2018-07-28, 09:16
Medlem
Vad jag undrar är varför inte varje hazar som ska utvisas helt enkelt ställer sig upp i flygplanet och vägrar sätta sig ner?

Det verkar ju fungera utmärkt och vara helt lagligt.

Tro var ni vill men dumma är de inte när det gäller egennytta.
2018-07-28, 09:24
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
De var väl rädda för att bli uthängda i Aftonbladet. "Här går säkerhetsvakterna till attack!" typ. Bättre att bara göra som de blir tillsagda när auktoriteten Elin dyker upp.

Det hade tagit de 10 sekunder att släpa henne ut från planet då hon troligtvis skulle låtit benen släpa efter sig. Är det bara klena inkvoterade blattar på säkerheten i Göteborg?

10 sekunder, sen kanske 10 minuter totalt att släpa ut resten av blattemobben från planet.
Istället så tog det hur många timmar?

Usel Kapten, uselt flygbolag, usel flygplatssäkerhet, usel Polis, usel aktivist, usel blattemobb, usel asylfuskare. Många människor i den här soppan som alla borde tvingas leva på gatorna då de är så ruskigt inkompetenta och inte förtjänar mer än att vara hemlösa luffare.

De enda man kan känna medlidande med i den här soppan är de stackare som var helt oskyldiga och tvingades sitta där och vänta. Förhoppningsvis så betalar flygbolaget dessa stackare för deras förlorade tid, inkomst, missade flighter osv.

För övrigt kul att en av de engelska blaskorna kallar Elin för Moon-Face.
"Moon facies,[1] or moon face,[2] is a medical sign in which the face develops a rounded appearance due to fat deposits on the sides of the face.[3] It is often associated with Cushing's syndrome[4] or steroid treatment (especially corticosteroids), which has led to it being known as Cushingoid facies ("Cushing's-like face").[5]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Moon_face

Har Elin Cushing's syndrom?
https://en.wikipedia.org/wiki/Cushing%27s_syndrome

Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Franz
Vad jag undrar är varför inte varje hazar som ska utvisas helt enkelt ställer sig upp i flygplanet och vägrar sätta sig ner?

Med tanke på att de kan ljuga och påstå att de är kristna homosexuella (oxymoron = inte särskilt smart) så lär de nog satsa på att stå i kabinen, dock lär väl plitarna trycka ner idioten i sätet?
I det här fallet handlar det väl om att Elin fick med sig en hel mobb med blattar som var delaktiga i den här flygplanskapningen?
Senast redigerad av S0LD13R777 2018-07-28 kl. 09:27.
2018-07-28, 09:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Det händer nog oftare än vi känner till.

Strax efter den här aktionen lade Elin Morén Kruth upp ett inlägg i Facebookgruppen "Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar" där hon ville uppmärksamma alla de afghaner som stoppat sina egna utvisningar på samma sätt utan att det nått internationell media, eller ens allmän kännedom. Så nog obstrueras det.

Vi hade också det här fallet för inte så länge sedan:
(FB) Afghan grät - slapp utvisning

Elin Morén Kruth är aktiv i Ung Vänster och arbetar ofta tillsammans med Fatemeh Khavari, Ung i Sverige så hon har nog rätt bra insyn.
2018-07-28, 09:38
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Har Elin Cushing's syndrom?
https://en.wikipedia.org/wiki/Cushing%27s_syndrome
Att ordet moonface används inom det engelska språket för att beskriva någon är inte helt ovanligt och får nog ses som en deskriptiv term snarare än ett försök att sätta en diagnos.
2018-07-28, 09:38
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Det hade tagit de 10 sekunder att släpa henne ut från planet då hon troligtvis skulle låtit benen släpa efter sig. Är det bara klena inkvoterade blattar på säkerheten i Göteborg?

10 sekunder, sen kanske 10 minuter totalt att släpa ut resten av blattemobben från planet.
Istället så tog det hur många timmar?

Usel Kapten, uselt flygbolag, usel flygplatssäkerhet, usel Polis, usel aktivist, usel blattemobb, usel asylfuskare. Många människor i den här soppan som alla borde tvingas leva på gatorna då de är så ruskigt inkompetenta och inte förtjänar mer än att vara hemlösa luffare.

De enda man kan känna medlidande med i den här soppan är de stackare som var helt oskyldiga och tvingades sitta där och vänta. Förhoppningsvis så betalar flygbolaget dessa stackare för deras förlorade tid, inkomst, missade flighter osv.
Jag håller med dig i allt ovanstående helt och hållet. De som jobbar med säkerhet, eller utger sig för att göra det i alla fall, är numera så oerhört klena och rädda för att ta i med hårdhandskarna att systemkollaps bara är förnamnet. Det är många som behöver rannsaka sig själva efter den här händelsen.
2018-07-28, 09:43
Medlem
Citat:

Försedda med handfängsel och en biffig kriminalvårdare (?) både till höger och vänster om sig lär det inte bli alldeles enkelt att helt enkelt ställa sig upp...

Dessutom är det givetvis allt annat än lagligt att obstruera mot säkerhetsbestämmelserna.

