2018-07-29, 00:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nog svårt att redan nu hålla isär "skrik-" och "hör-" och "syn"vittnen samt X antal vänner/relationer.

Jag är nöjd med att det finns en mängd observationer.

När MV bedömer att mer trovärdig info finns så får vi veta det.
Att polisen skulle ha fått uppgifter från ett "synvittne" var en trådsanning. Enligt MV finns "skrikvittnet" som säger sig ha hört ett kvinnoskrik, och "röstvittnet" som säger sig ha hört röster utanför sitt sovrumsfönster. Inget av dessa vittnen pekar dock ut SD, så du och åklagaren Åsa Hiding finner inget stöd hos MV för er uppfattning att SD skulle vara GM.
Citera
2018-07-29, 00:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att polisen skulle ha fått uppgifter från ett "synvittne" var en trådsanning. Enligt MV finns "skrikvittnet" som säger sig ha hört ett kvinnoskrik, och "röstvittnet" som säger sig ha hört röster utanför sitt sovrumsfönster. Inget av dessa vittnen pekar dock ut SD, så du och åklagaren Åsa Hiding finner inget stöd här för er uppfattning att SD skulle vara GM.

Än så länge är det väl bara flixa81 som hävdar att det finns ett vittne som sett SD i aktuellt område under aktuell tidpunkt?
Citera
2018-07-29, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
På de sjukhus som jag har jobbat är det stenhårda hygienregler. På en av dem fanns det hemliga rapportörer som studerade hur väl reglerna efterföljs. Ingen av mina kollegor bär ringar eller lösnaglar. Nagellack är inte heller OK. Tror nog USÖ också håller på reglerna. Så att HD inte bär ring säger ingenting.

Då följs inte reglerna här helt enkelt med att bära saker på sig, menade förlängda naglar.

Hygienreglerna har jag inte sagt ngt om.

EDT: Hittade foto från USÖ på läkare som har både klocka och ring 😉
Citera
2018-07-29, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Oj det var ett ganska gammalt inlägg, skrevs för 4-5 veckor sedan.
Ja jag blandade ihop det med LW som har tre barn.
Det andra stämmer t.ex. att HD led av psykisk ohälsa med utmattningsdepression. Hon har eventuellt fått det efter födseln efter det andra barnet. Kan inte vara lätt att jobba som gravid i det yrket och sedan bli tvåbarnsmamma med vakna nätter med allt vad det innebär.

Det är väl lika för alla småbarnsföräldrar och gravida kvinnor? Oavsett arbete.
Tycker inte det är märkvärdigt för man heter HD.....
Citera
2018-07-29, 00:12
Medlem
Citat:
Den som skulle vara hemlig inför omvärlden. Barnen fick inte berätta att det var mammas nya kille. Tror att han hade initialerna JH (den ena av dem)

Tack för klargörandet. Det jag hört är att relationen startades runt 2013-14 och var krånglig från start.
Citera
2018-07-29, 00:36
Bannlyst
Citat:
Att polisen skulle ha fått uppgifter från ett "synvittne" var en trådsanning. Enligt MV finns "skrikvittnet" som säger sig ha hört ett kvinnoskrik, och "röstvittnet" som säger sig ha hört röster utanför sitt sovrumsfönster. Inget av dessa vittnen pekar dock ut SD, så du och åklagaren Åsa Hiding finner inget stöd hos MV för er uppfattning att SD skulle vara GM.

Åklagaren och polisen har mer stöd för att SD är GM än att han inte skulle vara det.
Citera
2018-07-29, 00:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Än så länge är det väl bara flixa81 som hävdar att det finns ett vittne som sett SD i aktuellt område under aktuell tidpunkt?
"Misstankarna" mot SD verkar av någon anledning vara väldigt efterhängsna. Det finns inga vittnesuppgifter som talar för att SD skulle ha med saken att göra, och det finns ingen teknisk bevisning mot just honom. Ingen av de som har insyn i utredningen (LimeTime och MV) anser sig heller kunna visa på ett logiskt sammanhängande händelseförlopp med SD som GM:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-07-29 kl. 00:56.
Citera
2018-07-29, 01:22
Medlem
Citat:
"Misstankarna" mot SD verkar av någon anledning vara väldigt efterhängsna. Det finns inga vittnesuppgifter som talar för att SD skulle ha med saken att göra, och det finns ingen teknisk bevisning mot just honom. Ingen av de som har insyn i utredningen (LimeTime och MV) anser sig heller kunna visa på ett logiskt sammanhängande händelseförlopp med SD som GM:

SD är fortfarande den mest sannolika förövaren än alla andra tänkbara tillsammans via att just han är skäligen misstänkt för mordet på LW.

Du har lika lite som de flesta andra (undantaget vissa) vetskap här om exakt vilka "tekniska bevis"/omständigheter åklagaren har som ligger till grund bakom den misstankegraden.
Citera
2018-07-29, 01:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
SD är fortfarande den mest sannolika förövaren än alla andra tänkbara tillsammans via att just han är skäligen misstänkt för mordet på LW.
Det där resonemanget har redan bemötts. Svara gärna på motargumentet:

Citat:
Du har lika lite som de flesta andra (undantaget vissa) vetskap här om exakt vilka "tekniska bevis"/omständigheter åklagaren har som ligger till grund bakom den misstankegraden.
Exakt vem eller vilka syftar du på här? Och vad anser de sig veta?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-29 kl. 01:44.
Citera
2018-07-29, 01:43
Medlem
Citat:

Vem eller vilka syftar du på här? Och vad anser de sig veta?
Kan du svara på ett inlägg utan en motfråga?

Citat:
"Misstankarna" mot SD verkar av någon anledning vara väldigt efterhängsna. Det finns inga vittnesuppgifter som talar för att SD skulle ha med saken att göra, och det finns ingen teknisk bevisning mot just honom.
No shit , Sherlock.
Det beror på att han är skäligen misstänkt för mord.
Vad beträffar teknisk bevisning tror jag inte du vet något om vad man har.
Senast redigerad av glendale 2018-07-29 kl. 01:46.
Citera
2018-07-29, 01:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Kan du svara på ett inlägg utan en motfråga?

No shit , Sherlock.
Det beror på att han är skäligen misstänkt för mord.
Vad beträffar teknisk bevisning tror jag inte du vet något om vad man har.
Jag tror inte att du förstår vad jag menar. Det kanske är bättre att Remark svarar.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-29 kl. 02:03.
Citera
2018-07-29, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Här är en bild på paret Davidsson för några dagar sedan endast SD som bär ring.

http://forumbilder.se/H7H7M/66a891e5-5585-4fcb-b8fd-3bea0e412fc6
Det finns något jävligt obehagligt med honom.
Skulle nån säga att han är snut eller djupt religiös skulle jag tro det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in