Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Det görs ingen ID-kontroll vid onlineincheckning och det görs ingen ID-kontroll vid säkerhetskontrollen på svenska flygplatser. Men då Turkiet ligger utan EU så kan det vara lämpligt att flygbolaget gör en mer eller mindre slarvig kontroll, det beror huvudsakligen på flygbolagets interna regler och destinationslandets inreseregler.
Sist vi åkte så varit tvungna att visa pass både i Köpenhamn o Stockholm och även sista resan inom EU
Alla fick sitt handbagage genomsökt för hand på ena resan, skriver inte vilken flygplats det handlade om dock...
Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Hon var väl helt enkelt tvingad att lämna planet innan start? Nu råkade det ju finnas en afghan ombord som hon kunde ta med sig, annars hade hon väl fått säga att hon drabbats av akut flygrädsla och inte vågade flyga?
Eftersom syftet med "resan" var att inte resa fanns det ingen anledning att köpa returbiljett.
Men, men särskilt genomtänkt verkar det ju inte ha varit - Det är mera så jag menar.
Jag menar alltså att mycket kunde ha gått fel och hon ställt till med än värre rabalder, eller satt sig själv i en ännu sämre situation
Jag har ju mera idéer kring hur genomförandet kunde ha gått till,
men vill inte ge aktivisterna fler uppslag, typ...
Åja, det blir väl Lex Kawesa, Lex Sahlin, Lex Özz, och nu Lex Elin - Värdegrunden måste ju hållas uppe, typ
Man kan tydligen få bete sig som en jävla skitstövel, och komma undan med det tydligen...
Vad jag menar är att det fanns ett helt ungdomsfotbollslag ombord ifrån Gothia Cup, och man kan ju verkligen undra om hur deras föräldrar kände det av att behöva vänta i Istanbul ? Och inte veta ett skit om varför flygplanet inte kom inom rimlig tid
Vilka tankar hade de då ?
Minns tex Malaysia Airlines MH17 och MH370 ? Hur kände de anhöriga där då ?
Och dessa föräldrar som troligen väntade på Istanbuls flygplats att de efter någon dag får läsa att Elin kallas för hjälte och på andra ställen för flygplanskapare och Landvetters och svensk Polis slöa hantering.
-- Vad fan tänker dessa föräldrar om Sveriges flygplatsers allmänna säkerhet ?
-- Kommer de att vilja skicka sina ungar till Gothia Cup nästa år då ?
Man ska ta och ge fan i att tjafsa med internationell flygtrafik, oavsett motiv, det ger besvärande oförutsägbara återverkningar
Nu är ju Elin en ung kvinna och man kan ju hoppas att hon lärt sig en läxa, det är ibland nyttigt att bli vuxen. Man är tvungen att i alla fall försöka bli vuxen, typ...
Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Men då Turkiet ligger utan EU så kan det vara lämpligt att flygbolaget gör en mer eller mindre slarvig kontroll, det beror huvudsakligen på flygbolagets interna regler och destinationslandets inreseregler.
Jo, precis, fast eftersom Turkiet är ett hårt terrordrabbat land så lär de nog vara extra vaksamma, såklart att det ju alltid är en personalfråga också