2018-07-26, 16:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Så om du tror att Comey och hillary är kriminella, och att dom inte blir bestraffade. Ser du hur svårt det är och kunna bevisa att deep state är äkta då?
Om dom onda sitter över lagen, och sedan skapar lagen, och sedan att man skriver på sekretess - att man inte får säga nånting av det man ser även om det är kriminellt.

Kan du fatta hur svårt det är och kunna bevisa dessa saker?
Jag tror på deep state efter jag har undersökt mycket själv om vården och maten, där vill dom garanterat förgifta oss. Är det för pengar och kontroll eller är det större än så? Det går inte och veta, men när man observerar runt hur systemet är och hur världen ser ut, hur tufft allting är, hur många folk som lider, hur skadat media är, hur mycket skit dom visar oss, och hur ensidigt deras versioner är alltid(98%), och att man ser klart och tydligt hur media inte gör sitt jobb- vilket är och sprida information utan istället blir det propaganda på propaganda och dom pushar för det starkt så tycker jag det pekar åt att det är större än enbart pengar och kontroll.

Att det är svårt att bevisa gör ju inte att dina misstankar blir sanna. Att media inte visar det du vill kan ju även det bero på att det du vill se inte finns. Det du gör när du beskyller folk för brott eller sjukvården för att vilja förgifta oss, utan att ha bevis är ju också att sprida och pusha för propaganda.

De flesta människor är kriminella om man ska klassa varenda lagövertramp folk gör som tecken på att de är kriminella. Det betyder ju inte att jag tycker det är skäl för att sätta dem på Guantanamo.
Citera
2018-07-26, 16:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
På vilket sätt existerar det då? Du tror alltså på fullaste allvar inte att det finns lobbyister, finansiärer och apparatchiks inom den amerikanska politiken som styr och som vägleder (Med tvångsmedel) presidenter och utsedda ministrar?
Jo det tror jag. Nästan precis på det sättet du beskriver det skulle jag absolut också kunna beskriva en deep state jag tror på.
Dock med tillägget att även dessa lobbyister finns i olika läger som köpslår om maktens gunst och försöker överträffa varandra om vilken åsikt som ska gälla, jag ser med andra ord inte någon enhetlig plan utan mer av ett maktspel.

Så även om jag inte skulle säga att de direkt ”styr” så håller jag givetvis med om att de försöker påverka så gott de kan.
Citera
2018-07-26, 16:24
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jo det tror jag. Nästan precis på det sättet du beskriver det skulle jag absolut också kunna beskriva en deep state jag tror på.
Dock med tillägget att även dessa lobbyister finns i olika läger som köpslår om maktens gunst och försöker överträffa varandra om vilken åsikt som ska gälla, jag ser med andra ord inte någon enhetlig plan utan mer av ett maktspel.

Så även om jag inte skulle säga att de direkt ”styr” så håller jag givetvis med om att de försöker påverka så gott de kan.

Okej, då är vi överens

Hur ställer du dig till att det finns en enhetlig deep state när det kommer till utrikespolitiken? Den har ju varit ohyggligt konsekvent ändå sedan George HW Bush. Kan du hålla med om att det är vapenlobbyn i samråd med AIPAC som har styrt ända sedan dess?
Citera
2018-07-26, 16:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Okej, då är vi överens

Hur ställer du dig till att det finns en enhetlig deep state när det kommer till utrikespolitiken? Den har ju varit ohyggligt konsekvent ändå sedan George HW Bush. Kan du hålla med om att det är vapenlobbyn i samråd med AIPAC som har styrt ända sedan dess?

Nja... Aioac har definitivt påverkat - men jag skulle inte påstå att de har styrt (det låter som om de helt obehindrat skulle dikterat villkoren och haft fullt mandat över alla beslut och det tror jag absolut inte). Om du med vapenlobbyn menar NRA (vilket väl är den vanligaste associationen i USA) så är de väl väsentligt mer intresserade och inriktade på inrikespolitik.
Citera
2018-07-26, 16:37
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Nja... Aioac har definitivt påverkat - men jag skulle inte påstå att de har styrt (det låter som om de helt obehindrat skulle dikterat villkoren och haft fullt mandat över alla beslut och det tror jag absolut inte). Om du med vapenlobbyn menar NRA (vilket väl är den vanligaste associationen i USA) så är de väl väsentligt mer intresserade och inriktade på inrikespolitik.

Nej, med vapenlobbyn menar jag representanter för krigsindustrin bla Lockheed Martin, L3, Northrop Gumman etc. Borde formulerat mig bättre.

