2018-07-26, 20:18
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Jag har ingen åsikt om huruvida utvisningarna är bra eller dåliga eller rätt eller fel, men det är imponerande och ovanligt att faktiskt agera efter sin övertygelse (vilken den än är), så kudos till henne.

Så jävla ovanligt är det väl inte? Stalin, Hitler, Akilov (och övriga jihadister)...
2018-07-26, 20:18
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Men stämmer det verkligen? Såvitt jag förstår är det bara 18-åringen (eller hur gammal han är) som blev utvisad ändå. Den äldre sitter väl åter på förvaret i väntan på chartrat plan, något Elin borde bekosta.
Jag läste faktiskt att han redan skickats tillbaka och det kan ju stämma då han inte var intressant för Elin. Förmodligen beställdes en ny biljett med reguljärflyg? Tror det var i Expressen där det finns ett reportage men nånstans stod det?
Senast redigerad av Zoom008 2018-07-26 kl. 20:23.
2018-07-26, 20:19
Medlem
Och folk skapar trådar och undrar varför män ser ner på svenska kjolstyg. De är impulsiva diagnoser som utan moralkompass agerar i känslomässiga aktioner utan att bry sig om vilka de skadar eller stör i sin omgivning och utan att bry sig om det är rätt eller fel då i deras känsloar sfär så är allt de gör rätt även om det moraliskt är fel och skadligt.
2018-07-26, 20:24
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
När jag läser denna text, får jag intryck av att han kan vara kriminell.
https://www.expressen.se/gt/elin-ersson-21-stoppade-utvisning-blev-varldsnyhet/
Skulle inte förvåna mig, sånna sjuka personer som hon gullar med kriminella invandrare ända tills den dagen hon själv drabbas
2018-07-26, 20:29
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
Joar Forssell, ordförande för Liberala ungdomsförbundet (Luf), förklarade i programmet att individens "moraliska kompass" står över svensk lag och att det är rätt att bryta mot en lag om man "känner" att den står i strid med vad man själv tycker.

Liberalerna framstår alltmer som ett icke-demokratiskt alternativ och jag skäms när jag tänker på att jag röstade på dem 1985 och 2002.

Eftersom det är moraliskt korrekt att inte betala skatt förväntar jag mig att han är på min sida om jag åker fast för skattebrott.

Det är trots allt inte särskilt liberalt att tvinga folk till vad de inte vill, eller tycker är korrekt.
Senast redigerad av Expohunter 2018-07-26 kl. 20:33.
2018-07-26, 20:30
Medlem
Typiskt beteende för en äcklig, efterbliven svensk hora.

2017 dog 3 438 civila i Afghanistan, detta ur en befolkning på 34 660 000 personer.
Risken att man som civil dör i Afghanistan p.g.a krig/terror attentat är således 0.00991%.
Hon kanske borde gett Afghanen en Trisslott istället.
2018-07-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Så jävla ovanligt är det väl inte? Stalin, Hitler, Akilov (och övriga jihadister)...

I jämförelse med andelen "jag tycker det här och jag tänker inte göra ett skit åt det förutom att gnälla"-människor så är det försvinnande få som faktiskt agerar utifrån övertygelse. Det är i alla fall mitt intryck som född och uppvuxen i Sverige. Om sedan jihadister handlar mer än de snackar så är det väl så enkelt som att de tillhör en högre stående kultur/ras. Uppenbarligen. Majoriteten här lär väl hävda motsatsen men att som folk låta sitt eget folk självdö tyder ju inte på någon briljans varken innanför pannbenet eller i nävarna..
2018-07-26, 20:32
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Nä, jag är bara en svensk ingenjör som haft jobb sen skolan. Jag kanske inte räknas

De hanterar bland annat familjerättstvster, du skall nog vara glad att du slipper.
2018-07-26, 20:32
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Jag har ingen åsikt om huruvida utvisningarna är bra eller dåliga eller rätt eller fel, men det är imponerande och ovanligt att faktiskt agera efter sin övertygelse (vilken den än är), så kudos till henne.

Nu har vi ju en massa organisationer som sysslar med aktioner. Nordisk Ungdom, AfS, Generation Identitaire, SoO, NMR och andra aktivistnätverk.

Dock brukar de aldrig få några ryggdunkar. Mest hat från media och vänsteräckel som Elin.
2018-07-26, 20:34
Moderator
Neksnors avatar
Begriper inte hur svårt det kan vara att lösa sådana här situationer.
Flygbolaget är väl medvetna om att det ska transporteras någon som kanske inte reser frivilligt? Så de, eller verkställande myndighet, bör kunna förvarna polisen, som kan vara i närheten och snabbt och smidigt lyfta av de som inte vill följa besättningens instruktioner?
2018-07-26, 20:35
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Elin talar ur i DN, kallar det för "en sista utväg"
https://www.dn.se/nyheter/sverige/elin-ersson-stoppade-en-utvisning-till-afghanistan-det-var-en-sista-utvag/

Vilket jävla Fail alltså. Stoppar tillfälligt en utvisning av dömd kriminell svartmuskig 52-åring. That´s it.
2018-07-26, 20:39
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Elin talar ur i DN, kallar det för "en sista utväg"
https://www.dn.se/nyheter/sverige/elin-ersson-stoppade-en-utvisning-till-afghanistan-det-var-en-sista-utvag/
Just det här var riktigt sjukt av det hon sa – Jag hade ingen information om honom tidigare och har inte tagit reda på något efteråt. Det var honom som människa som jag försökte hjälpa, och inte fokusera på vad han tidigare hade gjort i sitt liv. Det var mitt personliga beslut.

Så om han hade mördat över 100 människor så hade hon fortfarande kämpat för honom, fyfan vilket monster hon är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in