2018-07-26, 22:33
Medlem
Korsdrag. Bada. Bärs. Inga problem.
Citera
2018-07-26, 22:33
Medlem
Rambovics avatar
Grottutforskning har aldrig stått högre på agendan än nu!
Citera
2018-07-26, 22:58
Medlem
Reko45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Alltså det är på gränsen till att inte längre vara uthärdligt. Alla kanske inte har bästa bostäderna. Min ena katt verkade rätt illa medtagen igår även om det inte var akut veterinär som gällde. En av dem kissade i sin vattenskål och de har försökt ta sig ut genom fönsterspringorna och lägger sig i duschen eller vid fönstret när temperaturen sjunker lite ute (jag har det alltid varmare inomhus än ute förutom när det ligger över 30 grader). Själv har jag huvudvärk och är rätt orklös. Jag är fullt frisk. Svetten rinner över mitt ansikte och håret blir blött. Jag svettas normalt ALDRIG om somrarna. Det här är inte normalt eller onödigt gnäll. Det är faktiskt jävligt och tar aldrig en dags paus för lite regn och åska. Otroligt arrogant av dig att enbart se till din egen situation. Alla kommer inte undan värmen. Jag ångrar verkligen nu att jag inte köpte takfläkt. Nu kan jag inte sova trots att temperaturen som omväxling är ok i lägenheten eftersom det är kvavt.

Då är jag som sagt frisk. Tänk alla som är sjuka, gamla osv.

vilket jävla skräp till inlägg. den här värmen ska vi vara tacksamma över i vårt annars så gråa och kalla land. folk klagar jämt på snön och de besvär de medför mellan november-april. folk kan inte ta sig fram i trafiken. tågen står stilla. infrastrukturen förstörs eller rubbas. där har vi problem som berör ALLA och som vi kan gnälla på. att vårt land drabbas av skogsbränder där ca 1000 pers bor på en yta av gotland är givetvis en olycklig baksida av värmen. men det drabbar som sagt en otroligt mikro procent av sverige. men sen finns det olyckliga baksidan av skogsbränderna där vårt land och dess resurser och miljö förstörs. det är jag otroligt ledsen över såklart. men att vi människor, som kan vara per capita ett av de främsta länderna i världen som söker sig efter resor till varmare breddgrader, gnäller över denna värme kan jämföras med hyckleri. men okej, visst, alla gillar inte värmen, de föredrar LAGOM eller är vinter bäst? så jävla less på värmegnället. jag jobbar och svettas under dagarna jag med men det är sånt man får ta och man får se fram emot en lång dusch sen när man kommer hem istället. sen att djur och äldre lider så kan jag bara ge tipset om att ha en fläkt redo + att dricka mkt vatten. köp kylklampar och nån värm/kylkudde som man kan slänga in i kylen/frysen. men vi vanliga svenssons borde tiga och veta hut. och för dem som är sjuka är det ju givetvis olyckligt att de är sjuka. men då ska man inte vara less på värmen, då ska man vara less på sin sjukdom. det finns bra med verktyg som jag nämnt som exempel för att hämma sitt lidande vare sig du är frisk eller sjuk.
Senast redigerad av Reko45 2018-07-26 kl. 23:00.
Citera
2018-07-26, 23:08
Medlem
Knivur-273s avatar
Folk älskar att lida, vore det för varmt eller för kallt...En annan sommar, de gnäller för kylan...Far till Helvegen, det är kallt, så kallt.
Citera
2018-07-26, 23:18
Medlem
JustZlatans avatar
Funkar iskallt fotbad för att kyla ner kroppen?
Citera
2018-07-26, 23:18
Medlem
Tarstans avatar
Jag hoppas att imorgon blir sista varma dagen för detta är inte normalt.
Visst man vänjer sig, och jag är renare än någonsin trots allt (duschat fyra ggr idag).