Föreslår att du läser tråden innan du trampar i klaveret nästa gång
2018-07-28, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Var det inte rätt klantigt av kaptenen att beordra både Elin och Mannen av planet? Hade det inte räckt med Elin? Eller gav flygbolaget order för att undvika negativ press från pk-etablissemanget?

Ja man kan undra varför piloten tvingade av båda. Elin borde rimligtvis få betala alla förseningsavgifer för bolaget och få flygförbud. Man kan också fråga sig om det kan röra sig om en flygkapning vilket borde ge fängelse.
2018-07-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Ja, alltså jag vet inte, men jag gissar det p.g.a. henoms rakryggade uppträdande. Kunde bara önskat att hen mer tydligt utmålat att skulden för utvisningarna är Svetsarens!
CUF-are verkar inte tänka på Sveriges ekonomi direkt. T ex kostar en ensamkommande 2000 kr per dygn, ta det gånger 9000, de som fick stanna. Hur mycket afrikaner skulle inte kunna få gå i skola och få bättre hälsa för de pengarna? Det är inte rättvist att bara de som redan har råd att betala smugglare får del av mina skattepengar. Jag är inte centerpartist eller SD-are, men jag har sett fattigdomen på nära håll och den är farligare än Kabul!
2018-07-28, 09:57
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Undrar om hon kommer jobba inom socialtjänsten i framtiden och omplacera barn till föräldrar som röstar SD..
2018-07-28, 09:57
Medlem
Igni-ferroques avatar
Tycker inte man skall döma den här Elin för hårt, hon är trots allt bara barnet. Litet mer besynnerligt med diverse personer på 30-40-50 plus som inte riktigt fattat att demokrati inte alltid innebär att man får som man vill...

Hela historien påminner om något jag läste i The Onion för några år sedan. Det handlade om en kille som ville dö för sitt land på slagfältet. Eller om inte det gick, dö för något annat land. Eller i alla fall dö för en flagga...

Litet så agerar ju Elin, hon vill hindra en utvisning, sedan vilken utvisning som helst. Undrar om nästa steg hade varit att greppa tag i någon och kräva att människan skulle söka asyl i Sverige, vare sig personen vill eller inte? Annars börjar Elin gråta...

Litet undrar man ju vad som händer om Elin senare kommer jobba som socialsekreterare? Kommer hon att gilla civil olydnad då? När klienten vägrar godta ett nej och helt enkelt vägrar gå? Min gissning är att det inte kommer vara lika "fint" då...
2018-07-28, 10:08
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Elin gjorde tydligt att hon vägrade gå av om hon inte fick med sig den dömda våldsbrottslingen.
Av bildmaterialet att döma är Elin i storleksklass "vika ihop och bära under armen", så det hade nog kunnat ordnas om viljan fanns.
2018-07-28, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Jag håller med dig i allt ovanstående helt och hållet. De som jobbar med säkerhet, eller utger sig för att göra det i alla fall, är numera så oerhört klena och rädda för att ta i med hårdhandskarna att systemkollaps bara är förnamnet. Det är många som behöver rannsaka sig själva efter den här händelsen.

Det vore intressant om medpassagerarna i stor skala kommer att rikta klagomål mot flygbolaget. Kanske anklaga kaptenen för hans passivitet (han kunde gjort processen kort genom att konfrontera henne direkt. Nu blev det i stället en mesig steward kontra en mesig tjej som stod och käbblade i en mobiltelefon i flera minuter).

Turkish Airlines är givetvis måna om sin goodwill och lär inte gilla att de framställs som cucks.

Jag tror inte att man kan dra några växlar av att det hördes några spridda applåder i planet. Kan lika gärna ha varit killarna i fotbollslaget som tyckte att det var en ”kul grej” med Erssons lilla trotsiga uppvisning.

Att folk ställde sig upp kan ju också bero på att de ville se spektaklet bättre. Det behöver inte alls betyda att de stödde henne eller gick på den äckliga lögnen om att han ”most likely” skulle dö om han följde med i planet.

Extra ironiskt är ju det faktum att destinationen var en plats i ett fredligt land, Istanbul. Lite mer logiskt hade det förstås varit att ”sätta in stöten” på sträckan till Kabul.

Från att ha känt ilska och förakt för Elin Ersson börjar jag tycka alltmer synd om henne. Hon var så kaxig i början men efter några minuter börjar rösten att darra och rodnad slår upp i ansiktet. Kanske hon tänkte ”Hjälp mig mamma & pappa, vad har jag ställt till med!?” innan tårarna tränger fram.

Är det någon som har lurat i henne att det är ”perfectly legal” att trotsa säkerhetsbestämmelserna och hindra ett plan från att lyfta?

Har den här naivt godtrogna fjanten bara blivit utnyttjad som en nyttig idiot av mer hårdfört vänsterfolk?

När hon nu hör talas om risken för dryga böter, flygförbud och upp till 6 månaders fängelse lär hon bli om möjligt ännu mindre kaxig. Tänk om hon missar en termin på Socialhögskolan!?

Vi andra köper hem popcorn i storpack och njuter av ytterligare ett vänsterhaveri.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in