag kan ha missat saker med.

Men det mest jag skriver är väl ändå hypoteser och hur jag ser och tolkar olika faktauppgifter. Det har väl inget med trovärdigheten att göra?!

Vad som förändrats, egentligen inte så mycket, mer än att vissa saker förstärkts för mig. Känslan av SD:s rättspatos, större empati än vad ni här inte ens är i närheten att beskriva, hans ärlighet i saker som han inte ens borde vara ärlig med.
Det i hans personlighet som jag tycker jag vill ha honom som GM är det jag inte vet... och som en skrev "personkontroll", som jag inte heller har koll på. Detta är ju en mörk sida som aldrig visas för någon, och den har jag inte alls koll på.

Så din omvändning från tidigare 50 % till nu 10 % grundar du i hans personlighet. Har du den senaste tiden lärt känna honom mer? För du känner ju honom knappt har du ju sagt.
Citera
2018-07-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Självklart kan man det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in