2018-07-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det kan jag ge dig ett enkelt svar på!
Därför att de som tror han är oskyldig inte svarar på frågan vilka omständigheter det är som pekar på att han är oskyldig.
De har fått frågan av bland annat LimeTime.
Men de svarar med att framställa oss andra som opålitliga och att vi skapar trådsanningar om bevisen mot SD.

Börja med du att lägg fram omständigheter som pekar på att SD är oskyldig?
Och nämn då inte att svaren från NFC med all säkerhet kommit och att inget därifrån pekar på SD.
Vi vet ju att utredningen inte fått alla svar därifrån som de väntar på.

Utan vad mer tycker du själv pekar på att SD är oskyldig?
(det fetade)
Jaså, "vet" vi det verkligen?
Tycker det ser ut som om du med det påståendet försöker skapa en trådsanning. Har du en källa som kan gå i god för att utredningen fortfarande har provsvar att vänta?

Du har fått kritik för att sprida trådsanningar. I din situation skulle jag därför vara extra försiktig med hur jag uttrycker mig. Kan du förstå min förvåning över ditt sätt att skriva?
Citera
2018-07-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

Bra med sträng förundersökningssekretess och att alla inblandade i utredningen håller på den.
Väldigt lite har läckt till media och källor.

Har jag missförstått något eller var det inte du som delgav tråden, via "källa i utredning", om synvittnet som hade sett SD på viss plats och viss tid?
Har jag tagit fel ber jag om ursäkt.
Citera
2018-07-29, 22:44
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kan mördaren ha planerat mordet
och skapat ett nytt konto här på FB
innan mordet genomfördes för att
försvara sig själv och sprida desinformation här?

Tänkt samma ett tag sedan tråden tenderat drivas mot meningslösa käbbel så frekvent, särskilt så fort vissa möjliga GM eller aspekter lyfts fram av någon. Men tänker nog generellt att en GM då skulle skapa flera konton än eller ha hjälp av andra. Dock får vi ju inte spekulera på FB om identiteter så vi kan nog inte komma längre än att som Flixa säger vara tacksamma för förundersökningssekretess och vara vaksamma var tråden förs och försöka hålla den så högt över käbblet som möjligt. Det finns ju ett antal aspekter som är intressanta och möjliga GM som bör belysas mer och spekuleras kring utan att vi behöver fastna i personangrepp och gräl om teknikaliteter som ingen av oss har möjlighet att bekräfta förrän svaren kommit.

Personligen är jag nyfiken på hur scenariot med en GM med medhjälpare i efterhand som hjälpt hen att röja bevis och rikta polis åt fel håll skulle se ut.

Alibin för HD skulle jag även vilja veta mer om. Hur kommer det sig att hennes hus aldrig varit avspärrat trots så närhet med LWs hus och ev MP och i position av fru till SD?
Citera
2018-07-29, 22:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Jaså, "vet" vi det verkligen?
Tycker det ser ut som om du med det påståendet försöker skapa en trådsanning. Har du en källa som kan gå i god för att utredningen fortfarande har provsvar att vänta?

Du har fått kritik för att sprida trådsanningar. I din situation skulle jag därför vara extra försiktig med hur jag uttrycker mig. Kan du förstå min förvåning över ditt sätt att skriva?

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Tack! Vart avstängd och varit ifrån men försöker läsa igenom tråden med inlägg som jag missat. Jag kan säga som så att misstankarna mot MGM har inte försvagats men man väntar på många provsvar och det har nästan stått stilla under sommaren på NFC.

Det är SDs supportrar som anklagar alla för att sprida trådsanningar
när de inte har några andra argument att komma med.
Inget att bry sig om.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-29 kl. 22:49.
Citera
2018-07-29, 22:55
Medlem
Citat:
Det är SDs supportrar som anklagar alla för att sprida trådsanningar
när de inte har några andra argument att komma med.
Inget att bry sig om.

Vill inte verka grinig, men skulle uppskatta om 'flixa81' kan komma in och svara.
Den skribenten har tidigare undvikit att svara mig. Nu håller jag tummarna.

När det gäller frågan om vem som mördat LW, så intresserar det inte mig så mycket att tjafsa om saken. Är alldeles för oinsatt. Är egentligen mest intresserad av frågan kring LW:s väninnelöshet. Där finns att borra i, det säger mig min erfarenhet.
Citera
2018-07-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ja, det är bra att det inte läcker.

Det får nog GM att känna sig säker
ju längre tiden går.
Och hen försöker nog intala sig att
hen kommit undan och kan njuta av livet.

Om hen skapat kontot i februari eller april så måste det
väl varit planerat?

Finns de som skapat i slutet av maj- ej planerat...
Citera
2018-07-29, 23:08
Bannlyst
[quote=Philomena|64778691]Tänkt samma ett tag sedan tråden tenderat drivas mot meningslösa käbbel så frekvent, särskilt så fort vissa möjliga GM eller aspekter lyfts fram av någon. Men tänker nog generellt att en GM då skulle skapa flera konton än eller ha hjälp av andra. Dock får vi ju inte spekulera på FB om identiteter så vi kan nog inte komma längre än att som Flixa säger vara tacksamma för förundersökningssekretess och vara vaksamma var tråden förs och försöka hålla den så högt över käbblet som möjligt. Det finns ju ett antal aspekter som är intressanta och möjliga GM som bör belysas mer och spekuleras kring utan att vi behöver fastna i personangrepp och gräl om teknikaliteter som ingen av oss har möjlighet att bekräfta förrän svaren kommit.

