2018-07-26, 13:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Så hon hade fått information om en "20-årig" "ensamkommande" som fått avslag på utvisningsbeslutet, köpte en flygbiljett och upptäckte att det var en annan, för henne okänd, man som skulle utvisas? Är det korrekt uppfattat?

Typ så, 20-åringen hade blivit ombokad så hon tog vad hon hittade. En 50-årig man med, för henne, oklar bakgrund.
Jag utgår från att om Assange suttit där på väg till USA med poliseskort så hade hon gjort exakt samma sak.
2018-07-26, 13:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Typ så, 20-åringen hade blivit ombokad så hon tog vad hon hittade. En 50-årig man med, för henne, oklar bakgrund.
Jag utgår från att om Assange suttit där på väg till USA med poliseskort så hade hon gjort exakt samma sak.
Nja. Jag tror faktiskt att det hade krävts en viss svartmuskighet hos den utvisade för att hon skulle trigga igång.
2018-07-26, 13:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja. Jag tror faktiskt att det hade krävts en viss svartmuskighet hos den utvisade för att hon skulle trigga igång.

Det kan jag väl mig aldrig tro?!
2018-07-26, 13:45
Medlem
Miys avatar
Kan man hamna på någon sorts no flight list som gäller för alla flygbolag?

Skulle värma lite extra om den här dårpippin fick flygförbud överallt för alltid.

Förövrigt så korkat att gå till denna överdrift över en 20årig afghan, det är väl bara att hitta en ny och ligga med det kryllar ju av dom i landet.
2018-07-26, 13:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det kan jag väl mig aldrig tro?!
Men fortsätt gärna att forska i vem 52-åringen var. Det är av största intresse.
Själv försvinner jag nog snart på "semester".
2018-07-26, 13:46
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Ersson är faktiskt övertygad om att hennes lilla "aktion" är fullt laglig. Det skriver hon i alla fall på sin Facebook-sida. Så "väljer att riskera straff" gäller inte i Erssons fall.
För övrigt håller jag med alla här som anser att hon borde ha förpassats ur flygplanet omgående av säkerhetsvakter och kvarhållits till dess att polisen kunde ta över. Därefter utredning av åklagare, rättegång och ett väl avvägt (och kännbart) straff.
Kommer Ersson undan ostraffat med detta tilltag kan vi kallt räkna med att hon får många efterföljare, så det gäller nu att mota Olle i grind snarast.

Skulle tro att hon inte bara kommer undan med, hon kommer förmodligen av media att utmålas som en hjälte. En vår tids Raoul Wallenberg.

Kanske dyker hon också upp i en TV-soffa där hon får berätta om hur illa hon behandlats av polis, näthatare och samhället i största allmänhet.

Hösten 2019 kanske hon kommer ut med en bok med titeln "Våga stå upp" om den dramatiska händelsen på flygplanet.
2018-07-26, 13:54
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Såg att Katarina Janouch publicerat diarienummret för polisanmälningen mot Elin Ersson: 5000-k911366-18

https://twitter.com/katjanouch/status/1022099363932368896?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Eembeddedtimeline%7Ctwterm%5E925300154168639488&re f_url=https%3A%2F%2Fsamnytt.se%2Fanne-ramberg-i-blasvader-igen-uppmanar-till-lagbrott%2F

Så det är polisanmält nu. Ni behöver inte tjata om att någon bör göra något. Ty någon har redan gjort något.

Tyvärr tror jag att det hela kommer att sluta precis som med fallet Malin Björk (VPK). Det blir nog inga konsekvenser, för att den svenska rättsstaten har inget intresse av att tillämpa svensk lagstiftning.

Inställningen hos den svenska rättsstaten är identisk till den som Anne Ramberg har.

När de goda ligger bakom dåden, ja. Sen ojar man sig över att SD har nämndemän och menar att de hotar rättssäkerheten och demokratin.
2018-07-26, 13:57
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han hade förmodligen redan givit upp. Apatisk.
Allt med Migrationsverkets goda minne. Enskilda tjänstemän på MV måste ställas till svars för det de håller på med. Framtidens dom kommer bli hård.

Han insåg säkert att han inte skulle kunna fuska sig till asyl och ville ha en slant hemvändarbidrag hellre än ingenting. Han är ju trots allt här enbart för pengarna och bidragen.
2018-07-26, 13:57
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
https://m.youtube.com/watch?v=eaf9Zn6juts

Nu (några minuter sedan) pratar Joe Rogan och Jeff Garlin om denna händelse. Jeff hyllar hennes hjältemod.

Var i den 1 timme och 49 min långa videon pratar de om händelsen på planet på Landvetters flygplats?
2018-07-26, 13:59
Medlem
Kan ge mej fan på att hon uppnått legendstatus, och kommer leva räkmacka på pk media bra länge.
2018-07-26, 14:01
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Många afghaner känner inte mycket hopp om tillvaron och framtiden. Många i Afghanistan lever sina liv men är döda inombords.

De får väl ta sig till närmaste sjukhus och be om att få låna en hjärtstartare då? Sverige kan skicka dem 100 st så kan de bo kvar i hemländerna.
2018-07-26, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Var i den 1 timme och 49 min långa videon pratar de om händelsen på planet på Landvetters flygplats?
Typ 1,43 in får höra man klassisk amerikansk "snacka skit om andra länders medborgare" utan att veta ett jota om faktadetaljerna i fallet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in