2018-07-26, 03:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok visa mig den rätta trappan då? Denna har länkat i tråden nämligen och ingen har motsatt sig förrän nu när jag skriver den

Jag är inte den första som försökt förklara för dig. Googla eller gå till biblioteket och låna lagboken.
Som lärare lär man sig inte sånt?
Senast redigerad av Banannn 2018-07-26 kl. 03:43. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-26, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Du får läsa på bättre om hur svenska rättsväsendet och domstolen fungerar.
Du har helt fel på dom 4 punkterna.

Men avs misstankegrader så är det väl denna trappa som är den gällande?🤔
Citera
2018-07-26, 04:15
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ok visa mig den rätta trappan då? Denna har länkat i tråden nämligen och ingen har motsatt sig förrän nu när jag skriver den

Nejdå, du har ställt upp misstanketrappan rätt.
Citera
2018-07-26, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo, jag vet. Ville bara med en sk retorisk frågeställning få dig att reflektera lite över påståendet att det nu bara är TR som kan påverka/avskriva rådande misstankegrad.
Jag misslyckades.😞

En fråga som tydligen ligger dig varmt om hjärtat.
Du påstod tidigare att jag hade skrivit om saken, vilket jag alltså
inte hade gjort, det kanske vi kan vara överens om numer?

Så ett litet exempel, låt oss anta att åklagaren fattat att det här
kommer inte att hålla till sannolika skäl i en andra häktningsförhandling,
å därför släpper ut honom innan dess, så långt inga problem va?

Då blir frågan, kan åklagaren fortsätta med tvångsmedel som t.ex. ny
husis, fortsatt beslag av bil m.m.?

Det som hon gjorde i det riktiga fallet om jag uttrycker mig så.
Citera
2018-07-26, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag reagerade på kovändningen som EnGodTanke gjorde ikväll. Dåliga vibbar har jag fått länge av denne.
Hen är en lögnare. Hen "känner inte SD". ÄNDÅ anförtror sej SD åt hen personligen. Att du inte skäms att ljuga så mycket. Troll! Dessutom är hen alldeles för aktiv i tråden för att vara en "vem som helst".
Jag känner honom inte så pass att jag går och frågar efter att få ta ett kort på hans hand för att lägga ut till vargarna... Har du läst min ståndpunkt?
Å andra sida... din åsikt och tro betyder nada för mig.
Citera
2018-07-26, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Behöver ingen källa! 😊 Däremot tacksam om du har möjlighet att specificera. Efter att ha hört något som SD har sagt upplever du att allt inte riktigt stämmer i hans personlighet (tolkar detta som att du kan se ett mörker där han vanligtvis är glad och lättsam). Undrar om det var nyligen han sa detta, och som du märkte ett skifte i honom? Eller är det något som funnits där en tid sen mordet och misstankarna mot honom?
Efter mordet. Nu var man mer uppmärksam på ALLT han sa och inte sa. Svårt att förklara faktiskt. Jag har känslan att han är oskyldig, men mitt i samtalet så sa han nått om relationer som högg till. Inte så mycket vad han sa, det var main strem och allmänt, mer hur han sa det. Just då kom "Han är skyldig" känslan.
Sen återkom känslan att han är tokärlig och säger när han väljer att inte svara eller gå in på saker (detta var inte mitt samtal).
Det finns mer försvårande indicier mot honom som inte dryftats här, men inget som polisen inte är medvetna om.

Det kanske är en 50/50 att han är skyldig.
Citera
2018-07-26, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Efter mordet. Nu var man mer uppmärksam på ALLT han sa och inte sa. Svårt att förklara faktiskt. Jag har känslan att han är oskyldig, men mitt i samtalet så sa han nått om relationer som högg till. Inte så mycket vad han sa, det var main strem och allmänt, mer hur han sa det. Just då kom "Han är skyldig" känslan.
Sen återkom känslan att han är tokärlig och säger när han väljer att inte svara eller gå in på saker (detta var inte mitt samtal).
Det finns mer försvårande indicier mot honom som inte dryftats här, men inget som polisen inte är medvetna om.

Det kanske är en 50/50 att han är skyldig.

Å då blev jag nyfiken.
Citera
2018-07-26, 07:44
Medlem
Citat:
Troligtvis skrev jag. Att hon haft ett halvt dussin manliga "vänner" tycker jag dock är belagt vid det laget från olika källor bl a hennes egna inlägg på soc media. Sedan har flera i tråden som känt henne lagt fram iaf 3-4 män med namn som är elle4 har varit gifta under tiden de varit "vänner" med LW. Bara att scrolla bak i tråden.

