Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Efter mordet. Nu var man mer uppmärksam på ALLT han sa och inte sa. Svårt att förklara faktiskt. Jag har känslan att han är oskyldig, men mitt i samtalet så sa han nått om relationer som högg till. Inte så mycket vad han sa, det var main strem och allmänt, mer hur han sa det. Just då kom "Han är skyldig" känslan.
Sen återkom känslan att han är tokärlig och säger när han väljer att inte svara eller gå in på saker (detta var inte mitt samtal).
Det finns mer försvårande indicier mot honom som inte dryftats här, men inget som polisen inte är medvetna om.
Det kanske är en 50/50 att han är skyldig.
Tack för svar! Förstår hur du menar, och om någon man känner blir misstänkt för ett allvarligt brott är det ju naturligt att börja tolka allt. Lite knepig sits för dig kanske, men förstår att du ändå försöker resonera sakligt om honom under omständigheterna. Sen är det klart man velar när det finns så få svar - även jag som lutar mot SD är långt ifrån säker. Det är nog ingen höjdare att en person står still på den lägre misstankegraden en längre tid, varken för utredningen, spekulationerna, mgm eller bo:s anhöriga.
Kanske bidrar det till mörkret du ser. Just en depression kan nog drabba honom oavsett om han är GM eller inte. Den kan ju växa fram både av skuldkänslor över att ha mördat, eller i förtvivlan över att vara oskyldigt misstänkt.
Hoppas för allas skull att man lyckas säkra bevis snart, och att bo:s anhöriga får ett ordentligt svar och ro att sörja.