2018-07-28, 10:18
Medlem
duqus avatar
En av "sponsorerna" till aktionen, Gudrun Romeborn, har just släckt ner sin Facebook-sida.
https://sv-se.facebook.com/gudrun.romeborn

Hon har en kåk ute på en ö som bör vara värd runt 8-9mkr, vore det inte bättre att alla som varit inblandade i denna soppa och tidigare aktioner typ Kastrup, blir föremål för en grupptalan från både flygbolag och de passargerare som drabbats.

Deras operationer utgår ifrån att det är vi skattebetalare som ska stå för kalaset, skulle de själva få betala och få sina tillgångar utmätta lär denna typ av aktioner bli mycket mindre.

Angående flygkaptenen så är det nämnt i denna tråd att denna var en svensk flygkapten, någon som kan nysta mer i detta ?
2018-07-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Av bildmaterialet att döma är Elin i storleksklass "vika ihop och bära under armen", så det hade nog kunnat ordnas om viljan fanns.

Absolut är det så, men du kan föreställa dig efterspelet. Alla snyfthistorier om ”övergrepp mot en försvarslös liten kvinna” och ”tvingades med våld...”

Det hade lett till diverse utredningar och gett bruden en martyrstämpel som hon inte förtjänar.

Mycket möjligt att det var därför som alla lät henne hållas.
2018-07-28, 10:23
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
En av "sponsorerna" till aktionen, Gudrun Romeborn, har just släckt ner sin Facebook-sida.
https://sv-se.facebook.com/gudrun.romeborn

Hon har en kåk ute på en ö som bör vara värd runt 8-9mkr, vore det inte bättre att alla som varit inblandade i denna soppa och tidigare aktioner typ Kastrup, blir föremål för en grupptalan från både flygbolag och de passargerare som drabbats.

Deras operationer utgår ifrån att det är vi skattebetalare som ska stå för kalaset, skulle de själva få betala och få sina tillgångar utmätta lär denna typ av aktioner bli mycket mindre.

Angående flygkaptenen så är det nämnt i denna tråd att denna var en svensk flygkapten, någon som kan nysta mer i detta ?
Var det ens någon mer än engelsmannen som blev förbannad? Verkar ju som MENA-folket på flyget gillade Elins tilltag.
2018-07-28, 10:26
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Absolut är det så, men du kan föreställa dig efterspelet. Alla snyfthistorier om ”övergrepp mot en försvarslös liten kvinna” och ”tvingades med våld...”

Det hade lett till diverse utredningar och gett bruden en martyrstämpel som hon inte förtjänar.

Mycket möjligt att det var därför som alla lät henne hållas.
Helt klart är det så. Det är därför ingen vilja funnes.
2018-07-28, 10:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Av bildmaterialet att döma är Elin i storleksklass "vika ihop och bära under armen", så det hade nog kunnat ordnas om viljan fanns.
Absolut. Men viljan fanns inte. Tvärtom har det nämnts att flygplatspersonalen vägrat använda tvångsmetoder.
2018-07-28, 10:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
De var väl rädda för att bli uthängda i Aftonbladet. "Här går säkerhetsvakterna till attack!" typ.

Det kan man kvickt råda bot på genom att yttra "Jag åberopar meddelarskyddet och förbjuder härmed ALL form av publicering av mig och mina aktioner på detta plan" vilket medför att den som gör det ändå kan stämmas av vederbörande..
2018-07-28, 10:45
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Jag håller med dig i allt ovanstående helt och hållet. De som jobbar med säkerhet, eller utger sig för att göra det i alla fall, är numera så oerhört klena och rädda för att ta i med hårdhandskarna att systemkollaps bara är förnamnet. Det är många som behöver rannsaka sig själva efter den här händelsen.

Men som aldrig kommer göra det.
Det enda som jag kan tänka mig är att de på fikarasten kör någon
"vi gjorde vad vi kunde". Allt känns så jävla uselt, så många inkompetenta jävlar på samma plats, WTF liksom? Börja sparka.

Hela samhället är så här galet numera när man låtit mediokert och uselt bli ledstjärnorna.
Ser det överallt, speciellt bland företag som håller på med outsourcing och affirmative action.

Detta är essensen i blattefieringsprocessen, allt blir som det är i tredje världen, för att kunna få hjälp av Polisen i framtiden så blir man tvungen att betala, för att kunna få hjälp med fällande dom så måste du betala Domaren osv. osv.

Mutor och korruption kommer stå på dagordningen.

Helt jävla galet att de inte släpar ut idioten med huvudet före och sedan kastar in den i en cell.
Vidare är det helt jävla idiotiskt att de inte söver eller drogar ner till ett medgörligt stadie när dessa galningar som ska transporteras, tag and bag.
2018-07-28, 10:51
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Helt klart är det så. Det är därför ingen vilja funnes.

De där dagarna är ÖVER. Finns inga större mobbar som håller med dessa skitblaskor, knappt någon som läser skiten numera.

De där 10000 dårarna på Södermalm är bara ignorera, de håller sig på sin kant på twitter och deras dagar är räknade.

De har ingen egentlig reell makt, det är en illusion, som en av deras ledare sade:
"Power is not only what you have, but what the enemy thinks you have." - Saul Alinsky

folk TROR att dessa har någon större makt, men det är en illusion. Det har varit vissa försök från dessa med skandaler men trots det återvänder de till "järnrören på Kungsgatan", så lite makt har de alltså i verkligheten. De är veka och korrupta.

