2018-07-28, 00:53
Medlem
gersmans avatar
I USA hade jag gissat på 15 till 30 år i fängelse för Elin. I federalt mediumklassad anstalt. I Sverige? 60 till 75 dagsböter.
2018-07-28, 00:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Märkligt, bråkar jag på Stockholms tunnelbana kommer fort tre grobianer som sliter ut mig och ger mig stryk så tåget kan fortsätta och jag lär mig en läxa att inte göra det igen.
Different strokes for different folks.
Dessutom så har borgmästaren i Kabul sagt att utvisningar av afghanska män bör stoppas då Kabul saknar socialtjänst som kan ta hand om ensamförsörjande och ensamstående då Kabul helt enkelt saknar socialtjänst.

Du har helt rätt. Lagen gäller inte lika för alla i landet. Den beror på vilka åsikter man besitter. Ett effektivare sätt att slita ett land i stycken får man leta efter. Förmodligen är det just detta som är det överordnade syftet.
2018-07-28, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Dessutom så har borgmästaren i Kabul sagt att utvisningar av afghanska män bör stoppas då Kabul saknar socialtjänst som kan ta hand om ensamförsörjande och ensamstående då Kabul helt enkelt saknar socialtjänst.

Jaja men det är ju deras problem att de inte kan ta hand om sina egna. Afghanistan är dysfunktionellt därför att det befolkas av afghaner. Håll afghanerna kvar i afghanistan och låt naturen ha sin gång i några århundraden så att de får reda ut sina kulturella problem själva.
2018-07-28, 01:14
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Får man jobba som socionom om man är dömd för brott?

Socionom är inte ett yrke, men en titel efter avlagd examen...

Får man jobba som svetsare om man är dömd ? Tja, om man inte är dömd för något brott mot svetsareden får man nog det, och om man nu skulle vara det finns där nog inga hinder för att jobba med annat, man kan kanske leka statsminister ?

Där kan nog finnas skäl att neka henne arbete inom det område hon utbildats för, men det är inte hennes utbildning som spänner ben här...
2018-07-28, 01:18
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Elin gjorde tydligt att hon vägrade gå av om hon inte fick med sig den dömda våldsbrottslingen.
Det måste väl förfan finnas starka karlar som kan bära av skräpet av planet? Om jag vägrar tömma fickorna i passkontrollen är det fritt fram då också?
Låt batongerna vina förfan!
2018-07-28, 01:25
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Jaja men det är ju deras problem att de inte kan ta hand om sina egna. Afghanistan är dysfunktionellt därför att det befolkas av afghaner. Håll afghanerna kvar i afghanistan och låt naturen ha sin gång i några århundraden så att de får reda ut sina kulturella problem själva.
Det håller jag med om, landet är ingen nationalstat,,,,, eller ens ett land. Dess gränser tycks bestämmas av dess grannar. Ungefär som Pakistan som varken är nationalstat, land eller någon form av enhet utan en akronym.
2018-07-28, 02:30
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hehe, tydligen inte bara jag som störde mig så innåthelvete på "deportated"...

Stoppa potatisarna!!

Det verkar som att kvinnan som skrivit artikeln verkar misstänka att det är insurrektionell anarkism som är I görningen.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Insurrektionell_anarkism
2018-07-28, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har hon brutit mot lagen? Källa i så fall på domslutet ditt jävla pulverhuvud.

Vad härligt trevlig du är, hon har ju brutit mot flygbolagens regler. Vad är det för fel med dig?
Du är rabiat för att en liten tjej kommer få grova böter med all rätt.
Vad har du för problem?
2018-07-28, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Den här kvinnan uppvisade stor styrka och mycket mod och mycket vilja. Hon uppnådde på en enda dag mera än vad en genomsnittlig flashbackare uppnår på ett helt liv. Världsberömd på en dag, det ni.

Eller så blev hon ökänd! Man kan ju inte ta lagen i egna händer? Eller tycker du att man kan det? Vad det än gäller?
2018-07-28, 04:31
Medlem
Ok. Kriminalvården skulle verkställa en utvisning. Anne Ramberg anser att enskilda som visar civil olydnad mot Kriminalvårdens verkställighet av domstolars beslut är någon som är "värd all respekt". Alla goda skäl för att det inte ska vara respektfullt, såsom att det kan vara brottsligt, utgöra avtalsbrott m.m., har hon i några få högst ovetenskapliga meningar avfärdat som "huvudsakligen ointressant". Det gör det fritt fram att främja rymningar som den vi sist såg från Kriminalvården i Laxå, bara man gör det på ett passivt verbalt aggressivt, med tårar och hotfullt mot ett lika stort anta oskyldiga som ryms i ett passagerarplan som gisslan. Allra bäst och mest stöd finns att påräkna från högt uppsatt jurister såsom Anne Ramverk, Victor Banke och andra aktivist-jurister, om hela fritagningen livstreamas på Facebook. Polismyndigheten och åklagarmyndigheten kan faktiskt ersättas på detta nya sätt, vilket med tiden också innebär att Kriminalvården också kan läggas ned. Allt detta är äkta feminism och blir därför garanterat bra för de våldsutsatta kvinnorna. Huvudsakligen är alla andra skäl för att tro något annat ointressant.
Senast redigerad av Jbeach 2018-07-28 kl. 04:36.
2018-07-28, 07:58
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Det måste väl förfan finnas starka karlar som kan bära av skräpet av planet? Om jag vägrar tömma fickorna i passkontrollen är det fritt fram då också?
Låt batongerna vina förfan!
De var väl rädda för att bli uthängda i Aftonbladet. "Här går säkerhetsvakterna till attack!" typ. Bättre att bara göra som de blir tillsagda när auktoriteten Elin dyker upp.
2018-07-28, 08:26
Medlem
biljons avatar
Känslorna svallar hos en del i tråden vilket är ganska onödigt.
Det finns bättre sätt att argumentera hur Elin är en känslodriven person, inte en humanist.
Se Henrik Jönssons senaste video och få starka argument för att debattera detta.

https://www.youtube.com/watch?v=kv0SkemgzjU

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in