2018-07-30, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Att han kan ha träffat sin mamma den dagen kanske?
Då finns troligtvis hennes DNA på honom.

Ja han består ju om inte annat av 50% LW-dna. Kan det inte förresten bli svårt att skilja på mor-son-dna, eller har tekniken löst det?

Citat:
Jag tror faktiskt att ingen ( ev förutom SD är topsad hittills.
Finns än så länge ingen anledning att topsa någon när man har en ensam misstänkt GM

Men om man nu råkar hitta lite dna tillhörande någon okänd på/vid FP?
Citera
2018-07-30, 13:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Om man arbetar brett så topsar man nog alla i BOs närhet. Förhoppningsvis även personer som angivit ett alibi för aktuell tid.

Citat:
Märkligt då många mord begås just i nära relationer.
Finns väl ingen anledning att topsa om man inte gjort fynd med besudlingar innehållande DNA på LW eller fyndplats, nåt att jämföra mot?
Citera
2018-07-30, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Finns väl ingen anledning att topsa om man inte gjort fynd med besudlingar innehållande DNA på LW eller fyndplats, nåt att jämföra mot?

Det har du rätt i.
Så man samlar först ihop jättemycket teknisk bevisning från BO och fyndplats, sen avvaktar man och kollar vad dessa består av och sedan börjar man topsa folk?
Citera
2018-07-30, 13:50
Medlem
Citat:
Hittade ett gammalt inlägg från dig EGT.
Du verkar ha varit med om flera händelser med lik som burits iväg och avspärrade hem. Även din sambo har sett en kropp bäras ut ur skogen.
Verkar otroligt att ni två sett allt detta.
De flesta kommer nog aldrig under sin livstid få se ett lik på en brottsplatsundersökning.
Som jag skrivit tidigare, du vill gärna ifrågasätta sanningshalten i de flesta inlägg som skrivs här.
Jag tycker inte din trovärdighet är så hög.
Du kanske bara är intresserad av krimfall och mord (vilket många är) men har egentligen inte så mycket relevant fakta att komma med kring de inblandade.
Sedan har det varit väldigt tyst från dig det sista?

Fast nu har du visst skrivit att du tror till 10% att SD är GM
Häromdagen sa du att chansen är 50%.
Dela gärna vilka nya fakta som framkommit som gör att du ändrat dig så drastiskt?

Du ifrågasätter alltför ofta EGT
Jag kan inte låta bli att fundera på varför...?
Jag finner EGT inlägg betydligt mer trovärdiga än mångas andras.
Jag har också en tro på att det är 10% på att det är SD.
Polisen får ganska snabbt svar på vissa analyser, kan gå så fort som innan 24 tim, därav tror jag att det inte är SD, då hade han redan suttit på sannolika.
Men visst chansen finns, men som sagt om än en liten sådan, säg 10%
Citera
2018-07-30, 13:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det har du rätt i.
Så man samlar först ihop jättemycket teknisk bevisning från BO och fyndplats, sen avvaktar man och kollar vad dessa består av och sedan börjar man topsa folk?
Det är min gissning. NFC är tillräckligt överbelastade utan att man skickar in topsningar på mgm... om man inte gjort dnafynd vid brottsplatsundersökning.
Citera
2018-07-30, 13:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vad baserar du denna "meningslöshet" på?

Det är rätt naturligt att personer i samma familj som ses då och då har dna från varandra även om de inte delar samma bostad.

Vad tycker du själv att det skulle bevisa om man hittar LW:s DNA på familjemedlemmar som hon umgås med? Jag kan inte inse att det skulle bevisa någonting och därför anser jag att det är helt meningslöst.
Citera
2018-07-30, 13:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag menar att det är föga troligt att Lena har hans DNA på sig om han inte bodde hos henne eller var där under kvällen/natten den 14 maj.

Du menar att om man råkar få DNA från någon annan på sig så "ramlar det bort" efter någon dag?
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man kan kanske ha DNA på sig som är några dagar gammalt och det går inte att tidsbestämma tror jag?

Du uttrycker exakt vad jag menar.
Citera
2018-07-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är min gissning. NFC är tillräckligt överbelastade utan att man skickar in topsningar på mgm... om man inte gjort dnafynd vid brottsplatsundersökning.

Kan ju vara en förklaring till att det tar så lång tid. Kanske pågår topsning av nya personer i detta nu.
Citera
2018-07-30, 14:01
Medlem
Citat:
Om jag tror på dig eller inte har inget med SD att göra, om man tror att han är GM eller inte.
Utan att du lämnat totalt motstridiga uppgifter dagarna efter varandra.
Först skriver du att du umgås med SD och beskriver er relation som humoristiskt och varm.
Dagen efter skriver du att du inte ens känner SD.
Det blir svårt att se dina inlägg över lag som trovärdiga.
Dela gärna vad som gör att SD är mindre trolig i dina ögon efter helgen.
Är han oskyldig så är det bra att fakta som pekar på det kommer fram.
Men det verkar vara flera saker som gör att SD är mindre misstänkt?
Det sistnämnda har jag svarat på.
Det du känner motstridiga uppgifter har jag med svarat på, kommer du på vad jag svarat?
Du kan inte fortsätta hävda motstridiga uppgifter på saker jag förtydligat och förklarat. Andra har dessutom förklarat den aspekten.
Kom gärna med mer som du tycker inte stämmer. För om det är det ända, så förstora inte upp det med pluralis "motstridigA uppgiftER", skriv istället "motstridig uppgift". Detta är ett sätt för dig och vissa andra att förringa uppgifter som inte går i eran linje (generaliserat och vill inte gå i polemik om det).
Citera
2018-07-30, 14:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är rätt naturligt att personer i samma familj som ses då och då har dna från varandra även om de inte delar samma bostad.

Vad tycker du själv att det skulle bevisa om man hittar LW:s DNA på familjemedlemmar som hon umgås med? Jag kan inte inse att det skulle bevisa någonting och därför anser jag att det är helt meningslöst.

Man kan ju bara hoppas att professionella utredare inte resonerar i dylika termer av vad de personligen anser vara "meningslöst".

Dessutom är nog inte huvudsyftet med dna-test på anhöriga att undersöka huruvida "LW's DNA finns på familjemedlemmar". Du bör nog vända på resonemanget en aning.
Citera
2018-07-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad tycker du att det skulle bevisa om NW:s dna finns på LW?
Det verkar minst sagt helt meningslöst att topsa hen.

Om NWs DNA finns på LW så finns sannolikt även UWs DNA där, borde
inte det utredas?
Citera
2018-07-30, 14:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Så är det säkert. Vi får väl se om dna finns på fyndplatsen eller om NW träffat sin mamma i tid ansluten till den 14 maj. Jag antar att alla barnen topsats. Det är väl det enda sättet att sära på alla prover. Detsamma gäller UW. Hans dna borde ju inte finnas på LWs kropp eller fyndplatsen.
Jag antar att inget av barnen har topsats. Deras dna är ändå lätt att urskilja (inte vem som är vem, men att de är hennes barn) eftersom det är så likt LW:s dna.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja han består ju om inte annat av 50% LW-dna. Kan det inte förresten bli svårt att skilja på mor-son-dna, eller har tekniken löst det?
Det är knappast svårt att urskilja. Som du skriver så är det till ungefär 50 % likt LW:s dna. Vilket innebär att det också till ungefär 50 % är helt olikt hennes dna.
Senast redigerad av hoppsann 2018-07-30 kl. 14:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in