2018-07-26, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har de fortfarande semester på NPC eller vad det heter?
Någon skrev något att LW var rädd för tomrum, ensamhet och försökte fylla det med en massa aktiviteter. Det är min tanke också när jag läser i tråden.
Jag kan inte heller släppa att mordet känns som en hämndaktion utifrån hennes livsval.
Hon hade många manliga vänner det kommer vi inte ifrån och det KAN ha stuckit människor i ögonen och KAN ha skapat svartsjuka vilket för mig är en motivbild till dådet.

Har det kommit fram vad som orsakade missnöjet i församlingen hon jobbade i så hon fick byta församling och sedan arbete?
Någon skrev att hon kunde vara lite kontroversiell, kanske för liberal i vissa frågor.
Kan hon ha varit liberal i moraliska frågor rörande relationer och samlevnad även i församlingslivet?

Någon skrev också att hon kontaktade karlar mitt i nätterna så att deras fruar blev irriterade.
Oavsett om det var helt oskyldiga sms så tyder detta dels på gränslöshet,och dålig respekt för andra människor men tyvärr också på att hon hade eller ville ha makt över de som hon umgicks med. De skulle lyda henne och svara omedelbart på hennes meddelanden och hon kunde troligen inte ta ett nej.
Jag hade en bekant som var likadan och det gick så långt att jag fick byta telefonnummer och bostad för att få någon lugn och ro.

Sådana händelser, hur oskyldiga de än kan ha varit, KAN trigga igång försvarsmekanismer och ilska hos andra människor.
De flesta kanske bara blir arga över beteendet men så finns det människor som tar steget längre och tar till ett våldsamt beteende som går överstyr vilket vi har sett här och i andra fall som har refererats till i tråden.

De här FTF bygger ju på att man ska vara beredd att rusa ut dygnet runt. Klart att det är påfrestande om maken har valt en sådan sport där han får meddelanden på natten från sina lagkamrater. Men det är knappast att LW försökte ragga på det sättet. Tror hon mer fick värja sig för män än att behöva jaga dem.
Citera
2018-07-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och tänk om du kunde skriva i ett forum för Konspirationer & Alternativa teorier?

Tycker det är uppfriskande med fler teorier från nya vinklar!
Citera
2018-07-26, 12:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Artikel om läget i NA nu.
Jag sammanfattar den: ”Inga kommentarer”
Citera
2018-07-26, 12:29
Medlem
Citat:

Ha ha, de är snabba!
Läs före 12:42, utredningen pågår, fler provsvar väntas.
Citera
2018-07-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ny åklagare i ärendet verkar det som, eller är ordinarie på semester
Citera
2018-07-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Inte omöjligt att schismen inom polisen påminner om den man kan se här i tråden. En sida med en stark personlig övertygelse om att SD är GM, och en sida som hellre vill se konkreta bevis.

Enbart personlig övertygelse behöver det inte vara i ena fallet utan det handlar om att följa polisspåret och lita på att de kan sitt jobb. Plus då lite extra info från det hållet.
Citera
2018-07-26, 12:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Mordet på Lena Wesström fortsätter att engagera allmänheten. Intresset för vad som sker i utredningen är enormt men polisen och åklagaren fortsätter att lägga locket på.

- Jag har inte så mycket att komma med. Vi uttalar oss inte om vad vi gör rent spaningstekniskt i nuläget, säger polisens spaningsledare Niklas Borgström.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polis-och-aklagare-fortsatt-fortegna-om-hjarstamordet
Allmänhetens intresse för vad som sker i utredningen är tydligen "enormt" nu. Har man varit här inne och läst på Flashback, eller pratas det fortfarande mycket om fallet lokalt? Sedan verkar man alltså ha bytt spaningsledare igen.
Citera
2018-07-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja det hade hon. Punkt. Vet att hon hade det.

Dessutom umgicks de familjevis och där fanns säkert flera väninnor.
Citera
2018-07-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Seriös ja.. han begick självmord i häktet.
Ja cykeltjuv är fullt möjligt scenario. Samt att om hon nu hade en cykel som nu är borta kan väl bara de närmaste svara på.
En cykel, inget annat du kan tänka dig som skulle kunna hända ?
Något som i första hand är där.. men sedan inte,
för att springa iväg ifrån paketinslagning och viktigt nog för att springa efter någon eller några som hon tror sig kunna övermanna.
För att möjligen bli flyttad från platsen där det skedde till ett mer undanskymt område (hittades efter fem dagar).

Jo, det finns annat än cykel i mitt scenario och det skrev jag ju också: nåt som tillhör barnen.
Skulle jag från mitt fönster se nån försöka bära iväg med t ex en hoverboard, så hade jag inte tvekat att rusa efter. Visserligen hade jag gapat och skrikit, men LW kanske istället tänkte springa ikapp i tysthet för att bakifrån överraska tjuven. Kondition och styrka det hade hon, det är jag 100 på.

Det finns ju en del som står/stått LW nära. Kanske de vet? Barnen borde veta.
Citera
2018-07-26, 12:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
De här FTF bygger ju på att man ska vara beredd att rusa ut dygnet runt. Klart att det är påfrestande om maken har valt en sådan sport där han får meddelanden på natten från sina lagkamrater. Men det är knappast att LW försökte ragga på det sättet. Tror hon mer fick värja sig för män än att behöva jaga dem.

Som jag skrev kan det hela ha varit helt oskyldiga sms om att de ska skynda sig iväg på burkjakt men det kan ändå ha stuckit i ögonen på oinsatta människor som i sin okunskap kan ha blivit arga eller svartsjuka.

OBS, mina funderingar handlar bara kring vad som kan ha varit ett bakomliggande motiv till dådet.

Det jag funderar kring är om något i hennes levnadssätt har råkat utlösa något större och helt okontrollerbart hos någon.
Som vi var inne på förut kallade hon tydligen alla för "vänner" vilket KAN ha gjort att någon har missförstått detta och plötsligt trott att det betydde något mer än "kompis".

Går vi på den linjen kan ett sådant missförstånd leda till galen svartsjuka, ilska, hämndbegär hos den som känner sig förorättad och sviken. Känslorna blir därmed helt okontrollerbara och öppnar upp för våldsamheter.

Jag vet inte men tänk om det hela kanske är ett vansinnesdåd som har sitt ursprung i ett enda stort missförstånd.
Citera
2018-07-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower

Undrar varför hon, åtminstone som det ser ut föredrog
gifta män
Citera
2018-07-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Åklagaren hoppas nu på att analyssvar från ”jättemycket teknisk bevisning” skall kunna visa på något som talar för att SD är GM:
https://www.metro.se/artikel/åklagaren-om-lena-mordet-jättemycket-teknisk-bevisning

Ännu så länge kan man gömma sig bakom NFC:s långa handläggningstider. Sedan kommer det nog av "kollegiala hänsyn" att vara locket på tills folk har glömt den här historien (om man inte redan har gjort det).

Det här va 11juni, har just inte hänt någonting sen dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in