Denna kombination har ju bokstavligt talat styrt utrikespolitiken och utsett krigsmål efter eget godtycke. Israel blir av med fiender och krigsindustrin producerar vapen och därefter rustar militären samt oppositionella krafter i vederbörande krigsmål. En ohelig allians som bör betecknas som "The deep state" då deras viljor och önskan står över presidenten samt det styrande partiet. Så har det åtminstone sett ut sett till alla vallöften om en icke-intervensionistisk som blivit brutna av de flesta presidenter.
Citera
2018-07-26, 17:10
Medlem
Taget av Kevin Shipp(jag kan inte bekräfta om detta är sant eller inte)

Robert Mueller:
Fourth amendment violations:
National security letters
Warrantless searches

Uranium One/Obstruction of counterintelligence investigation
18 USC 1510

HSBC cover up - obstruction of justice/criminal investigation
18 USC, chapter 73
18 USC 1510

"How many times did FBI break into Americans homes without a warrant"
Frågan ställd under ed inför kongress

"Omkring 47 gånger, det var stora terrorist fall" svarar Comey.
Kommiten gick ut och undersökte och fann att det var minst 1000 fall.
"Öh jo, omkring 1000" svarar Comey.

Kommiten gick ut och gjorde mer undersökning och fann att det var 2000 fall.

Enligt Kevin shipp finns det bevis.
Citera
2018-07-26, 17:13
Medlem
Av Kevin shipp (kan inte bekräfta om det är sant eller inte

James Comey
Robert Mueller
Loretta Lynch: (All three) ->

Obstruction of criminal investigation Clinton Foundation charity fraud
18 USC 1510

Obstruction of criminal investigation HSBC criminal money laundering
18 USC 1510
Citera
2018-07-26, 17:39
Medlem
Kevin Shipp, ahh, DEN typen. Som anklagat bland annat USA's militär för att förgifta hans familj med mögelhus etc.
Jag skulle ta hans skriverier med en väldigt stor nypa salt.
Till och med Q står högre i kurs hos mig, än denna man.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Herregud, jag tror på riktigt du är ett stort jävla troll efter denna post av dig.
SnakePlisssken är inte ett troll.
Men en del kan nog stämplas in i det lägret.
Citera
2018-07-26, 18:43
Medlem
Enligt Kevin Shipp så är inte Shadow Government och Deep state samma sak.
"They are two different entities that are combined together in a real complex matrix system"

Shadow Governments styrka är sitt hemlighetsmakeri.

Internal Cold War
Shadow Government vs. Elected Government

CIA - spied on the US Senate
NSA - spied on Congress (Threatened Senate. Vet inte vilken avdelning av dessa. Kanske båda)

FBI/NSA - spied on Trump campaign/transition Spread sheet/260 names
FBI - withholding Fusion GPS documents
FBI - Refuses to turn over FBI clinton/Russia docs
FBI - threatens intelligence committee
Clapper/Brennan - leaked dossier to media

SHADOW GOVERNMENT är kopplat till alla byråer av federala regeringen som opererar via sitt hemlighetsmakeri.

Kopplingar:
DOD - Department of offense
NGA - National space of intelligence (Jobbade med google för att skapa google maps, så google maps var skapad i samband med Shadow Government)
NCTC - National Counterterrorism Center
NRO - National Reconnaissance Office (använder satelliter)
DHS - Department of Homeland Security
JSOC - Joint Special Operations Command (Presidents own private army)
-----------------------------------------------------
Nu kommer listan som är kopplade till Shadow Government men som har blivit beväpnade(weaponized) med mer makt, kontroll, vapen etc
Under senaste 8åren börjde detta, med vissa undantag(men detta kan vara fel statistik från mitt håll)

NSA - National Security Agency (Var beväpnat redan innan 9/11. Påstås ha samlat information om vanliga människor redan innan 9/11) Pågår fortfarande spioneri även efter reformen. Kan lyssna via din mobiltelefon även när den är avstängd, eller batteriet är slut.
NSA är starkt nära "Silicon Valley". Cia hjälpte och finansiera google, och även facebook. "Silicon Valley" använder NSA och NSA använder Silicon Valley.

När CSI, NSA eller hemliga delar av FBI skapar ett kontrakt med ett nytt bolag så måste CEO av det bolaget skriva på en "secrecy oath".
Amazon har gjort det. Google har gjort det.
När någon skriver under ett sådant kontrakt är dom bunda inför lagen, dom kan inte säga nånting om det programmet nånsin igen även om dom ser något olagligt.

Skvallrar dom kan dom få fängelse och dylikt.

FISA - Foreign Intelligence Surveillance Act. "Support the Secret Supreme Court"
Mot deras egen vilja blev dom beväpnade.

CSI
John Brennan(f.d csi) i stort sätt startade häxjakten mot Trump-adminstration genom att använda/ta emot "false-dossier" information från Russian intelligence.

