2018-07-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Frågan till MV var om det fanns fler än röstvittnet därav att hen säger att hen inte vet om det finns ett vittne till.

OK, därigenom bekräftar att röstvittnet existerar.

Bra så.
Citera
2018-07-28, 23:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Även jag har gjort en ”tankekarta” över förkortningar på de medverkande, och deras inbördes relationer.

Det var för all del nån vecka sen, så den är inte komplett trots att den var ganska omfattande...

Jag ska hoppa tillbaka i tråden och skåda denna ”tankekarta” i morgon. Tack!
Citera
2018-07-28, 23:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Bra så.

Röstvittnet existerar och det ifrågasätter vi inte heller. Det är det s.k. synvittnet vi efterfrågar uppgifter på som i nuläget inte finns.
Citera
2018-07-28, 23:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Bra så.

Dessutom ett nyckelvittne, enligt MV.
Citera
2018-07-28, 23:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
MV skriver, enligt mig, inte vad du återger. Han skriver

"Jag vet inte om det verkligen finns ett vittne till som sett SD ute den aktuella kvällen /natten."

dvs UTÖVER den han tidigare uppgett.

Eller?
MV har aldrig skrivit om något vittne som skulle ha lämnat uppgifter besvärande för SD. Uppgiften om att det skulle finnas vittnesiakttagelser av SD på platsen visade sig vara en trådsanning (någon hade fått det här i PM från en annan användare).

Citat:

Bra så.
Ja, MV menar att det finns uppgifter i utredningen om att någon har hört röster. Inget som pekar ut just SD dock, och ingen vet om rösterna har något med brottet att göra.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-28 kl. 23:11.
Citera
2018-07-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Förstår du syftade på mig, men tack för omtanken jag vet hur hygienen ska ske!
Återigen så fungerar inte reglera överallt.

Var fasiken har jag skrivit att det inte finns regler?

Det är både läkare ssk usk bm som bär både ringar, halsband, klockor, har lösnaglar.
Poppis med klocka med stegräknare för några för se hur mycke det får springas.

Att SD springer runt med sin ring trots dom är skilda är upp till honom! Jag skulle då inte gjort det om jag låg i skilsmässa

Edit: Vi får inte vika upp byxorna men vi måste i den här värmen

På de sjukhus som jag har jobbat är det stenhårda hygienregler. På en av dem fanns det hemliga rapportörer som studerade hur väl reglerna efterföljs. Ingen av mina kollegor bär ringar eller lösnaglar. Nagellack är inte heller OK. Tror nog USÖ också håller på reglerna. Så att HD inte bär ring säger ingenting.
Citera
2018-07-28, 23:09
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kanske för att Moralensväktare är den ens vettiga skribenten i tråden? Mycket okunskap generellt. Man orkar inte ens läsa allt skit som skrivs. En av de sämre trådarna på Flashback

MV är absolut en gedigen källa i tråden. Visst är det så.
Citera
2018-07-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack!

Detta innebär att ML var gift när han hade en intim och längre relation med LW eller om man vänder på det så hade LW ännu en relation med en gift man.

Tvåa på bollen, såg nu att EGT hade svarat.

Vet du när ML och LW hade sin relation?
Citera
2018-07-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tror nog USÖ också håller på reglerna. Så att HD inte bär ring säger ingenting.
Kan bekräfta ring-förbud på USÖ.
Citera
2018-07-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Frågan till MV var om det fanns fler än röstvittnet därav att hen säger att hen inte vet om det finns ett vittne till.

Den jag svarade citerade MV enl nedan:

"Jag vet inte om det verkligen finns ett vittne till som sett SD ute den aktuella kvällen /natten."

Det måste därav rört sig om just synvittnen.

Oavsett om jag råkade skriva fel. My bad.
Citera
2018-07-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för svar. Nu får jag snart rita en mängd streckgubbar och gummor på papper och skriva initialer ovanför och information under var och en, för att kunna hålla isär alla hittills nämnda personer i tråden. Du har koll på geocacharna, vad jag förstår. Bra! ML var alltså gift samtidigt som han hade upprepade ”intima affärer” med LW? Den senaste eventuellt i vintras? Han var i USA men kom hem innan LW mördades, om jag förstått det rätt? Det är möjligt att ML ville mer än LW i det långa loppet. Vem vet? Jag kan bara spekulera.

Den som visste att LW presenterat ML för barnen (Saccz?) borde veta när detta skedde. Jag börjar blanda ihop alla relationsrykten som snurrat i denna tråd, vilket kanske varit vissa postares avsikt. Men vill minnas att ML numera var en platonisk vän.
Citera
2018-07-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
2015 men jag måste dubbelkolla det innan jag törs äta upp min hatt

Bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto