Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Sten Ekholm har seglat vidare, förhoppningsvis återgav han positionen för polisen.
Strax söder om Kroppholmen enligt detta inlägg
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Det inlägg från 2011 som du länkar till är ganska intressant. (Kvasta-Sara som skriver bra som vanligt samt gamle KK12 som verkade ha otroligt god personkännedom även om det var lite knepigt att hänga med ibland om man utrycker sig milt och han måste ha nämnt varenda manlig person i M-stad).
AB och AÖ som KK12 skriver om där kunde han tydligen lika gärna ha kallat A och B, han preciserar närmare i ett senare inlägg vilka han menar, se nedan. NMB och PU. Minns dåligt nu men är NMB någon M*gnusson? Det KK12 skriver om är tillgång till båt vid Lindholmen. Då, 2012, var han inte längre lika säker på att AB (NM/B) och AÖ (PU) umgicks vid tiden då Helena försvann.
Det finns massor av intressant men rörigt att läsa i tråden från samma tid. Gammal skåpmat som tas upp igen. Ursäkta. Det är tillgången till båt som är det intressanta, därför jag fastnade vid detta.
Från 2012
Citat:
Ursprungligen postat av
kungkarl12e
Visst verkar mina teori från förra sommaren se klockren ut nu i efterhand med tanke på paret Ekholms iaktagelse. Teorin förutsåg dock om Herr AB (NMB) umgåts med AÖ (PU) -92 eller åren tidigare. det finns inga uppgifter nuläget som styrker detta. Korpholmen med hamn (golfbanan vid vattenverket) är precis raka vägen ut platsen dillö, också även hamnen Ekudden och villaområdet med hamn där polisen grävde efter att likhundar markerat.
Därmot kanske PU kan svara på om han hade nycklar till en klubb stuga i hamnen Mariestad (ett båtsällskap)stämmer de uppgifterna, sant eller inte? och även svara oss på tråden om platsen/platserna där han hade tillgång till båt när han var ute och åkte vattenskidor?
Och angående farled enligt dig (ekholms iaktagelse) så är väl farleden det säkraste vägen UT från hamnen och vad jag tror drar minst uppmärksamhet från andra eftersom den mesta båttrafiken går just farleden dag som natt (uppgifter).
Övrigt: Hade PN tillgång till båt?
Lite mer från 2011
Citat:
Ursprungligen postat av
kungkarl12e
Har någon karta framför sig?
Leta på Google maps: Vattenverket Lindholmen.
Inte korpholmens båtplats m.m utan en lite mer skyddad tillvaro bland 2 hushåll (hus) med vattenverket på samma halv -ö. Denna halvö är inte ointressant ang. AB.!.
AB kände till rutiner på de 2-3 båtar som fanns förankrande där -92 och tidigare.
Från denna båtplats kan man med lätthet köra ned till ekudden. (bäcken).
(AB) har båt erfarenhet köra båt och känner till vikarna runt Ekudden sedan tidigare åren tillbaka eftersom lånat båt av S.W som hade sin mor på halvön vattenverket den tiden.
S.W är en av de som AB :s mor har sällskapat med tidigare genom åren.
Citat:
Ursprungligen postat av
kungkarl12e
S.W har bara ägt båt och umgåts med AB:s mor och inget annat!
AB har lånat båten vid tillfällen genom åren och känner till förvarandet av båtplats! Därför är AB intressant!
Ja, denna AB är dömd för allehanda brott.
S.W har inget med detta försvinnande göra utan bara ägt båt och plats för båten genom hans Mor boende på Lindholmen då -92.
Citat:
Ursprungligen postat av
kungkarl12e
Angående AÖ.
Denna person är synonym med annat namn på tråden som nämnts i omgångar! och kan líknas vid en Amerikansk blond badpojke och kört eller ägde en vit pe**ge*t 205 och var polare med en gympa kompis på M*c*es Gym M-stad (där H tränade). Den som vill veta namn på denna person och personer kan Pm; mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
kungkarl12e
Angående en AB.
Denna AB N.M -B har försagt sig och nämnt AÖ som inblandad fallet med H.
Denna AB och AÖ var polare med P.K med flera och hade kontakter till Helena med krets då särskilt till B.W med fler.
Men av vilken anledning AB sagt sig vara så säker till 100% på uttalandet att AÖ skulle vara inblandad vet vi vi inte idag eftersom denna AB gärna ville skryta o hävda sig efter annat som person den tiden runt -92.
Denna AB är på återgång tungt missbruk idag. AÖ verkar tagit sig i kragen och skärpt till sig vilket är ett gott tecken. Kanske han inte har med detta försvinnade göra?
Kan AB eller P.K eller annan med flera personer som figurerat på tråden vara bättre aktuellt?
Även Prinzezzan hade en del intressant att säga om diverse personer, som t ex BW, vid den här tiden.
Hoppas att jag inte rör till det alltför mycket nu bara. Tycker GW:s teori är värd att gissa på vilka han menar. Måste inte vara bröder. På mig låter det mer som två personer som vuxit upp på samma ställe och blivit bästa vänner. Eller så uttrycker GW sig kryptiskt. Kan ha varit bästa vänner just då - ett tag.
Den "större" vägen han nämner kanske bara betyder genomfartsled eller liknande, en större väg än den man befinner sig på. Tycker för min del att Lindängen ser intressant ut med sin lilla båthamn.
Nå, ni som känner till'at i Mariestad med omnejd, vilka ler och långhalmtyper kommer ni på? Som Helena kände? PU var väl några år yngre än Helena och om man ska tro PU så kände de inte varandra särskilt väl.