2018-07-27, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är det någon som vet varför LW var i Sälen på Folk o Försvar, inte något man åker på bara så där. Finns det någon koppling med hennes arbete (lite svårt att se det).
Eller var hon bara i närheten och letade burkar?
Nu hittar jag inte det inlägget, men vill minnas att hon skrev att AL hade någonting att göra i Sälen. Behöver inte ha med FoF att göra, och även om det hade det kan det betyda allt från att han är med i tjackarismygs MUST till att han är med i svenska freds eller journalist.
Citera
2018-07-27, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Nu hittar jag inte det inlägget, men vill minnas att hon skrev att AL hade någonting att göra i Sälen. Behöver inte ha med FoF att göra, och även om det hade det kan det betyda allt från att han är med i tjackarismygs MUST till att han är med i svenska freds eller journalist.
OK, tack för svar!
Citera
2018-07-27, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"FLYGRAKAN
A cache by cajjoo

Systerhax (HD)
21 Feb 18
Efter ett trevligt event, bjöd CO oss deltagare på en FTF-burk mitt i hangaren. Fattade knappt vad som hände det var plan och folk överallt. Blev med signerad bland alla andra i eventgänget innan några av oss skyndade in i värmen för att lösa mysten som släpptes samtidigt. Tack Cajjoo!

Softpocahontas (LW)
21 Feb 18

cajjoos synnerligen trevliga event på segelflygklubben med gott fika, massor med prat, spännande berättelser och visning i hangarerna toppades med att bjuda på [FTF] av denna cache just när den släpptes.

Blev upphämtad av Latorp ("på vägen") och fick åka flott till lokalen. Kom strax innan start och det sipprade redan ut sorl och kaffedoft ända till ytterdörren. Det goda fikat satt som en smäck och sedan var det bara att lyssna och njuta av den livfulla berättelsen om BAKGRUND och allt spännande på vägen med signaltrupper, televerk, bussar, dans - och så flygningen. Jag vill också bli pensionär vid 55! Och flyga flygplan! Och dansa! Aerodynamik, meteorologi, variometer, flygmedicin, spakar och roder... Det pirrar i kroppen vid tanken på att susa i närmare 300 knyck, loopa och glida fram.

Men jag gläder mig tillsvidare åt att i alla fall få dela cachingglädjen med er. Tack Bert och Dung för en toppenkväll med fika, gemenskap, spännande berättelser och studiebesök - och så två fina FTF:er som grädde på moset! Man kan ju inte lägga FP på event, så jag lägger en här istället som tack för kvällen."
Framkommer det var detta ägde rum... vilket flygfält...?
Citera
2018-07-27, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Framkommer det var detta ägde rum... vilket flygfält...?

Visst står det segelflygklubben?
Citera
2018-07-27, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Visst står det segelflygklubben?
Jo men hon skriver samtidigt "susa fram i 300", verkar vara något ställe där det finns både militärt och segel... det finns inte i Örebro...
Citera
2018-07-27, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Någon påstod tidigare i tråden att nya metoder kan fastställa ålder på avsättningar av dna. Sanningshalten i detta har jag dock ingen aning om, hoppas det finns en mod som kan belysa den möjligheten.

Edit: Det nämndes bl. a. i (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Metoden för tidsbestämning av DNA fanns, enl. googling, för ganska exakt ett år sedan och man hoppades då att kunna förbättra metoden ytterligare.
(Sorry, det var redan för två år sedan, enl. Stiftelsen för Strategisk Forskning)
Senast redigerad av VigosRos 2018-07-27 kl. 08:16.
Citera
2018-07-27, 08:13
Medlem
Citat:
Och MGM med fru är ute och cachar:

"HerrTeamDavidsson (SD)

25 Jul 18

Dags för avslutning av dagen med ett par nya burkar som MrZaibot hade utlovat. Vi skulle sedan ta en tidig kväll vid tältet och mysa med ett par kalla efter en otroligt varm och lång dag. Men tokstollen hade lagt ut hela den här serien istället, så vi fick ju jaga runt i tre timmar nästan.Helt galet. Jag tror vi var tio personer som ville kalla oss jägare, men flera verkade inte ha samma syn på konceptet "jaga" som andra har . Nåja, det verkade som alla hade kul, trots att några stöddiga utbölingar nog tog en del plats , och snart hade vi fått upp ett bra tempo på samarbetet. Vila får man göra sedan tror jag vi sa. Det blev några riktigt roliga timmar längs de dammiga vägarna (När man såg hur SysterHax körde kom iaf jag att tänka på de kända orden "Hon kör sin röda MG, genom vildhavre och vallmo, och det dammar som om fälten brann"), och vi avslutade med gofika och FTF-ljug på det öppna etablicemanget i staden, Cirkle K. För vår del blev det sedan tältresning och kvällsbad innan John Blund fick komma och hälsa på.

