Citat:
Ursprungligen postat av
Igni-ferroque
Tycker inte man skall döma den här Elin för hårt, hon är trots allt bara barnet. Litet mer besynnerligt med diverse personer på 30-40-50 plus som inte riktigt fattat att demokrati inte alltid innebär att man får som man vill...
Hela historien påminner om något jag läste i The Onion för några år sedan. Det handlade om en kille som ville dö för sitt land på slagfältet. Eller om inte det gick, dö för något annat land. Eller i alla fall dö för en flagga...
Litet så agerar ju Elin, hon vill hindra en utvisning, sedan vilken utvisning som helst. Undrar om nästa steg hade varit att greppa tag i någon och kräva att människan skulle söka asyl i Sverige, vare sig personen vill eller inte? Annars börjar Elin gråta...
Litet undrar man ju vad som händer om Elin senare kommer jobba som socialsekreterare? Kommer hon att gilla civil olydnad då? När klienten vägrar godta ett nej och helt enkelt vägrar gå? Min gissning är att det inte kommer vara lika "fint" då...
Det är såna som Elin som säger ja till alla tokbidrag till alla invandrare, hon är en sån som kommer sitta på försäkringskassan och säga "sen kan ni söka det här bidraget som jag beviljar, sen kan ni även söka det här bidraget och det här" "Ja vi vill" "Ok då fyller jag i blanketterna åt er, jag behöver bara din signatur här Maxhamed" *Maxhamed trycker dit sin tumme för Maxhamed kan inte skriva eller läsa*
Elin sätter sedan igång med att bidragsmaximera åt analfabetisk getherde från Somalia.
Hon kommer aldrig säga nej. Visst hon kommer säga nej till icke patriarkala personer men till de patriarkala blir det alltid JA.
Sweden Yes!
Jag tycker inte ni ska behandla dessa som oskyldiga barn. Det här får föräldrarna ta på sig som uppfostrat en idiot, in med skiten i finkan så lång tid det går och med maximerade bötesbelopp och stämningar. Gör Elin till ett exempel på
"så här går det när man håller på och jiddrar och kapar ett plan" precis som den här idioten blev ett exempel på vad som händer om man röker på ett plan:
(FB) Rökte på flygplanet – Sas kräver 170 000 kronor av svensken
det måste statueras många exempel så idioterna lär sig att säga
"I wouldn't do that shit if I were you".
Hon och de andra inkompetenta sabbar för så många människor och skapar ännu större incitament till lagbrott då de inte straffas ordentligt, samma problem vi har med blattarna i Sverige, då de inte straffas tillräckligt hårt så skrattar de åt lagen och fortsätter utföra brott. Vem faan är rädd för saft och bulle med en sosstant? Vem är rädd för 2 veckor på kåken? Vem är rädd för samhällstjänst för att våldta någon?
Det är straffrabatt, ungdomsrabatt, blatterabatt och vilka fler rabatter har vi på straff i det här jävla idiotlandet? Sverige måste har de mest kriminella juristerna i hela världen, där Advokaternas ledare går ut och hyllar brottslingar. Säger allt om Advokaterna som grupp som inte lynchat den där överklasshoran Anne Ramberg. Där Åklagare bara tar sig an färdiga fall som gamla korkade som skriver vad de tycker på Facebook och sedan är dumma nog att erkänna trots att de bara behöver säga "bevisa att jag skrivit det, var är ditt vittne?" så skulle hela försöket till enkla vinster försvinna helt och de korrupta åklagarna skulle KANSKE söka till att ta sig an lite mer allvarliga fall än gamlingar som skriver elakheter på Facebook för att en djurmisshandlare massanmäler folk som en annan jävla rättshaverist (dock betald av Regeringen Löfven som är samma sorts dumskallar som rättshaveristerna inom dessa skattefinansierade Stasiverksamheter).