De lever på att ni är så nertryckta i skorna att ni inte vågar säga BU, det är enda anledningen.
Vinden har vänt för längesen. Agera därefter.
2018-07-28, 10:56
Medlem
RazorKevlars avatar
Om inte psykfallet Elin har varit i morgonsofforna redan så har hon säkert en stående invitation. Detta för att promota fortsatt trots mot lagen och vad är lämpligare att begagna sig av än små pms-hysterikor som ska förändra världen, ivrigt på hejade utav TV4, Hanna Stjärne, Cilla Benkö osv i all oändlighet!
2018-07-28, 10:58
Medlem
Lite vagt i hennes argumentation. Den där 52-åringen skulle hon rädda från en säker död. Men hur kunde hon veta det när hon fick reda på hans existens först på planet, och hans identitet och tidigare kriminalitet först efteråt?
2018-07-28, 11:00
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Märkligt, bråkar jag på Stockholms tunnelbana kommer fort tre grobianer som sliter ut mig och ger mig stryk så tåget kan fortsätta och jag lär mig en läxa att inte göra det igen.
Different strokes for different folks.
Dessutom så har borgmästaren i Kabul sagt att utvisningar av afghanska män bör stoppas då Kabul saknar socialtjänst som kan ta hand om ensamförsörjande och ensamstående då Kabul helt enkelt saknar socialtjänst.

Som om det vore Sveriges problem.
2018-07-28, 11:04
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Tycker inte man skall döma den här Elin för hårt, hon är trots allt bara barnet. Litet mer besynnerligt med diverse personer på 30-40-50 plus som inte riktigt fattat att demokrati inte alltid innebär att man får som man vill...

Hela historien påminner om något jag läste i The Onion för några år sedan. Det handlade om en kille som ville dö för sitt land på slagfältet. Eller om inte det gick, dö för något annat land. Eller i alla fall dö för en flagga...

Litet så agerar ju Elin, hon vill hindra en utvisning, sedan vilken utvisning som helst. Undrar om nästa steg hade varit att greppa tag i någon och kräva att människan skulle söka asyl i Sverige, vare sig personen vill eller inte? Annars börjar Elin gråta...

Litet undrar man ju vad som händer om Elin senare kommer jobba som socialsekreterare? Kommer hon att gilla civil olydnad då? När klienten vägrar godta ett nej och helt enkelt vägrar gå? Min gissning är att det inte kommer vara lika "fint" då...

Det är såna som Elin som säger ja till alla tokbidrag till alla invandrare, hon är en sån som kommer sitta på försäkringskassan och säga "sen kan ni söka det här bidraget som jag beviljar, sen kan ni även söka det här bidraget och det här" "Ja vi vill" "Ok då fyller jag i blanketterna åt er, jag behöver bara din signatur här Maxhamed" *Maxhamed trycker dit sin tumme för Maxhamed kan inte skriva eller läsa*
Elin sätter sedan igång med att bidragsmaximera åt analfabetisk getherde från Somalia.

Hon kommer aldrig säga nej. Visst hon kommer säga nej till icke patriarkala personer men till de patriarkala blir det alltid JA.

Sweden Yes!

Jag tycker inte ni ska behandla dessa som oskyldiga barn. Det här får föräldrarna ta på sig som uppfostrat en idiot, in med skiten i finkan så lång tid det går och med maximerade bötesbelopp och stämningar. Gör Elin till ett exempel på "så här går det när man håller på och jiddrar och kapar ett plan" precis som den här idioten blev ett exempel på vad som händer om man röker på ett plan:
(FB) Rökte på flygplanet – Sas kräver 170 000 kronor av svensken

det måste statueras många exempel så idioterna lär sig att säga "I wouldn't do that shit if I were you".

Hon och de andra inkompetenta sabbar för så många människor och skapar ännu större incitament till lagbrott då de inte straffas ordentligt, samma problem vi har med blattarna i Sverige, då de inte straffas tillräckligt hårt så skrattar de åt lagen och fortsätter utföra brott. Vem faan är rädd för saft och bulle med en sosstant? Vem är rädd för 2 veckor på kåken? Vem är rädd för samhällstjänst för att våldta någon?

Det är straffrabatt, ungdomsrabatt, blatterabatt och vilka fler rabatter har vi på straff i det här jävla idiotlandet? Sverige måste har de mest kriminella juristerna i hela världen, där Advokaternas ledare går ut och hyllar brottslingar. Säger allt om Advokaterna som grupp som inte lynchat den där överklasshoran Anne Ramberg. Där Åklagare bara tar sig an färdiga fall som gamla korkade som skriver vad de tycker på Facebook och sedan är dumma nog att erkänna trots att de bara behöver säga "bevisa att jag skrivit det, var är ditt vittne?" så skulle hela försöket till enkla vinster försvinna helt och de korrupta åklagarna skulle KANSKE söka till att ta sig an lite mer allvarliga fall än gamlingar som skriver elakheter på Facebook för att en djurmisshandlare massanmäler folk som en annan jävla rättshaverist (dock betald av Regeringen Löfven som är samma sorts dumskallar som rättshaveristerna inom dessa skattefinansierade Stasiverksamheter).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in