2018-07-26, 20:39
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag antar att du inte la ner lika mycket tid på att hitta artiklar om de utvisade som blev mördade. Eller har tanken slagit dig att det inte kanske skrivs om dem i tidningarna?

Antar att du aldrig tittade på Uppdrag Granskning som handlade om detta som sändes i Oktober 2017!

Citat:
– Säkerhet är, ärligt talat, ett allmänt bekymmer för alla afghaner, inte bara de återvändande. Det är som det är. Det här är situationen, och människor lever här, och människor lever med det. Men generellt sett har vi haft 20 000 återvändande sedan 2002 och vi har inte haft en enda säkerhetsincident, som vi känner till åtminstone.

Citat:
De sänds till döden säger Ung i Sverige, men Uppdrag granskning hittar bara uppgifter om en afghansk kille som har dödats efter att ha blivit utvisad från Sverige. Det finns fler som begått självmord i Sverige i väntan på att skickas ut.

https://www.svt.se/special/afghanutvisningarna/
2018-07-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nu har vi ju en massa organisationer som sysslar med aktioner. Nordisk Ungdom, AfS, Generation Identitaire, SoO, NMR och andra aktivistnätverk.

Dock brukar de aldrig få några ryggdunkar. Mest hat från media och vänsteräckel som Elin.

Ja, just det, glömde ju att det överlägsna vita folket låtit sig bli rövknullade i hundra år av en familj blekfeta judar..

Nä, får nog stå fast vid att evolutionen gör sitt jobb, trots att vissa så som denne Elin visar att det finns glimtar av faktisk handlingskraft (och det mig veterligen helt utan något kewlt "nätverk")
2018-07-26, 20:42
Medlem
Folk tyckte nog synd om henne när de såg hennes tårar.
2018-07-26, 20:44
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Elin talar ur i DN, kallar det för "en sista utväg"
https://www.dn.se/nyheter/sverige/elin-ersson-stoppade-en-utvisning-till-afghanistan-det-var-en-sista-utvag/

Haha! Jag dog precis en smula. Hells bells och min mammas älskare., som Dolda Kameran detta.
Världens bästa människa har alltså lyckats skjuta upp utvisningen för en 50-årig gubbe hon, precis som jag trodde, inte har en aning vad han är dömd för med ett par dagar.
Grattis till Vi Står Inte ut och allt vad ni heter, gutår!

Tjong i medaljongen!
2018-07-26, 20:46
Medlem
Hur ska man göra för att få reda på 52 åringens identitet och vilket/vilka brott hsn begått i Sverige?
2018-07-26, 20:47
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Vilket jävla Fail alltså. Stoppar tillfälligt en utvisning av dömd kriminell svartmuskig 52-åring. That´s it.
Vart hittar du att han är dömd kriminell?
2018-07-26, 20:50
Medlem
Vilka brott kan hon gjort sig skyldig till förutom luftfartssabotage?
Förhindrande av förrättning?
Skyddande av brottsling?
2018-07-26, 20:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Man undrar vem fan sitter på makten och varför sitter inte Elin häktad just nu??

Att vägra sitta ned på ett flygplan som skall lyfta är inte direkt något häktningsgrundande brott.
2018-07-26, 20:53
Medlem
Så det är bekräftat att han än dömd för brott?
2018-07-26, 20:55
Medlem
TrikkFukks avatar
Kanintandade Elin. Med all säkerhet socionom,humanist,feminist och högst troligen vegan. Värsta varianten av svensk kvinna. En sista utväg som bara måååååste filmas. Knappast troligt.
2018-07-26, 20:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Vart hittar du att han är dömd kriminell?

Citat:
Ursprungligen postat av Clocking
Så det är bekräftat att han än dömd för brott?

https://www.dn.se/nyheter/sverige/elin-ersson-stoppade-en-utvisning-till-afghanistan-det-var-en-sista-utvag/

"Efter Elin Erssons uppmärksammade aktion har det framkommit att 52-åringen är dömd för brott i Sverige. Men han utvisas inte på grund av brottet, enligt polisen.

Visste du om att 52-åringen var straffad sedan tidigare och suttit i fängelse i Sverige?

– Jag hade ingen information om honom tidigare och har inte tagit reda på något efteråt. Det var honom som människa som jag försökte hjälpa, och inte fokusera på vad han tidigare hade gjort i sitt liv."
2018-07-26, 20:59
Medlem
Flash-999s avatar
Det har förekommit uppgifter att afghanen på det aktuella planet sändes hem med annat flyg någon dag senare. Finns detta bekräftat på något sätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in