2018-07-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Hon studerar till socionom, detta kommer se fantastiskt ut på hennes resumé när hon söker jobb.
Hahaha, ja jävlar! Ser fram emot hennes socialsekreterarkarriär, när hon sitter bakom skrivbordet och försöker övertyga den aggressive afghanen att regeringen bestämt att dra ner på bidragen och ställa krav!

Tror att hennes naiva världsåskådning får sig en törn när hon tar skydd bakom pansarglas och inte längre få leka Moder Teresa.

Och jobba måste hon för att betala av på skulden till Turkish Airlines!
2018-07-26, 17:42
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Jag tror knappt vad jag ser... Hur i helvete kan en sådan liten blatte älskande kommunist jävel helt ensam stoppa en utvisning? Har myndigheter och hela samhället tappat ryggraden helt? Det är ju fan bara att med våld avlägsna äcklet!
Bra fråga. Vad kan hon väga? 45 kg? Max. Hur svårt hade det varit att slänga av henne, även för den mest feminima stewarden?
2018-07-26, 17:43
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ska vi verkligen slösa tid på denna diskussion?
De menar i princip att det är 100% säkert att afghanerna dör (på riktigt eller inombords). Min variant på det är att det är ca 100% osäkert att de gör det.
Jag menar bara att "100% osäkert" är felanvänt rent språkligt helt oavsett vad du menar.
2018-07-26, 17:44
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Hon studerar till socionom, detta kommer se fantastiskt ut på hennes resumé när hon söker jobb.
Tror du att det kommer att gynna hennes cv.
2018-07-26, 17:45
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk

Tror att hennes naiva världsåskådning får sig en törn när hon tar skydd bakom pansarglas och inte längre få leka Moder Teresa.

Det kan bli fan så mycket värre. Ponera att hon hanterar fall i familjerätten, där den afghanske mannen varit våldsam (otippat) och kvinnan + barnen är rädda, men i hennes ögon finns ju inget problem alls. Eller om en stackars tonårstjej vill vara utan slöja och larma att fadern kommer ha ihjäl henne,men detta tror into socionomen Elin på för han verkar ju så snäll....
2018-07-26, 17:46
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Tror du att det kommer att gynna hennes cv.

Har du mött en socionom inom deras professionella sfär någon gång?
2018-07-26, 17:47
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag menar bara att "100% osäkert" är felanvänt rent språkligt helt oavsett vad du menar.

Måste säga att du har nästan exakt rätt.

Ont: jag tror hon kommer få pröjsa men att likt Victoria Kawesa så kommer hon få en insamling startad som kommer sluta I att hon går plus på detta.

Dock lär det vara rätt många flygbolag som blir skeptiska till att släppa på henne igen!
2018-07-26, 17:47
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landifrittfall
De pratar på studio ett just nu om saken.

Japp. Var ett ca 10 min inslag om detta.
Två ungdomsförbundare fick debattera, Liberal vs Kristdemokrat.

Nu är dessa inga partier som är aktuella för mig i detta val, men mellan pest o kolera - KD hade fått min röst, definitivt. LUFaren framstod som random asylaktivist utan konsekvenstänk.

Tyvärr lyste faktafrågan med sin frånvaro. Om SR gör ett dylikt inslag borde man kunna förvänta sig lite mer fakta på bordet med deras resurser än här på Flash. Tex:
- Vad var upprinnelsen till denna Elins "hjältedåd"?
- vem var det ursprungliga godhetsobjektet och varför skulle han utvisas?
- Vad var hans (påstådd 18 åring väl?) Relation till denna förvirrade bimbo?
- Vem var den äldre gubben som fick en kort respit tack vare vår hjältinna?

Många frågor - inga svar, trots SR:s resurser.
Eller också anses dessa frågor irrelevanta för att belysa aktuell problematik. Vem vet...
Senast redigerad av Salamis 2018-07-26 kl. 17:50.
2018-07-26, 17:52
Medlem
Mullrets avatar
Blir till flyga dessa personer i burar. Lämpligtvis i Hercules. Som alternativ kan man använda kätting. Efter flygningen kan man köra ett par varv med högtryckstvätten. Skulle vilja se aktivister störa ordningen på militära flygfält.

Man får inrätta procedurerna efter sakernas tillstånd.

Som en budgetlösning kan fraktfartyg göras om till transporter för migranter. Förutsatt ynkeman får tag på fler än 10 personer i taget.
Senast redigerad av Mullret 2018-07-26 kl. 17:54.
2018-07-26, 18:13
Medlem
Vet man något om vem mannen är och på vilka grunder han ej fick asyl? Var ju inte honom hon hade tänkt "rädda" från början utan en annan kille som hade skickats i smyg tidigare?
2018-07-26, 18:13
Medlem
maxatdunders avatar
Man undrar vem fan sitter på makten och varför sitter inte Elin häktad just nu??
2018-07-26, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salamis
Japp. Var ett ca 10 min inslag om detta.
Två ungdomsförbundare fick debattera, Liberal vs Kristdemokrat.

Nu är dessa inga partier som är aktuella för mig i detta val, men mellan pest o kolera - KD hade fått min röst, definitivt. LUFaren framstod som random asylaktivist utan konsekvenstänk.

Tyvärr lyste faktafrågan med sin frånvaro. Om SR gör ett dylikt inslag borde man kunna förvänta sig lite mer fakta på bordet med deras resurser än här på Flash. Tex:
- Vad var upprinnelsen till denna Elins "hjältedåd"?
- vem var det ursprungliga godhetsobjektet och varför skulle han utvisas?
- Vad var hans (påstådd 18 åring väl?) Relation till denna förvirrade bimbo?
- Vem var den äldre gubben som fick en kort respit tack vare vår hjältinna?

Många frågor - inga svar, trots SR:s resurser.
Eller också anses dessa frågor irrelevanta för att belysa aktuell problematik. Vem vet...
Inte irrelevanta men helt klart förbjudna om man vill upprätthålla PK-illusionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in