Citat:
Ursprungligen postat av
PilotHockey
1. Inte alls otänkbart att man vill statuera exempel och få folk att inte göra detta i framtiden. En prejudicerande dom med max straffet 6 mån hade vart bra. Inte otänkbart att så blir fallet. Rätt stor skillnad på om hon bara ställt sig upp och vart jobbig men när hon hade ett politiskt mål med detta så kan det definitivt komma att klassas som grovt brott mot luftfartslagen. Inte större skillnad på Elin eller en terrorist som kapar ett flygplan för att pressa fram att guantanamofångar släpps. I sak visst är det en skillnad men inte enligt lagboken.
2. Jag flyger som jobb. Känner inte alls till den bild du ger av svenska slödder på charterflyg. Visst det förekommer enstaka fall men skulle nog våga påstå att internationellt jämfört är svenskar väldigt vårdade på flyg.
Om det är organiserat och det förekommer i större utsträckning, så får man vidta åtgärder vilket jag redan avhandlat i tråden och det tidigt.
2. Jag tror aldrig på inlägg som anger att dom sysslar med något i sitt yrke det är alltid tvärtom. Typiska flashbacktroll- jag är läkare, jag är jurist, jag är flygkapten osv.
Dessutom så tror jag du kan se svenska drägg som förvandlar turistorter till ställen där lokalbefolkningen inte längre vill att dom ska anlända. Skatten höjs, och man inför tider för barer, nattklubbar osv. Det är inte bara svenskar men visst är det ett jävla dräggliv dom för när dom är ute och reser med charter. Men om man är i apstadiet kommer man inte ombord ens, så det har hårdnat, men att påstå något som du gör är skrattretande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Expohunter
Det vore en dröm. Men räcker med böter på 50k.

Inga problem hon hade betald biljett och lär få bötesbeloppet betalt lätt. En hel värld har uppmärksammat henne och citerar henne i mängder av artiklar. Konstigt kanske eftersom effekten avtar då personen utvisas vid nästa resa. Men hyllningarna är större än kritiken.