Var en CIA-operation mot President-Elect.
James-Clapper var även med på detta, han ljög under ed om "NSA-sruveillance".

CFR
5 Eyes, GCHQ, MI6
MSM (mainstreammedia)

Deep state
"The System Behind Government"
"Manipulated by the secret shadow government"

Kopplingar:>
MIC - military-industrial complex - Armed services Committe Members, 48 of them, each of them get about 700 thousand dollars a year through contributions from the military-industrial complex. John McCain for example. So they vote for war quite a bit.

MIC Lobbyists - Billions of dollars influencing congresmen and senators.

Treasury -> Wall Street (Offshore Accounts)
Foreign Lobbyists
Intelligence Contractors
Defense Contractors
IMF
World Bank

Federal Reserve Part of the Deep state. Everything FED does is in secret. Its not a federal agency, its a private operation of banks. Foreign and domestic banks. All its transactions are done in secret. Members are secret. And it runs our entire financial system. Also connected to the World bank.
Citera
2018-07-26, 18:53
Medlem
Som sagt, vet inte om Kevin shipp är korrekt eller inte men tycker ändå han visar det på ett bra sätt hur det verkligen kan ligga till. Det jag skrev är förresten taget av Videon:
"Kevin Shipp Exposes Clinton Connections to the Shadow Government."
https://youtu.be/wkGiDJ6lB9w

Omkring:
48:00 Clinton Connection

58:00 Clinton Connection

1h 26min Clinton Connection

James Comey, Loretta Lynch, Robert Mueller, Rod Rosenstein, George Soros, David Brock, Peter Strzok och en del fler är alla kopplade till Clinton. Även Lady Rotschild.

Loretta Lynch som utredde Clinton ändrade namn från "criminal investigation" till "matter".
Även James Comey m.fl skyddar clinton.
Ta bara tillfället när Clinton blev intervjuad eller utredd, inget av det som sades dokumenterades och det var inte under ed heller, som man gör i normala fall om jag fattat det korrekt.

Hon fick 2miljarder i bidrag när hon körde för president.

Filmen går igenom Russian collusion. På vilket sätt Clinton försvaras och varför det är så svårt och fälla henne.
Går igenom bevisen som finns att Clinton m.fl verkligen är kriminella och förtjänar och bli straffade.

1h: 28min: "Nexus of shadow government corruption". Robert Mueller, Loretta Lynch, James Comey. dessa tre hade hand om Clintons utredningar o.s.v. Inte så konstigt att inte mycket hänt med det då?
Istället förstoras "trump+ryssland" upp utan bevis överhuvudtaget.

Ganska se värd video enligt mig.

"I think the anons are great patriotic people. On the fence about Q, but nothing negative. I am just naturally careful." Svar av Kevin Shipp när han fick frågan vad han tyckte om "Q".
Senast redigerad av Kungadolf 2018-07-26 kl. 19:53.
Citera
2018-07-26, 20:33
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Nog för att de lobbat för inköp av sina respektive produkter, men om man påstår att de dikterat villkoren för USAs/Natos krigsföring och utrikespolitik så tror jag man har en extremt förenklad världsbild. Jag är lite orolig att nästa steg i denna förenkling blir att lasta över i stort sett allt ont i världen på judar/sionister?

Bygg inte halmgubbar utan håll dig till vad vi faktiskt diskuterar. Dvs hur vapenlobbyn i samråd med AIPAC dikterar USA's utrikespolitik och således utgör en enhetlig Deep State. Allt måste inte vara komplicerat men jag förstår att vissa gärna vill göra det så komplicerat som möjligt för att folk inte ska se skogen för alla träden. USA's utrikespolitik och då framförallt krigsindustri har fokuserat runt att slå ut Israels fiender och samtidigt se till att vapenindustrierna går för fulla rullar. Nu på senare år har man även inkluderat Saudi i viss mån pga Israel och Saudis gemensamma mål att slå ut Iran men dessa har väldigt lite att säga till om. Finns som sagt en anledning till varför man hållt samma kurs utrikespolitikmässigt oavsett president och vallöften.
Citera
2018-07-26, 21:21
Medlem
Fizzlors avatar
https://twitter.com/JamesOKeefeIII/status/1022483413843025920

Citat:
We caught a Twitter software engineer RED HANDED when he admitted that Twitter #ShadowBans to our undercover journalist. Twitter will never admit it: "it's a lot of bad press if, like, people figure out that you're like shadow banning them. It's like, unethical in some way."

Verkar som trycket på Twitter ökar. Trump har även tweetat om deras shadowbannande av republikaner idag:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1022447980408983552

Citat:
Twitter “SHADOW BANNING” prominent Republicans. Not good. We will look into this discriminatory and illegal practice at once! Many complaints.

Vet någon om Q skrivit något om Facebook/Twitter nyligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in