Vilken helg! Eller nu råkar det inte vara helg, men på semestern känns de flesta dagarna som lördagar och söndagar . Systerhax och jag sov hos barnens mormor och morfar, och vi går upp före dem alla och drar iväg västerut. Målet är ett par upplevelserika dagar i Värmland och vi är kittade för allt, men har inte någon helt exakt plan, utan bara många idéer. Vi startar med en trail på MTB längs västra sidan av Alstern, och även en rackare i Alstern, följer upp det med de färglada serierna på östra sidan av sjön. Sedan blir det event vid Kalhyttan där ett större släpp sker och vi tvingas på jakt i flera timmar. Efter ett superskönt nattbad och tältnatt vid Yngen blir det ca 16 km paddling i den sjön, innan det är dags att åka hem och packa om för nästa del av semestern. I Pennybridge möts vi av spontanmiddag hos en uppsättning grannar och tårtfika till nattmacka hos nästa. Livet har allt bra många goda stunder. Solen stod som vanligt denna ändlösa sommar helt ohotad på himlavalvet hela dagen, och värmen var hela tiden tryckande. Tacksam för att SysterHax såg till att få med mer vatten an jag tänkt. Ett stort tack för er som spridit ut plast i naturen som gav oss en anledning till denna friskvård. Vi kommer tillbaka"

Intressant att han citerar Danielas hus ifråga om HD. Visst, det kanske bara var de raderna han skrev men hela låttexten kan läsas här:

http://www.alltomuffe.se/blogg/texterna/den-stora-ensamheten-utanfor-allt/danielas-hus/#.W1q3fhm5k0M
Citera
2018-07-27, 08:26
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
"FLYGRAKAN
A cache by cajjoo

Systerhax (HD)
21 Feb 18
Efter ett trevligt event, bjöd CO oss deltagare på en FTF-burk mitt i hangaren. Fattade knappt vad som hände det var plan och folk överallt. Blev med signerad bland alla andra i eventgänget innan några av oss skyndade in i värmen för att lösa mysten som släpptes samtidigt. Tack Cajjoo!

Softpocahontas (LW)
21 Feb 18

cajjoos synnerligen trevliga event på segelflygklubben med gott fika, massor med prat, spännande berättelser och visning i hangarerna toppades med att bjuda på [FTF] av denna cache just när den släpptes.

Blev upphämtad av Latorp ("på vägen") och fick åka flott till lokalen. Kom strax innan start och det sipprade redan ut sorl och kaffedoft ända till ytterdörren. Det goda fikat satt som en smäck och sedan var det bara att lyssna och njuta av den livfulla berättelsen om BAKGRUND och allt spännande på vägen med signaltrupper, televerk, bussar, dans - och så flygningen. Jag vill också bli pensionär vid 55! Och flyga flygplan! Och dansa! Aerodynamik, meteorologi, variometer, flygmedicin, spakar och roder... Det pirrar i kroppen vid tanken på att susa i närmare 300 knyck, loopa och glida fram.

Men jag gläder mig tillsvidare åt att i alla fall få dela cachingglädjen med er. Tack Bert och Dung för en toppenkväll med fika, gemenskap, spännande berättelser och studiebesök - och så två fina FTF:er som grädde på moset! Man kan ju inte lägga FP på event, så jag lägger en här istället som tack för kvällen."

Törs knappt skriva men. Detta låter som Flygvapenmuseet i Linköping.

Sen bor de hos HD's föräldrar..... och åker västerut, följer sjön, som är Vättern. Alsen ligger i Askersundstrakten.
Citera
2018-07-27, 08:27
Medlem
tjackarismygs avatar
Alltså I SD' s logg från Juli
Citera
2018-07-27, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Törs knappt skriva men. Detta låter som Flygvapenmuseet i Linköping.

Sen bor de hos HD's föräldrar..... och åker västerut, följer sjön, som är Vättern. Alsen ligger i Askersundstrakten.
Ja det låter troligt om man ska få ihop både segel/något som har med militär att göra.
Så i februari-18 var alltså LW och UD ute och roade sig tillsammans...
Citera
2018-07-27, 08:36
Medlem
tjackarismygs avatar
Nja. I februari var nog inte SD med.

Jag kan ha fel ang. loggen i Juli, men var inte HD sjuksköterska på lasarettet i Linköping näe LW var pastor på Malmen? Då kanske morföräldrarna bor kvar där.
Citera
2018-07-27, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Alltså I SD' s logg från Juli
Vad menar Du nu... att Du svarade på två inlägg vad gäller deras (olika loggar och datum).
Vad jag svarade på var vilken flp dom kunnat varit på i februari där både LW och UD var tillsammans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in