Fast nu har jag dock inte läst särskilt noga de sista 400 sidorna så vet inte om det tillkommit något nytt, just här.
Är det fel att ha manliga vänner? Jag har många... både gifta och singlar, tycker inte att det är konstigt alls. Vänner är vänner, ogifta eller gifta... inget man nödvändigtvis behöver ta med i sänghalmen.
Förstår inte varför Du behöver ta upp detta alls...
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-07-26 kl. 07:52.
Citera
2018-07-26, 08:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om vi tittar på alternativa GM som "vi vet om", så ser min lista ut som:
AL - Som vi/ni diskuterar nu. Tidsperioden nu under vintern 2018?
JH i Örebro. Hemligt om honom = gift? Varför fick vi inte ta upp honom (orkar inte söka inlägget). När i tiden var detta (om det var nått)?
ML (m.g.l): Relation för många år sedan, sen inget, sen tecken på nått igen, kanske sedan nov 2017 fram till mars 2018. Dom KAN bara ha varit vänner, men många tecken tyder på annat.
JH (beholderX): I relation sedan mars 2018 och still going (ganska säker uppgift på fortfarande i relation).

Sedan utelämnar jag ex och barn, där har jag inget att tillföra och tror inte alls åt det håller.

I tidslinjen känns AL avlägsen som GM. ML är närmast att känt sig kränkt, men det är för vi inte vet tidslinjen för dom andra. ÖrebroJH lät ganska färskt med, tror jag att jag minns, men osäker.

ML verkar ha hamnat i samma sits som SD, nyligen skild.
Han var irriterad på LW på Läcköeventer i mars 2018.
Han var i USA den helgen och kom hem under söndagen (tror jag det var).
Om jag tolkade loggarna hans rätt så var hans alibi relativt bra fram till kvällen på måndagen.
Han hade "förlorat slaget om LW" och var mest kränkt i närtid (av det jag om dessa personer).
Det var inte förrän han kom hem från USA han verkligen kunde konfrontera LW.

JH (BeholderX): Skulle det inte vara för hans virriga loggar med förskjutna och/eller efterhands konstruerade loggar skulle han passerat nästan obemärkt.
OM han var där och såg nått opassande så stämmer planket väldig bra in. Här pratar vi om direkt affekt med den insikten.

SD var säkert med kränkt och skulle kunna komma att hamna i affekt. Men tiden talar mot det, känns som han skulle komma till sans. Jag återkommer om SD:s triggers (har iof redan tagit upp alla).

För att få insikt i dessa 4:as karaktär vore intressant om någon av dom dömts för (vålds) brott?
M,ao, om någon har tillgång till lexbace?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-26 kl. 08:34.
Citera
2018-07-26, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
För att få insikt i dessa 4:as karaktär vore intressant om någon av dom dömts för brott?
M,ao, om någon har tillgång till lexbace?
Du kanske har missat att EnGodTanke gjort en "pudel"...
Citera
2018-07-26, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du kanske har missat att EnGodTanke gjort en "pudel"...
På vad av dessa?
Citera
2018-07-26, 08:31
Medlem
Jag väljer att gå in i din text med mina kommentarer/frågor och markerar dem med: => plus kursivering

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag menar det jag skrev, inget annat.
=> har jag heller aldrig påstått
Du verkar dock vilja läsa in mer i mitt inlägg än vad som skrevs.
=> och det baserar du på.. vad?
Jag har ingen känslomässig koppling till LW men jag reagerade på ditt resonemang.
=> i mitt inlägg nämnde jag att personer som stått LW nära eller som känslomässigt blir berörda när någon, som t ex LW, granskas, kan färgas av det. Inte precis med de orden, men du kanske förstår? Ja, jag har noterat att du reagerar på mitt resonemang, lite åt det echaufferade hållet till och med. Onödigt.
Vad en överloppsgärning betyder har jag helt ärligt ingen aning om.
=> och du tycker inte att det är lite dumt att kokettera med din okunskap? Du har ju tillgång till nätet. Jag hjälper dig: En överloppsgärning är en onödighet. Du berättade för mig att LW inte var dömd. Du visste att jag visste det. Att då "informera" mig är en onödighet.
Vad jag tror att polisens arbete
innebär har jag inte yttrat ett ord om i svaret till dig.
=> nej, men jag påpekade att Polisen givetvis tittar på hur en mördad person har levt och ofta därigenom försöker ringa in ev mördare
Det är väl en självklarhet att de inom utredningen vänder och vrider på allt och synar alla inblandade i fallet.
=> och det vi håller på med här på Flashback tycker du inte är just att försöka syna alla inblandade i fallet?
Jag är inte begåvningsbefriad.
=> låt då bli att framställa dig i en sådan dager blir mitt vänliga råd
Så vitt jag vet är dock Flashback inte polisen.
=> och såvitt jag VET, så finns det poliser här inne på Flashback, även om de kanske inte är direkt knutna till LW-utredningen
Jag har inte låtit påskina att du vänt dig direkt till mig, jag klargjorde endast mitt eget förhållningssätt.
=> nej, du kom oombedd klafsande in i ett replikskifte jag hade med sign 'flixa81'.

Summa summarum: Det jag skrev är vad jag menade. Varken mer eller mindre. Nog så?
=> Nog så? Det låter jag dig avgöra. Jag tar vilken diskussion som helst. OK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in