2018-07-26, 15:20
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Har lyssnat nu och det är vid ca 1 timma och 45 minuter in i videon som de pratar om händelsen.

Tyvärr köper de rakt av vanföreställningen att Afghanen kommer att dö om han skickas tillbaks till sitt hemland. Och Elin är därmed en hjälte som räddar mannen från en säker död.

Jag ska maila Joe Rogan och förklara hur det ligger till. Men var finns mail-adressen till Joe? Skriv gärna i tråden eller PM:a om ni ser hur man kan maila direkt till Joe. Att skriva i kommentarfältet är alltför osäkert, vet inte om Joe hinner läsa allt som skrivs där.

Har ingen aning om hur du ska få tag på Joe Rogans mail, men kanske Twitter är att föredra?

Att de, och framförallt denne Jeff, köper historien rakt av och väljer att berätta den för miljontals lyssnare och hylla Elin starkt, utan att ha kollat upp andra källor, visar på hur naiv han/de är.
2018-07-26, 15:20
Medlem
TheKhurgans avatar
Men vem är den här 52-åringen? Ingen som lyckats lista ut?

Jag hade fan bölat av skratt i en vecka om det visade sig att han var dömd för typ 4 överfallsvåldtäkter eller nåt!
2018-07-26, 15:58
Medlem
Hmmm, jag vill helst slippa finansiera såväl Elin som hennes utvisningsbeslutade Aghanhanne via min skattsedel. Tack vare Elin måste jag nu bekosta ytterligare en blivande långtidsarbetslös bidragstagare och en långtidsarbetslös "flykting", plus alla merkostnader pga det inträffade.

Var kan man anmäla att man önskar sluta betala skatt till dess regeringen faktiskt verkställt de 80 000 utvisningarna?
2018-07-26, 16:14
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Hmmm, jag vill helst slippa finansiera såväl Elin som hennes utvisningsbeslutade Aghanhanne via min skattsedel. Tack vare Elin måste jag nu bekosta ytterligare en blivande långtidsarbetslös bidragstagare och en långtidsarbetslös "flykting", plus alla merkostnader pga det inträffade.

Var kan man anmäla att man önskar sluta betala skatt till dess regeringen faktiskt verkställt de 80 000 utvisningarna?

Nu utvisades mannen i alla fall. Aktivisten är också polisanmäld och gränspolisen granskar nu fallet.
2018-07-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nu utvisades mannen i alla fall. Aktivisten är också polisanmäld och gränspolisen granskar nu fallet.

Tack och lov. Skönt att läsa sådant här, du vet.. Att det ordnade sig trots allt!
2018-07-26, 16:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
OK... Men är du säker på att du inte menar "100 procents säkerhet att dö inombords"?
Osäkerhet och säkerhet har diametralt olika betydelser. Menar du det senare kan jag förstå driften, annars inte.

Ska vi verkligen slösa tid på denna diskussion?
De menar i princip att det är 100% säkert att afghanerna dör (på riktigt eller inombords). Min variant på det är att det är ca 100% osäkert att de gör det.
2018-07-26, 16:31
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Varför maska hennes namn ?

Hon har ju i allra högsta grad gjort sig själv och hennes lyte offentligt, så jag ser ingen anledning att inte skriva ut hela hennes personalia utan asterixer. Kontonummer, telefonnummer kunde också vara ok att skriva ut. Var hennes brevlåda uppehåller sig är näppe en statshemlighet.

Vad jag förstår är hon "studerande", men det vore säkert mången framtidig arbetsgivare stor hjälp att slippa stå med skägget i brevlådan för man varit illa informerad och anställt tokstollen !

Jag vill inte hetsjaga någon, men alla som har mer än en enkel blondincell i behåll bör ges chansen att hålla sig långt borta från Elin, det ville gagna alla om hon nu flyttade till Afganistanien, och det skyndsamt !

Därför att ingen tjänar på att hon får bli ett "offer" här. Allra minst minst du.
2018-07-26, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gribbegrabben
Kan ge mej fan på att hon uppnått legendstatus, och kommer leva räkmacka på pk media bra länge.

Tror FAKTISKT att hon gick lite för långt även för svensk MSM inklusive Svensk VänsterTelevision.
Som bekant så fär vi svenskar inte kommentera den tredje statsmaktens alster i media.

Men i våra grannländer är det fritt fram som det sig bör. Både Norges största tidn ing och Danmarks dito har artiklar om Akti(V)isten komplett med kommentarsfält förståss. Tror knappast någon vid det här laget tvivlar på varifårn vårt lands dåliga rykte kommer ifrån. Snart är det väl dags att kalla sig finne eller norrman när man turistar utomlands.

Danska Ekstrabladet;

Citat:
Aktivist forhindrer i et fly udvisning af afghansk mand
Den svenske aktivist Elin Ersson saboterede deporteringen af en afghansk mand. Nu koger debatten på de sociale medier
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/aktivist-forhindrer-i-et-fly-udvisning-af-afghansk-mand/7245234
2018-07-26, 16:35
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Därför att ingen tjänar på att hon får bli ett "offer" här. Allra minst minst du.

Bland tänkande kan hon ju aldrig bli ett "offer", den verklighetsflykten får hon och fränderna på den slutna själva göda...
2018-07-26, 16:35
Bannlyst
Hela denna diskussion syftar till att svartmåla Elin. Låt polisen få göra sitt jobb. Låt rätten avgöra huruvuda hon bryter mot lagen eller inte. Ta sedan ställning till ett domslut.

Börjar bli rätt trött på alla ni unga arga laptop-utredare och internetpoliser som alltid ska veta bättre än resten av sverige.
2018-07-26, 16:37
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Jag noterar att flera icke-svenska vänner på Facebook delar denna nyhet från DW Stories:

Standing Up Against Deportation

https://www.facebook.com/dw.stories/videos/1676446102467121/

Nästan 10000 kommentarer ...

Betydligt fler än så nu.

I den ena hörnan: negativa, gnälliga, känslolösa och sura robotar.

I den andra hörnan: positiva, glada, kärleksfulla människor som applåderar civilkurage.

Gnäll på nu bara
2018-07-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Hela denna diskussion syftar till att svartmåla Elin. Låt polisen få göra sitt jobb. Låt rätten avgöra huruvuda hon bryter mot lagen eller inte. Ta sedan ställning till ett domslut.

Börjar bli rätt trött på alla ni unga arga laptop-utredare och internetpoliser som alltid ska veta bättre än resten av sverige.

Här kan du bli ännu tröttare på helt vanliga danskar o norrnän...
De två största blaskorna i reps land inklusive landsmännens åsikter i kommentarfält.
Flashback når väl en promille av folket i sammanhanget.
Inse att dina och Elins åsikter är extrema och rabiata och tillhör en extremistisk minoritet.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/aktivist-forhindrer-i-et-fly-udvisning-af-afghansk-mand/7245234

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/On7rjl/svensk-student-aksjonerte-paa-fly-sier-hun-ville-hindre-afghanistan-retur

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in