2018-07-23, 01:20
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du verkar ha haft långa samtal med din källa, men aldrig har källan nämnt något om vad misstankarna mot SD grundar sig på. Tycker du inte att det är märkligt? Eller har du kanske aldrig frågat?

Nej jag tycker inte att det är märkligt.
Utan att skriva för mycket så har de som arbetar med utredningen olika roller. Våra samtal har mestadels handlat om uppgifter som rör min källas roll.
Flera saker angående utredning har kommit upp som min källa inte velat dela med sig av. Jag har respekterat hens gränser för vad som varit okej att prata om och inte.
Citera
2018-07-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Fast en av mobilerna kan vara funnen och den andra försvunnen tänker jag.

Lite svårförklarat men det har ju förekommit uppgifter både att den hittats och inte och då KAN det vara så att man har hittat tex jobbtelefonen och först trott det var den privata och så var det fel så att den privata saknas.
Jo visst, så kan det vara. Problemet är att det mig veterligen inte har sagts från polis eller åklagare att LWs mobil är återfunnen, privata eller jobbets.
Och de som skrivit här att den funnits kan inte styrka det eller lämna tillförlitlig källa.
Likaså fjanten som skrev att" DNA-svaren har kommit till polisen, men de har kammat noll med SD".
Det är så jävla idiotiskt att skriva såna saker utan att tillägga att det är ens egen teori, och inte fakta. Det blir trådsanning som lever vidare som ingen är betjänt av.
Senast redigerad av glendale 2018-07-23 kl. 01:34.
Citera
2018-07-23, 02:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jo visst, så kan det vara. Problemet är att det mig veterligen inte har sagts från polis eller åklagare att LWs mobil är återfunnen, privata eller jobbets.
Polisen sökte efter mobilen i det område den hade pejlats till, och när man fann ett föremål avslutades sökandet. Föremålet var ungefär i storlek av en mobil, och var åtminstone så intressant för utredningen att man slutade leta efter mobilen. Resten får du räkna ut själv:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6n0Wor/foremal-har-hittats-i-sokandet-efter-forsvunna-lena
Senast redigerad av Draifos 2018-07-23 kl. 02:05.
Citera
2018-07-23, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag funderar på den där mobilen som verkar förvirra. Kan det inte vara så att hon hade två mobiler och man kanske hittat den ena och den andra är försvunnen?
Långt bak i tråden fanns en bild av henne på jobbet, tror jag det var, och då låg det två mobiler på hennes skrivbord. Det kan ju vara så att den ena mobilen inte är hittad och därför kommer lite motstridiga uppgifter kring det hela kanske pga förvirring om hon haft både jobb och privatmobil hemma hos sig när hon var ledig.
Ledig skriver jag eftersom hon väl skulle iväg till Norge samt gratta sonen och till dessa saker måste hon väl ha ansökt om att vara ledig.

Tyvärr hittar jag inte bilden men det va tre mobiler på bilden, spelar
väl ingen större roll men så va det.

Jag hittade den, du får rulla ner en bit.

https://www.instagram.com/softpocahontas/?hl=sv
Senast redigerad av CarlJanne75 2018-07-23 kl. 02:51.
Citera
2018-07-23, 02:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Undrar varför AL kallas för Spe*dlinkan?

Kommer han från Linköping?
Citera
2018-07-23, 03:20
Medlem
tjackarismygs avatar
Har följt den här tråden från början och förstod ganska snart hur det egentligen ligger till.
Varje konstig och motsägelsefull detalj som ni dryftar och finner krystade svar på, passar som hand i handske i det egentliga scenariot.
Egentligen borde jag inte ens skriva detta inlägg. Men jag gör det ändå efter flera månaders tvekan.
Anledningen är att jag vill visa dem som har iscensatt detta, att det var såpass genomskinligt. Mer omsorg om detaljerna nästa gång.
Tänk på de konstiga detaljerna:

BO försvinner. Polisen väljer fel brottsrubricering.
SÄPO får vara ifred innan den vanliga polisen får tillträde.
Hundarna tillåts leta kortvarigt och slarvigt i helt fel riktning riktning.
Högsta chefen tar semester och beordrar "inga vidare spaningsåtgärder"
Polisen går direkt ut med "Svartsjuka" som motiv.
Man publicerar bild på BO direkt. (Så ingen ska missa vem det gäller)
Kroppen hittas helt nära ett gångstråk efter fyra dagar. (Har någon egentligen sett kroppen?)
Ingen har märkt någon lukt.
Makarna D åker mycket plötsligt fram och tillbaka till USA.
Fru D lämnar sin "make"och flyttar in i ett hus där hon kan bevaka BO dygnet runt. (eller skyddar hon BO?)
Kriminalteknikerna "genomsöker" bara vissa hus. (eller packar de ihop grejorna inför flytt?)
NFC lämnar inga resultat. (finns det något material?)
Man hör två personer tala men inget skrik.
Skriket har hörts av endast två personer.
Efter ett tag hittas ett inspelat larmsamtal.
Naturligtvis kan en utredning som från dag 1, inför öppen ridå,skötts så utomordentligt klantigt och inkompetent inte leda till att en mördare hittas. (finns det en mördare?)
Högsta ledningen förklarar sig i media mycket nöjda med "resultatet".

Lägg till: UW's jobb, ingen husrannsakan hos UW,

Beakta även att personerna genom sin hobby kan röra sig fritt i terrängen utan att det verkar konstigt. De är även attackdykare och piloter. Har också ett gemensamt förflutet på garnisonen i Linköping.

