Citat:
Ursprungligen postat av
Reko45
vilket jävla skräp till inlägg. den här värmen ska vi vara tacksamma över i vårt annars så gråa och kalla land. folk klagar jämt på snön och de besvär de medför mellan november-april. folk kan inte ta sig fram i trafiken. tågen står stilla. infrastrukturen förstörs eller rubbas. där har vi problem som berör ALLA och som vi kan gnälla på. att vårt land drabbas av skogsbränder där ca 1000 pers bor på en yta av gotland är givetvis en olycklig baksida av värmen. men det drabbar som sagt en otroligt mikro procent av sverige. men sen finns det olyckliga baksidan av skogsbränderna där vårt land och dess resurser och miljö förstörs. det är jag otroligt ledsen över såklart. men att vi människor, som kan vara per capita ett av de främsta länderna i världen som söker sig efter resor till varmare breddgrader, gnäller över denna värme kan jämföras med hyckleri. men okej, visst, alla gillar inte värmen, de föredrar LAGOM eller är vinter bäst? så jävla less på värmegnället. jag jobbar och svettas under dagarna jag med men det är sånt man får ta och man får se fram emot en lång dusch sen när man kommer hem istället. sen att djur och äldre lider så kan jag bara ge tipset om att ha en fläkt redo + att dricka mkt vatten. köp kylklampar och nån värm/kylkudde som man kan slänga in i kylen/frysen. men vi vanliga svenssons borde tiga och veta hut. och för dem som är sjuka är det ju givetvis olyckligt att de är sjuka. men då ska man inte vara less på värmen, då ska man vara less på sin sjukdom. det finns bra med verktyg som jag nämnt som exempel för att hämma sitt lidande vare sig du är frisk eller sjuk.
Jag gör det jag kan, att ha 35° inomhus är knappast att klaga i onödan. Jag har en otroligt dålig bostad. Hade jag inte haft fläkten (de blev dessutom utsålda överallt Einstein

) och gjort det bästa av situationen hade jag blivit sjuk för länge sedan. Jag klagar enbart på värme i min bostad, när det är kallt ute är element varma. Skillnaden är att jag inte kan vädra ut 34° om temperaturen är den samma ute. Jag och vi som har särskilt påfrestande, skiter i om inte alla andra inte sitter med 35 inne. Jag har 32° nu trots öppna fönster och fläkt som går. Jävla idiot.