Personligen är jag nyfiken på hur scenariot med en GM med medhjälpare i efterhand som hjälpt hen att röja bevis och rikta polis åt fel håll skulle se ut.

Alibin för HD skulle jag även vilja veta mer om. Hur kommer det sig att hennes hus aldrig varit avspärrat trots så närhet med LWs hus och ev MP och i position av fru till SD?

Det Fetande: Håller med väldigt intressant
att få veta det.
Citera
2018-07-29, 23:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Finns de som skapat i slutet av maj- ej planerat...

Det kan vara vänner till GM som
är här för att försvara hen och
sprida desinformation.
Citera
2018-07-29, 23:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du menar alltså att du i inget av dina inlägg spekulerar om vem som är gärningsman? Eftersom du anser att alla ska anses oskyldiga tills de åtalas och döms så förstår jag inte varför du vill hänga här. En dom i fallet kommer förhoppningsvis förr eller senare. Ska vi börja diskutera först då anser du?

Jag har i alla fall aldrig påstått att SD är hundra procent skyldig till mordet på Lena. Jag anser att han just nu är mest trolig som gärningsman. Skulle det inkomma uppgifter som pekar åt ett annat håll så har jag inga problem med att omvärdera min åsikt. Du har rätt att tycka vad du vill. Liksom jag och alla andra.

Jag tror jag blir missförstådd, uttrycker mig säkert otydligt. Självklart ska vi alla tycka och tänka som vi vill. Jag hade i början en annan uppfattning än den jag har idag t ex.

Jag menar bara mer att vi inte ska råka i luven på varandra och särskilt inte på grund av att det ska utkrävas förklaringar av den sida som håller SD som oskyldig vilket kan ses som en naturlig ståndpunkt eftersom vårt rättsystem ändå är byggt på principen att alla misstänkta är oskyldiga fram till att de dömts eller hur?

Men givetvis ska vi spekulera och tycka och tänka och framför allt är nog de flesta här för att få information som inte vi får av media. Det är åtminstone därför jag är här för närvarande. Tycker det är så trist med allt tjafs mellan alla postare bara.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-29 kl. 23:19.
Citera
2018-07-29, 23:24
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror jag blir missförstådd, uttrycker mig säkert otydligt. Självklart ska vi alla tycka och tänka som vi vill. Jag hade i början en annan uppfattning än den jag har idag t ex.

Jag menar bara mer att vi inte ska råka i luven på varandra och särskilt inte på grund av att det ska utkrävas förklaringar av den sida som håller SD som oskyldig vilket kan ses som en naturlig ståndpunkt eftersom vårt rättsystem ändå är byggt på principen att alla misstänkta är oskyldiga fram till att de dömts eller hur?

Men givetvis ska vi spekulera och tycka och tänka och framför allt är nog de flesta här för att få information som inte vi får av media. Det är åtminstone därför jag är här för närvarande. Tycker det är så trist med allt tjafs mellan alla postare bara.

Tack för att du förklarade, nu förstår jag bättre hur du menade.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-29 kl. 23:42.
Citera
2018-07-29, 23:36
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det skulle vara intressant att se alla de sms som SD skickade till LW och som fick henne att gå till polisen i nov -16. Jag tror att LW var ganska ansatt av SD under lång, lång tid och kanske hon spelade med ett tag tills det "roliga" blev hotfullt? Hon kanske försökte vara vän med honom från och till, men att det blev omöjligt p g a hans ensamrättsbegär över henne?

När man läser vad SD som nybliven pappa skrev till en ung tjej i dykbloggen, så ser man en personlighet som ger stora frågetecken om hur det står till i huvudet på honom. http://www.dykarna.nu/guestbook/4771/sida-6.html

SD bekräftar sig gärna i geocachforumet och visar förnöjsamt upp sig med fru, barn och vänner i arrangerade bilder. Okej, att det verkar vara allmänt vedertaget bland geocachare, men det SD gör upplevs inte helt normalt, med tanke på rådande situation.

För övrigt tror jag utredarna har mycket mer än en tummetott att arbeta med - snart blir det nog till handskar, handfängsel och en hel fängelsemundering.

Ps Tack för superlativ om mina försök till sammanfattningar Ds

Jag delar din uppfattning kring hur deras relation har sett ut. Bland annat postaren 18carat (?) har uppgett att det fanns mer som skett än just det som de två anmälningarna gällde.

Angående dykbloggen så finner jag SDs inlägg där obehagliga att läsa. Han framstår som kontrollerande och sexistisk.
Att det framkommit mer om SD i utredningen än det lilla som sipprat ut här är jag helt övertygad om.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-30 kl. 00:28.
Citera
2018-07-29, 23:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Ursprungligen postat av Rosamund
Men läs mitt inlägg igen. Man behöver inte lägga fram omständigheter som pekar på hans oskuld utan alla är oskyldiga oavsett innan de är dömda.
Som sagt det är den sida som yrkar på skulden som måste lägga fram omständigheter som visar på skulden då alla misstänkta är oskyldiga fram tills så många bevis läggs fram att de till sist kan bevisas skyldiga och dömd i rättegång.

Jag vill varken lägga fram omständigheter för hans skuld eller oskuld längre då jag numera bara avvaktar mera information från polisen. Vet inte vem jag tror på som GM längre heller.

Vad har inte LW,s barn blivit anklagade för och även LW?!

Du gillar att gräva fram mina gamla inlägg. När skrev jag dessa? För 6-7 veckor sedan?

Ja jag tyckte det var lite extremt att SD anklagades för flera olika mord i Sverige och lite annat. Förstår dock inte din poäng med att svara på mina allra första inlägg i denna tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in