2018-07-26, 17:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vet ej hur man länkar ett helt inlägg - men i #16304 så frågar jag återigen om detta prat/röst-vittne.

Har ännu ej fått något tydligt svar.
Här är källan till röstvittnet
Moralensväktare :
"Det finns vittne som hört en manlig och kvinnlig röst samtala på väg från LW lägenhet i riktning mot bullerplanket.
Det vittnet blir ett nyckelvittne när det gäller vilka röster som hördes, vilken riktning och sist att LW kände sin lieman."
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Notera att varken den kvinnliga eller såväl den manliga rösten identifieras.
Synvittnet är med största sannolikhet påhittad.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-26 kl. 17:32.
Citera
2018-07-26, 17:11
Medlem
tjackarismygs avatar
Musts hemligaste kontor, KSI, kontoret för särskild inhämtning.

KSI får bryta mot lagen

KSI har rätt att bryta mot lagen för att bedriva spionage och avvärja hot mot svenska intressen, rikets säkerhet och sina egna fiender.

Till sitt förfogande har KSI en hemlig budget, spioner som förses med hemliga identiteter och möjlighet att driva aktiebolag som täckmantel för sin verksamhet.

Det är ytterst regeringen som styr KSI:s verksamhet.

KSI:s verksamhet har aldrig nagelfarits i offentlighetens ljus. Men i en rad statliga utredningar och handlingar finns information som avslöjar att KSI har betydande maktbefogenheter som göms bakom begreppet särskilda metoder.

Vad det exakt innebär är hemligstämplat men både justitiedepartementet och Säkerhetspolisen har i skrivelser hävdat att det innebär att KSI har rätt att bryta mot gällande lagar för att inhämta information och spana.

Källor: Statliga utredningar om underrättelsetjänsten, riksdagsbeslut samt remisser och skrivelser från försvarsdepartementet, justitiepartementet och Säkerhetspolisen.
Citera
2018-07-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror mer på den här mannen
som platonisk vän
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/84ad233d-b07b-4af3-beb2-13134dea1c47_l.jpg

Han tycks ha ställt upp mycket för LW
när hon har varit skadad
och behövt mycket hjälp.
Tycks vara en riktig vän.

Jag tror att LW sa som hon gjorde
om att hon var trött på män
för att hon inte ville ha någon sådan
relation med honom.
Och för att hon inte vill såra honom.

Notera kepsen! 😂
Citera
2018-07-26, 17:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Din återkommande teori om att SD skulle kunna lida av en narcissistisk personlighetsstörning tycks grunda sig på det faktum att han av de som känner honom beskrivs som en trevlig och fullt normal människa.

Jag menar att det här blir lite av en tankevurpa. Dessutom har Rosamund redan tidigare idag varnat för riskerna med att (oavsett utbildning) ställa diagnoser på så här lösa grunder:
Senast redigerad av Draifos 2018-07-26 kl. 17:35.
Citera
2018-07-26, 17:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Tack för länk!
Här är intressant läsning från postare daalan. Läs gärna alla hans inlägg om skriken..

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag frågar igen, har du varit i samma sits som mig och min sambo? Att få reda på att det troligtvis en människas sista rop på hjälp man hörde och inte kunde göra något? Det är det värsta jag varit med om och det är väl därför jag i början blev irriterad när jag läste här om alla olika spekulationer. Skrytit, är du sjuk i huvudet? Visa saker jag har skrivit här har varit för att styrka att jag talar sanning.
Citera
2018-07-26, 17:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Notera kepsen! 😂

Ojsan.
Citera
2018-07-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Undrar varför hon, åtminstone som det ser ut föredrog
gifta män

En anledning varför en kvinna umgås med gifta män kan ju vara att man då slipper spänningen man-kvinna eller vad jag ska kalla det. Inget krångel, dvs att man har ett platoniskt förhållande då man vet att mannen är upptagen, gift. Om han nu är den trogna typen.
Citera
2018-07-26, 17:35
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Efter mordet. Nu var man mer uppmärksam på ALLT han sa och inte sa. Svårt att förklara faktiskt. Jag har känslan att han är oskyldig, men mitt i samtalet så sa han nått om relationer som högg till. Inte så mycket vad han sa, det var main strem och allmänt, mer hur han sa det. Just då kom "Han är skyldig" känslan.
Sen återkom känslan att han är tokärlig och säger när han väljer att inte svara eller gå in på saker (detta var inte mitt samtal).
Det finns mer försvårande indicier mot honom som inte dryftats här, men inget som polisen inte är medvetna om.
Det kanske är en 50/50 att han är skyldig.

Tack för svar! Förstår hur du menar, och om någon man känner blir misstänkt för ett allvarligt brott är det ju naturligt att börja tolka allt. Lite knepig sits för dig kanske, men förstår att du ändå försöker resonera sakligt om honom under omständigheterna. Sen är det klart man velar när det finns så få svar - även jag som lutar mot SD är långt ifrån säker. Det är nog ingen höjdare att en person står still på den lägre misstankegraden en längre tid, varken för utredningen, spekulationerna, mgm eller bo:s anhöriga.

Kanske bidrar det till mörkret du ser. Just en depression kan nog drabba honom oavsett om han är GM eller inte. Den kan ju växa fram både av skuldkänslor över att ha mördat, eller i förtvivlan över att vara oskyldigt misstänkt.
Hoppas för allas skull att man lyckas säkra bevis snart, och att bo:s anhöriga får ett ordentligt svar och ro att sörja.
Citera
2018-07-26, 17:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är intressant läsning från postare daalan. Läs gärna alla hans inlägg om skriken..

dalaan är det så kallade skrikvittnet som blivit väldigt ifrågasatt, vilket jag finner märkligt, minst sagt.
Hen verkar ytterst trovärdig.
Citera
2018-07-26, 17:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
dalaan är det så kallade skrikvittnet som blivit väldigt ifrågasatt, vilket jag finner märkligt, minst sagt.
Hen verkar ytterst trovärdig.
100 % trovärdig. Båda han och hans flickvän har förhörts i vardera 1,5 timmar om jag minns rätt.
Kanske bör tillägga att han även är bekräftad av tidigare utredaren Peter Springare.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-26 kl. 17:52.
Citera
2018-07-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Din återkommande teori om att SD skulle kunna lida av en narcissistisk personlighetsstörning tycks grunda sig på det faktum att han av de som känner honom beskrivs som en trevlig och fullt normal människa.

Jag menar att det här blir lite av en tankevurpa. Dessutom har Rosamund redan tidigare idag varnat för riskerna med att (oavsett utbildning) ställa diagnoser på så här lösa grunder:

Då har du missuppfattat det jag skrev, jag tyckte jag var tydlig med att jag baserade allt på erfarenheter från andra mordfall. Lika tydligt reserverade jag mig för att det kanske inte alls var applicerbart på just detta fall.

Jag vet inte om just jag överanvänt just narcissist i detta fall.

Tänkte faktiskt på flera olika andra fall som jag följt senaste åren och skrev mer allmänt om mina erfarenheter från dessa. De karaktärsdrag jag nämnde kom också därifrån baserad på RPU från fallen. Där även diagnoser från RPU ingår.
Citera
2018-07-26, 18:00
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Det finns andra beskrivningar av SD också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in