2018-07-16, 22:52
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men just som vätska vid hög värme är mjölk bra, då det innehåller flera ämnen som är bra för kroppen i dessa lägen.
Nja, den är även slembildande mm, samt blir dålig i värme. Alla gör som de vill, men jag rek annat.
Citera
2018-07-16, 22:55
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Nja, den är även slembildande mm, samt blir dålig i värme. Alla gör som de vill, men jag rek annat.
Du har väl kylskåp?

Slembildande har jag inte märkt. Dricker personligen bara mjölk till frukostgröten normalt, men nu i värmen tycker jag den gör stor nytta!
Citera
2018-07-16, 23:00
Medlem
Lubrixs avatar
Gud vad ni klagar på att det är varmt då, finns mycket värre saker än att det är lite svettigt. Tänk om några månader så har vi säkert 30- och massa härlig snö överallt.

OM man ska grina så mycket att det är varmt, så köp bara en luftkylare då.
Citera
2018-07-16, 23:03
Medlem
Ducadreams avatar
Vad säger ni om att sova under ett fönster? AC/fläkt blev jag sjuk av(hosta och förskylning).
Citera
2018-07-16, 23:05
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Gud vad ni klagar på att det är varmt då, finns mycket värre saker än att det är lite svettigt. Tänk om några månader så har vi säkert 30- och massa härlig snö överallt.

OM man ska grina så mycket att det är varmt, så köp bara en luftkylare då.

Jag gillar värme, men nu börjar det bli obehagligt. Tropiska nätter är inte roligt.
Citera
2018-07-16, 23:08
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Är det bara jag som blir sjuk av AC? Ont i halsen, hosta osv?

AC torkar ju ut luften så man får se till att inte överdriva det hela och att dricka ordentligt. En luftfuktare kan också vara en bra idé. Sen kan som redan nämnts ofta AC'ar som inte blivit rengjorda på länge sprida en del otrevligheter i luften, som t.ex. mögel osv. som kan ge förkylningsliknande symptom.

Blev ofta sjuk när jag var i Thailand och bodde på hotell och upplevde det som att det var korrelerat till AC'n, men när jag bodde i en och samma lägenhet i typ ett år så hade jag inga problem trots att jag arbetade hemifrån och befann mig i lägenheten större delen av dagen oftast. Beställde rengörning var 4'e månad, vilket verkligen behövs eftersom fläkten efter den tiden blev väldigt igensatt av damm osv.
Citera
2018-07-16, 23:11
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Vad säger ni om att sova under ett fönster? AC/fläkt blev jag sjuk av(hosta och förskylning).

Tja, finns väl inga problem att sova under ett fönster? Har haft öppet fönster med myggnät hela sommaren, men just dagar som idag då det är extremt varmt så räcker fan inte ens det. Har bastuvärme trots vidöppet fönster. Sjukt oskönt. Blir förhoppningsvis svalare framåt natten och senare i veckan...
Citera
2018-07-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Lite gulligt att någon som vill framstå som vetenskaplig inte känner till att te är vätskedrivande och inte att räkna som vätske ersättning

Ser du till mängden vätska du får i dig i en kopp Te så får du ändå en nettovinst på vätska även med det vätskedrivande inräknat.

Bara för att något är vätskedrivande så blir du inte tömt på all vätska.
Samma sak med kaffe.
Citera
2018-07-16, 23:14
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Tja, finns väl inga problem att sova under ett fönster? Har haft öppet fönster med myggnät hela sommaren, men just dagar som idag då det är extremt varmt så räcker fan inte ens det. Har bastuvärme trots vidöppet fönster. Sjukt oskönt. Blir förhoppningsvis svalare framåt natten och senare i veckan...

Jag hade rengjort AC:n och fläkten flera gånger. Badar i kallt vatten 100 gånger om dagen. Sover knappt med kläder och ändå känns det extremt varmt.

Vi får väl lida och hoppas att det blir svalare i slutet av veckan.
Citera
2018-07-16, 23:15
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Jag gillar värme, men nu börjar det bli obehagligt. Tropiska nätter är inte roligt.
Åk aldrig utomlands då Men ett tips är ju att alltid ha något som täcker alla fönster så inte solen lyser in och sen att att ta en kalldusch varje dag, inte för att du ska bli kall för stunden utan för att det hjälper kroppen att klara av värmen bättre.
Citera
2018-07-16, 23:20
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/inomhusklimat/luftkonditionering/electrolux-chillflex-pro-exp35u538cw/1002166.9404/

typ, har en liknande hemma, det är helt underbart, lider inte det minsta av värmen.
Åter i lager 24/8!
Citera
2018-07-16, 23:21
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Jag hade rengjort AC:n och fläkten flera gånger. Badar i kallt vatten 100 gånger om dagen. Sover knappt med kläder och ändå känns det extremt varmt.

Vi får väl lida och hoppas att det blir svalare i slutet av veckan.

Antar att det mesta redan har avhandlats i tråden, men ändå. Bortsett från AC, så har du möjlighet att öppna flera olika fönster för att få tvärdrag så är det nog det mest effektiva. Näst bäst skulle jag säga att en stor takfläkt är, då den dels omfördelar luften i rummet och dels sätter luften i rörelse så att det upplevs svalare. De brukar ju även vara tysta så att man kan sova med dem igång, till skillnad från vanliga små golv/bordsfläktar som brukar låta rätt mycket och vara mindre effektiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in