Men blä, detta måste ta slut nu. Det är ju så tråkigt! Man kan inte göra nåt, man bara sitter.
Fläkt hjälper iaf lite upptäckte jag.
Citera
2018-07-26, 23:23
Medlem
JustZlatans avatar
Jag hoppas att ni som duschar flera gånger om dagen bara duschar i någon minut och inte står i duschen 10 min per gång. Tänk på att det råder vattenbrist era bortskämda svin!
Citera
2018-07-26, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag hoppas att ni som duschar flera gånger om dagen bara duschar i någon minut och inte står i duschen 10 min per gång. Tänk på att det råder vattenbrist era bortskämda svin!

exakt!

dessa satans svin som duschar i timmar och sen går och skriver på flashback och sen duschar i timmar igen
Citera
2018-07-26, 23:31
Medlem
Tarstans avatar
Nä, vattenbristen är en lögn, här där jag bor finns det hur mycket vatten som helst (en sjö) så det är inga problem.
Men duscharna är för det mesta korta, bara svett som sköljs bort. Tvättar inte håret varje gång.

Klagar ni på dem som badar också? För övrigt omges vi av Östersjön som inte är så salt heller.
Citera
2018-07-26, 23:50
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Grottutforskning har aldrig stått högre på agendan än nu!

Chicago står i startgroparna för att bygga en hel stad under jord https://www.youtube.com/watch?v=miV_kKCWDUs De fixar till så man får ljus också. De tänker, testar och planerar.

Bara för det var jag tvungen att starta en tråd om det (FB) Chicago står i startgroparna för att bygga en hel stad under jord (så att vi inte blir ot). Jag undrar verkligen om folk kan tänka sig att bo så.
Senast redigerad av dialektiker 2018-07-27 kl. 00:01.
Citera
2018-07-26, 23:52
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nippleslip
Luftvärmepump, som nu körs i ac-läge

Avis. Det är det man ska ha. Du kan ställa in exakt den temperatur du vill ha inne va?
Citera
2018-07-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
vilket jävla skräp till inlägg. den här värmen ska vi vara tacksamma över i vårt annars så gråa och kalla land. folk klagar jämt på snön och de besvär de medför mellan november-april. folk kan inte ta sig fram i trafiken. tågen står stilla. infrastrukturen förstörs eller rubbas. där har vi problem som berör ALLA och som vi kan gnälla på. att vårt land drabbas av skogsbränder där ca 1000 pers bor på en yta av gotland är givetvis en olycklig baksida av värmen. men det drabbar som sagt en otroligt mikro procent av sverige. men sen finns det olyckliga baksidan av skogsbränderna där vårt land och dess resurser och miljö förstörs. det är jag otroligt ledsen över såklart. men att vi människor, som kan vara per capita ett av de främsta länderna i världen som söker sig efter resor till varmare breddgrader, gnäller över denna värme kan jämföras med hyckleri. men okej, visst, alla gillar inte värmen, de föredrar LAGOM eller är vinter bäst? så jävla less på värmegnället. jag jobbar och svettas under dagarna jag med men det är sånt man får ta och man får se fram emot en lång dusch sen när man kommer hem istället. sen att djur och äldre lider så kan jag bara ge tipset om att ha en fläkt redo + att dricka mkt vatten. köp kylklampar och nån värm/kylkudde som man kan slänga in i kylen/frysen. men vi vanliga svenssons borde tiga och veta hut. och för dem som är sjuka är det ju givetvis olyckligt att de är sjuka. men då ska man inte vara less på värmen, då ska man vara less på sin sjukdom. det finns bra med verktyg som jag nämnt som exempel för att hämma sitt lidande vare sig du är frisk eller sjuk.
Jag gör det jag kan, att ha 35° inomhus är knappast att klaga i onödan. Jag har en otroligt dålig bostad. Hade jag inte haft fläkten (de blev dessutom utsålda överallt Einstein ) och gjort det bästa av situationen hade jag blivit sjuk för länge sedan. Jag klagar enbart på värme i min bostad, när det är kallt ute är element varma. Skillnaden är att jag inte kan vädra ut 34° om temperaturen är den samma ute. Jag och vi som har särskilt påfrestande, skiter i om inte alla andra inte sitter med 35 inne. Jag har 32° nu trots öppna fönster och fläkt som går. Jävla idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in