Citat:
Ursprungligen postat av
Klopek
Men inte en enda jävla gång har jag läst någon som är för marknadshyror att vi ska bygga bort bristen av bostäder först. Att staten lägger alla miljarder vi lägger på invandring varje år en liten del av den summan varje år skulle bygga bort bristen inte nu men inom en snar framtid.
Tvärtom har du läst flera ggr att jag både uppmanat dig att bygga bort "bostadsbristen". Och att bygga bostäder och hyra ut till bruksvärdeshyra.
Men hur många hyreshus har du byggt?
Inga alls verkar det som. Du verkar mest vara en parasit på samhällskroppen som sitter och gnäller om att andra skall öppna sina plånböcker och subventionera ditt boende.
(Invandringen går plus för skattebetalarna. Du lär däremot gå minus).
Citat:
Ursprungligen postat av
Klopek
Som grädde på moset så vill reinfeldtrunkarna inte kännas vid att vi öst in araber och negrer som tar upp det befintliga beståndet. Då är svaret "det är jag emot men inför marknadshyror så löser sig allt"
Varsågod att visa vilken lagändring Reinfeldt införde som ledde till detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klopek
Men nej det vill dom inte. Marknadshyror är inte intressant om det skulle finnas tillräckligt med bostäder. Nej för i nyliberalernas våta dröm ska det vara bostadsbrist för det är enda sättet att chockhöja hyror. Finns ju ingen mening annars när det inte finns brist om bristen skulle byggas bort.
Vilken brist är det på andra varor där marknadspris råder?
Det är en fråga som du och alla andra verklighetsförnekande tomtar fått massor med ggr. Och ni kan aldrig svara. Ni borde inse hur fel ni har. Men av okänd anledning klarar ni inte av att inse det.
Det är marknadspris på bilar och var har vi någon bilbrist?
Tvärtom finns massor med lediga bilar hos bilhandlarna. Bara att knalla in hos någon och köpa en bil.
Och hur är det med att hyra bil? Går det inte bra att bara gå till en uthyrare och hyra sig en?
Hur kan tillgängligheten vara så god när marknadspris råder.
Och hur kan det vara att med denna fakta från verkligheten som hela tiden omger er så är ni för korkade att ta emot den?