2018-07-27, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Kan man kolla vad SD hade för sig då? Kanske med någon geocachelogg? Det kanske har gjorts tidigare i tråden.
Det är någon i tråden som är duktig på att leta upp loggar... vi får vänta till hen vaknar/loggar in här.
Citera
2018-07-27, 09:40
Medlem
tjackarismygs avatar
Vad jobbar AL med? Är han samma person som Linkanspeed? (Ständigt detta Linkan)
Citera
2018-07-27, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Fick lite mer att fundera på nu när det framkommit (missat om det framkommit tidigare) att LW och HD var ute på äventyr tillsammans bara 3 månader innan mordet... undrar om SD var med...
HD umgås isf med LW trots att hon varit otrogen med hennes man...
Vilka loggar tänker du på?
Citera
2018-07-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nu får Du faktiskt läsa tråden några sidor tillbaka... varför ska jag jobba åt Dig! ?
Citera
2018-07-27, 09:50
Medlem
tjackarismygs avatar
Eftersom benbrotten egentligen var mer stukningar så behövdes bara lite omplåstring. Det betyder att LW har många timmar att spendera på konferensanläggningen.
AL i sin tur åker väl ensam, eller vad var det för saker han skulle ordna i Sälen? Han kanske ordnar dem nu. Enligt Schemat för FoF skall SÄPO, MUST, FRA och FOI informera på tisdagen. De har alltså rätt fritt under helgen.
Citera
2018-07-27, 09:52
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:

Det gäller vad SD gjorde den 13-16 februari då LW och AL snubblade in på folk och försvar i Sälen.
Citera
2018-07-27, 09:58
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Det gäller vad SD gjorde den 13-16 februari då LW och AL snubblade in på folk och försvar i Sälen.

Fel av mig. Det gäller när de var på flygvapenmuseet. Blir förvirrad av dessa poster som går hit och dit.
Citera
2018-07-27, 09:59
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Fel av mig. Det gäller när de var på flygvapenmuseet. Blir förvirrad av dessa poster som går hit och dit.
Den 21:a februari
Citera
2018-07-27, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Fick lite mer att fundera på nu när det framkommit (missat om det framkommit tidigare) att LW och HD var ute på äventyr tillsammans bara 3 månader innan mordet... undrar om SD var med...
HD umgås isf med LW trots att hon varit otrogen med hennes man...

Citat:

Citat:
Nu står det att LW och HD var på äventyr, inte LW och AL...
Citera
2018-07-27, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"FLYGRAKAN
A cache by cajjoo

Systerhax (HD)
21 Feb 18
Efter ett trevligt event, bjöd CO oss deltagare på en FTF-burk mitt i hangaren. Fattade knappt vad som hände det var plan och folk överallt. Blev med signerad bland alla andra i eventgänget innan några av oss skyndade in i värmen för att lösa mysten som släpptes samtidigt. Tack Cajjoo!

Softpocahontas (LW)
21 Feb 18

cajjoos synnerligen trevliga event på segelflygklubben med gott fika, massor med prat, spännande berättelser och visning i hangarerna toppades med att bjuda på [FTF] av denna cache just när den släpptes.

Blev upphämtad av Latorp ("på vägen") och fick åka flott till lokalen. Kom strax innan start och det sipprade redan ut sorl och kaffedoft ända till ytterdörren. Det goda fikat satt som en smäck och sedan var det bara att lyssna och njuta av den livfulla berättelsen om BAKGRUND och allt spännande på vägen med signaltrupper, televerk, bussar, dans - och så flygningen. Jag vill också bli pensionär vid 55! Och flyga flygplan! Och dansa! Aerodynamik, meteorologi, variometer, flygmedicin, spakar och roder... Det pirrar i kroppen vid tanken på att susa i närmare 300 knyck, loopa och glida fram.

Men jag gläder mig tillsvidare åt att i alla fall få dela cachingglädjen med er. Tack Bert och Dung för en toppenkväll med fika, gemenskap, spännande berättelser och studiebesök - och så två fina FTF:er som grädde på moset! Man kan ju inte lägga FP på event, så jag lägger en här istället som tack för kvällen."
Det är detta jag syftar på... dom tillsammans detta datum...
Citera
2018-07-27, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Intressant att han citerar Danielas hus ifråga om HD. Visst, det kanske bara var de raderna han skrev men hela låttexten kan läsas här:

http://www.alltomuffe.se/blogg/texterna/den-stora-ensamheten-utanfor-allt/danielas-hus/#.W1q3fhm5k0M

Jag tänkte genast på raderna "det finns dom som säger att hon behöver vård" och "hur fattigt allt skulle bli om hon försvann".

Minns att det stod nåt i stil med "Jag tror på min fru /.../, Lundell och mig själv på SDs facebook och när jag pratade med en Lundellfrälst om mordet på Lena slog det honom att SD kanske hade något med Backstage att göra. En artikel från 2005 när Lundell hotade stämma Backstage pga ett missförstånd. 😀

https://www.expressen.se/noje/lundell-polisanmaler-sina-fans/

Mannen i artikeln hade en vapendragare som hette Stefan iaf. Med tanke på diskussionen om vad SD gjort tidigare. Är man dessutom som de i Backstage (om det nu är den Stefan) så engagerad betyder ULs texter mycket tror jag.
Citera
2018-07-27, 10:22
Medlem
tjackarismygs avatar
Jag är ledsen över att tjata om detta. Men det är ganska viktigt. Vi vet nu att HD inte hade någon bror som kunde sälja huset till henne. Fastän vissa var bergsäkra och andra viftade bort frågan som irrelevant. Jag tycker att det är märkligt att det finns så lite info om familjeförhållandena.
När det frågades om någon i tråden hade träffat barnen svarade schazz el dyl. "Jag har träffat barnen" sen blev det tyst. På senare tid har det talats om tonårsdöttrar. Men enligt inlägg 4009 går de i förskolan.

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hur gamla är barnen till det misstänkta paret? Får vibbar av att skulden inte placeras där sig bör, innan dådet. Det händer även i tråden. Offret skuldbeläggs för misshandeln hon utsatts för. Mordet verkar vara en hämnd av någon som kanske vet att yngsta sonen fyller år dagen därpå. En vidrigare handling är svår att finna. Tidpunkten är intressant. Vem är far till barnet?

Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
Deras barn går på en f-6 skola.

Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
W*llersk*?

Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera