2018-07-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du har ju tidigare påstått att du inte känner honom. Exempelvis här. Hur ska du ha det?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Hur kan ni har funnit varandra och hur kan du veta att ni har samma humor om du inte känner honom och inte umgås med honom?
Kanske en berättigad fråga... Men i min inledning: ”Inte nära i min mening, men vi fann varandra ganska bra. Samma humor och intressen. Fanns inget från min sida att irritera mig på, tvärt om. Vi var/är på samma nivå intelligensmässigt. Kan driva med varandra, ta och ge. Det gäller hans fru likaså.
Jag fann/finner dessa två gemytliga och lätt att vara med.”

Det betyder inte för mig eller min partner att vi UMGÅS på ett personligt plan. Vi har inte kontakt om livet och liknande. Bara via geocaching.
Jag tyckte och tycker att det var en tydlig bild. Det ända som jag mörkat lite är att min partner umgåtts mer med dom.
Citera
2018-07-24, 21:24
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kanske en berättigad fråga... Men i min inledning: ”Inte nära i min mening, men vi fann varandra ganska bra. Samma humor och intressen. Fanns inget från min sida att irritera mig på, tvärt om. Vi var/är på samma nivå intelligensmässigt. Kan driva med varandra, ta och ge. Det gäller hans fru likaså.

Det betyder inte för mig eller min partner att vi UMGÅS på ett personligt plan. Vi har inte kontakt om livet och liknande. Bara via geocaching.
Jag tyckte och tycker att det var en tydlig bild. Det ända som jag mörkat lite är att min partner umgåtts mer med dom.
Men du skrev ju att du fann honom och hans fru "gemytliga att vara med", och ni var på samma nivå intelligensmässigt. Hur bra kan man lära känna varandra genom geocaching??
Citera
2018-07-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Men du skrev ju att du fann honom och hans fru "gemytliga att vara med", och ni var på samma nivå intelligensmässigt. Hur bra kan man lära känna varandra genom geocaching??
Prova får du se.... otroligt abstrakt fråga och förändras från person till person. M.a.o helt omöjlig att svara på...
Citera
2018-07-24, 21:27
Bannlyst
Citat:
Citat:
SD bor kvar i deras f.d gemensamma hus. Han köpte ut henne.
Hon flyttade längs gatan till sin brors lägenhet.
Detta är från trådarna, men även sånt jag fått återberättat

Skribenten EnGodTanke har skrivit att HD flyttade till sin brors
lägenhet i området. Men den uppgiften verkar ju inte stämma,
eftersom Cloudecrystalbeams uppgifter visar på att HD enbart
har en syster. Så vem H kallade "bror" verkar oklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag har kontrollerat igen och HD har endast en syster (PO ska initialerna vara) som bor i Örebro. Kan HD ha kallat någon annan närstående för ”bror”, som du säger? Svårt att veta.

Citat:
I övrigt, eller till sakfrågan: Är du nöjd med mitt svar: Det är inte jag som skapat denna "trådsanning"!
Vill du/ni gå vidare med det så styr den frågeställningen rätt.

För mig är det bara ett faktafel (om det nu stämmer), hon hade ingen bror.
Uppgiftslämnaren kanske menade sin bror (om det kommer från sådan källa), plastbror, bror i församlingen (inte för jag hört talas om att HD eller SD tillhörde någon församling,men konstigt att bli vigd i en församling kan jag tycka), SD:s bror (har han bröder?) o.s.v.
Hur och varför hon flyttade dit ser inte jag tillhör fallet egentligen. Inte i dagsläget i alla fall.

Som du skrivet har jag uppfattat att du känner
SD och HD.

Du undrar om SD har brödrar?

Här får du svaret hoppas det hjälper dig

——————————————————————
SD har två brödrar fösta bokstäverna A o M
SD har en syster första bokstaven A
SD,s föräldrar och syskon bor alla i Västerås
———————————————————————
HD har en syster första bokstaven A
P o O är mellan namn o efternamn
HD,s föräldrar och syster bor alla i Örebro
———————————————————————
LW har en bror första bokstaven O bor i Stockholm
LW,s föräldrar bor i Norrköpinge
———————————————————————
Senast redigerad av Banannn 2018-07-24 kl. 21:45.
Citera
2018-07-24, 21:33
Medlem
Citat:

Tack för klargörandet. Är det så att du hört om häktningsframställan från din partner som hört från SD? Fanns det mer info i den som du kan dela med dig av?
Citera
2018-07-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Som du skrivet har jag uppfattat att du känner
SD och HD.

Du undrar om SD har brödrar?

Här får du svaret hoppas det hjälper dig

——————————————————————
SD har två brödrar fösta bokstäverna A o M
SD har en syster första bokstaven A
SD,s föräldrar och syskon bor alla i Västerås
———————————————————————
HD har en syster första bokstaven A
HD,s föräldrar och syster bor alla i Örebro
———————————————————————
LW har en bror första bokstaven O bor i Stockholm
LW,s föräldrar bor i Norrköpinge
———————————————————————
Min fråga var knuten till den uppgift någon släppte att det var hennes brors lägenhet hon flyttat till och sedan köpt.
Jag undrade bara, eftersom det framgick att hon inte hade någon bror, om det kanske är SD:s bror som det menades...

Frågan är inte alls något intresse för mig, då jag inte ser någon koppling till brottet alls. Information overflow.
Citera
2018-07-24, 21:38
Medlem
Citat:

Där blev allt tungan lite svart…..

* Vi fann varann ganska bra, samma humor och intressen
* Känner honom inte och umgås definitivt inte. Och ser jag honom på ett event skulle jag inte drömma om att fota hans hand...

Du snärjer in dig mer och mer...
Citera
2018-07-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Tack för klargörandet. Är det så att du hört om häktningsframställan från din partner som hört från SD? Fanns det mer info i den som du kan dela med dig av?
Förutom att vi känner TeamDavidsson via geocaching, så har vi bekanta inom rättsväsendet. Faktiskt 3st som berör detta fall, varav en bara i inledningen och i periferin. Den andra känner vi flyktigt och hen har gett visa svar. Den 3:e som är direkt inblandad i utredningen känner vi "bra"... Men hen släpper inte ett ljud och vi skulle aldrig drömma om att begära någon information.
Citera
2018-07-24, 21:53
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Förutom att vi känner TeamDavidsson via geocaching, så har vi bekanta inom rättsväsendet. Faktiskt 3st som berör detta fall, varav en bara i inledningen och i periferin. Den andra känner vi flyktigt och hen har gett visa svar. Den 3:e som är direkt inblandad i utredningen känner vi "bra"... Men hen släpper inte ett ljud och vi skulle aldrig drömma om att begära någon information.

Vad gav det här svaret? Ni (vilka?) känner teamDavidsson och tre personer som ingår i utredningen av Lenas mord. Men dessa tre yppar ingen information, förutom en. Är det härifrån du fått full insyn i sakframställan? Eller vad menar du med ditt inlägg? Hur har du fått tillgång till sakframställan?
Citera
2018-07-24, 21:56
Medlem
flixa81s avatar
[quote=flixa81|64728919]Har läst igenom dina inlägg EGT.
I inlägget ovan beskriver du din relation till SD och HD.
Man förstår av din beskrivning att du känner dem båda ganska bra och att ni funnit varandra.
Ni har umgåtts.

I ett annat inlägg skriver du att HD är mor till 2 eller 3 barn, du vet alltså inte ens hur många barn de har??

I ett tredje inlägg skriver du att du inte alls känner SD?

Det här får du gärna förklara EGT?
Citera
2018-07-24, 22:01
Medlem
Citat:
Oj! Jag har nog inte tänkt på hur trassligt det kan bli om en icke-pundare i en mindre stad, misstänks för något och är iallafall kompisens kompis med utredningsfolket. Vill inte anklaga dem för inkompetens men det är nog väldigt bra att få in folk utifrån.
Citera
2018-07-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vad gav det här svaret? Ni (vilka?) känner teamDavidsson och tre personer som ingår i utredningen av Lenas mord. Men dessa tre yppar ingen information, förutom en. Är det härifrån du fått full insyn i sakframställan? Eller vad menar du med ditt inlägg? Hur har du fått tillgång till sakframställan?
Skulle egentligen redigerat svaret men bättre att ta det så kanske.
Förutom dom vad jag ser som säkra kort enligt ovan, så har vi ett antal kompisar på olika nivåer som vi pratar med inom geocaching. Vissa känner TeamD direkt och bra, andra flyktigt eller via andra kompisar/vänner. Dessa uppgifter brukar jag kalla hörsägen och har försökt värdera uppgifterna.
Vissa uppgifter, ganska många, har jag inte presenterat här. Dels är dom motstridiga, vissa direkta lögner av såna som "tror sig veta". Andra uppgifter har jag framfört här, för dom kommer mer eller mindre direkt från källan och uppgiftslämnaren är av mig och min partner betrodd.
Givetvis kommer det alltid finnas rum för misstag. Vad hen säger och vad hen hör/tolkar kan vara katastrofal skillnad på. Om den uppgiften dessutom går i ett led till, så förstår ni vart det kan leda till.

Se bara på mitt exempel med soptunnan. Kanske klart skrivet av mig att det är ett exempel. Många tolkade det exakt så, medan andra utläste något helt annat. Och detta är i ren text, svart på vitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in