De bor i likadana hus bredvid varandra och som genom ett trollslag kan fru D flytta in i ett som lägligt står tomt. (Finns det ngn bror?)

Ja mina vänner, vi får väl se om Flashback är så anonymt som påstås, eller om jag snart får besök av diskreta kostymer med hörsnäcka.
Citera
2018-07-23, 03:22
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Undrar varför AL kallas för Spe*dlinkan?

Kommer han från Linköping?

Han KAN ju linka - halta!
Citera
2018-07-23, 05:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Har följt den här tråden från början och förstod ganska snart hur det egentligen ligger till.
Varje konstig och motsägelsefull detalj som ni dryftar och finner krystade svar på, passar som hand i handske i det egentliga scenariot.
Egentligen borde jag inte ens skriva detta inlägg. Men jag gör det ändå efter flera månaders tvekan.
Anledningen är att jag vill visa dem som har iscensatt detta, att det var såpass genomskinligt. Mer omsorg om detaljerna nästa gång.
Tänk på de konstiga detaljerna:

BO försvinner. Polisen väljer fel brottsrubricering.
SÄPO får vara ifred innan den vanliga polisen får tillträde.
Hundarna tillåts leta kortvarigt och slarvigt i helt fel riktning riktning.
Högsta chefen tar semester och beordrar "inga vidare spaningsåtgärder"
Polisen går direkt ut med "Svartsjuka" som motiv.
Man publicerar bild på BO direkt. (Så ingen ska missa vem det gäller)
Kroppen hittas helt nära ett gångstråk efter fyra dagar. (Har någon egentligen sett kroppen?)
Ingen har märkt någon lukt.
Makarna D åker mycket plötsligt fram och tillbaka till USA.
Fru D lämnar sin "make"och flyttar in i ett hus där hon kan bevaka BO dygnet runt. (eller skyddar hon BO?)
Kriminalteknikerna "genomsöker" bara vissa hus. (eller packar de ihop grejorna inför flytt?)
NFC lämnar inga resultat. (finns det något material?)
Man hör två personer tala men inget skrik.
Skriket har hörts av endast två personer.
Efter ett tag hittas ett inspelat larmsamtal.
Naturligtvis kan en utredning som från dag 1, inför öppen ridå,skötts så utomordentligt klantigt och inkompetent inte leda till att en mördare hittas. (finns det en mördare?)
Högsta ledningen förklarar sig i media mycket nöjda med "resultatet".

Lägg till: UW's jobb, ingen husrannsakan hos UW,

Beakta även att personerna genom sin hobby kan röra sig fritt i terrängen utan att det verkar konstigt. De är även attackdykare och piloter. Har också ett gemensamt förflutet på garnisonen i Linköping.

De bor i likadana hus bredvid varandra och som genom ett trollslag kan fru D flytta in i ett som lägligt står tomt. (Finns det ngn bror?)

Ja mina vänner, vi får väl se om Flashback är så anonymt som påstås, eller om jag snart får besök av diskreta kostymer med hörsnäcka.

Och vad är motivet, enligt din teori?
Citera
2018-07-23, 05:41
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
I den försvunna personens hem ja.
Men dom får inte göra husrannsakan vart som helst.

Bedömer du att det hade gjort någon skillnad i utredningen ifall husrannsakan initialt hade gjorts i andra hem än BO's?
Citera
2018-07-23, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
De är även attackdykare och piloter. Har också ett gemensamt förflutet på garnisonen i Linköping.

Du får gärna förklara mer hur det "egentligen ligger till" , som du skriver. Låter som om du anar en konspiration. HDs bror är väl enkel att kolla om han finns. Vet ngn? Vilka är det som har ett gemensamt förflutet på Linköpings garnison? Källa?
Citera
2018-07-23, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kanske är det här ni tänker på:

Polisen gick 31/5 via en läcka ut med att man hade hittat blodiga kläder (underförstått LW:s blod) i SD:s hus. Kläderna kördes till NFC, och SD begärdes häktad på sannolika skäl:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/nya-forhor-med-lenas-misstankte-mordare/

Efter
häktningsförhandlingarna sade Ingvar Backman i en intervju att ingenting hade nämnts om några blodiga kläder, och detta bör kunna tolkas som att en DNA-analys nu hade visat att blodet inte var LW:s. Det var väl därför man fick nöja sig med den lägre misstankegraden.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Hur vet du att det är polisen som läckt uppgiften om de blodiga kläderna?

Min källa har tydligt sagt att detta är ett rykte och att det inte stämmer. Finner det mycket märkligt att det då ska vara en uppgift från just polisen.
Källa på det tack.

Inte undra på att man ledsnar....
Vad mer begär du? Hen bifogar ju länken till källan i sin text? Nä, drt duger inte, hen ska gräva fram reporterns källa med?

Eller ät det någon annan källa du menar?
Frågar, så man vet vilka spelregler du vill ha.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-23 kl. 07:08. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-23, 07:17
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Du får gärna förklara mer hur det "egentligen ligger till" , som du skriver. Låter som om du anar en konspiration. HDs bror är väl enkel att kolla om han finns. Vet ngn? Vilka är det som har ett gemensamt förflutet på Linköpings garnison? Källa?

HD har ingen bror. HD:s syster (PO) bor i Örebro. En ”bror” har i tråden nämnts i samband med HD:s köp av senaste bostaden, vill jag minnas.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2018-07-23 kl. 08:15. Anledning: Rättelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in