Citat:
Ursprungligen postat av
coreyhartfanclub
Jag håller med dig i allt ovanstående helt och hållet. De som jobbar med säkerhet, eller utger sig för att göra det i alla fall, är numera så oerhört klena och rädda för att ta i med hårdhandskarna att systemkollaps bara är förnamnet. Det är många som behöver rannsaka sig själva efter den här händelsen.
Det vore intressant om medpassagerarna i stor skala kommer att rikta klagomål mot flygbolaget. Kanske anklaga kaptenen för hans passivitet (han kunde gjort processen kort genom att konfrontera henne direkt. Nu blev det i stället en mesig steward kontra en mesig tjej som stod och käbblade i en mobiltelefon i flera minuter).
Turkish Airlines är givetvis måna om sin goodwill och lär inte gilla att de framställs som cucks.
Jag tror inte att man kan dra några växlar av att det hördes några spridda applåder i planet. Kan lika gärna ha varit killarna i fotbollslaget som tyckte att det var en ”kul grej” med Erssons lilla trotsiga uppvisning.
Att folk ställde sig upp kan ju också bero på att de ville se spektaklet bättre. Det behöver inte alls betyda att de stödde henne eller gick på den äckliga lögnen om att han ”most likely” skulle dö om han följde med i planet.
Extra ironiskt är ju det faktum att destinationen var en plats i ett fredligt land, Istanbul. Lite mer logiskt hade det förstås varit att ”sätta in stöten” på sträckan till Kabul.
Från att ha känt ilska och förakt för Elin Ersson börjar jag tycka alltmer synd om henne. Hon var så kaxig i början men efter några minuter börjar rösten att darra och rodnad slår upp i ansiktet. Kanske hon tänkte ”Hjälp mig mamma & pappa, vad har jag ställt till med!?” innan tårarna tränger fram.
Är det någon som har lurat i henne att det är ”perfectly legal” att trotsa säkerhetsbestämmelserna och hindra ett plan från att lyfta?
Har den här naivt godtrogna fjanten bara blivit utnyttjad som en nyttig idiot av mer hårdfört vänsterfolk?
När hon nu hör talas om risken för dryga böter, flygförbud och upp till 6 månaders fängelse lär hon bli om möjligt ännu mindre kaxig. Tänk om hon missar en termin på Socialhögskolan!?
Vi andra köper hem popcorn i storpack och njuter av ytterligare ett vänsterhaveri.