2018-07-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag har inte fått intrycket att hon var mer än vän med de flesta männen.

Då gör vi tydligen olika tolkningar på det som
har framkommit i tråden.
Citera
2018-07-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, min teori är att SD blev svartsjuk på Beholder X efter Läcköeventer och inför Norge. EGT verkar till ”100%” tro att de hade en relation. Jag tror dockinte det stämmer utifrån uppgifter från Sh.Holmes och att Beholder X drog vidare till Norge med övriga.
Problemet med Sh.Holms inlägg är att hen försvann när det kom flera input om flera män som verkar stämma.
Jag är nästan helt säker att BeholderX och LW hade en relation, men visst, det kan var fel. Då kommer man till uppgifterna om ML och JH-Ö. Lite för mycket att bortse ifrån.

Det Sh.Holm refererar till att hon var less män och inte hade någon relation. Är jag ute och cyklar när jag vill minnas att hen ville mer med henne, och det var då hon sa detta?
Jag tror att hon sa så (om det var så), för att få hen att backa.

Jag är kluven kring SD:s relation, om han hade en kärleksrelation med henne eller bara "KK". Det är ju ganska viktigt ur motivsynpunkt.
Med den infon om hur han och HD försöker få ihop äktenskapet, tror jag inte att det var en kärleksrelation, utan KK. Då faller hans motiv än mer.
Citera
2018-07-26, 13:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Eftersom SD fortfarande är ute och springer så har det åtminstone
inte hänt mycket som pekar på honom.

Uppenbarligen inte och de svar de fått från NFC gav inget heller, verkar bli ett svårlöst fall det här.

Tiden talar inte till utredarnas fördel och som jag skrivit förut, de två misslyckade förhandlingarna om sannolika skäl pekar på ett väldigt svagt läge för utredarna.

Men man ska inte kasta yxan i sjön än fast jag har svårt att se vad som ska kunna knyta upp den gordiska knuten för utredarna just nu.
Citera
2018-07-26, 13:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag är kluven kring SD:s relation, om han hade en kärleksrelation med henne eller bara "KK". Det är ju ganska viktigt ur motivsynpunkt.
Med den infon om hur han och HD försöker få ihop äktenskapet, tror jag inte att det var en kärleksrelation, utan KK. Då faller hans motiv än mer.
Om det där stämmer så borde ju SD vara ute ur bilden nu. Som jag har förstått det så byggde väl de tidigare misstankarna mot honom på just motivbilden, och ingenting annat.
Citera
2018-07-26, 13:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Mordet på Lena Wesström fortsätter att engagera allmänheten. Intresset för vad som sker i utredningen är enormt men polisen och åklagaren fortsätter att lägga locket på.

- Jag har inte så mycket att komma med. Vi uttalar oss inte om vad vi gör rent spaningstekniskt i nuläget, säger polisens spaningsledare Niklas Borgström.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polis-och-aklagare-fortsatt-fortegna-om-hjarstamordet
Allmänhetens intresse för vad som sker i utredningen är tydligen "enormt" nu. Har man varit här inne och läst på Flashback, eller pratas det fortfarande mycket om fallet lokalt? Sedan verkar man alltså ha bytt spaningsledare igen.

Något lite om Niclas Brorgström . NOA kille är han, kanske kan tilläggas. Har Örebropolisen verkligen egna NOA anställda?
Handläggare IT-brott, Nationellt IT-centrum, Noa
Kontaktperson: Gruppchef Örebro Niklas Borgström 11414
http://www.arbetslivsinstitutet.se/jobb/handlaggare-it-brott-nationellt-it-centrum-noa/
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-26 kl. 13:49.
Citera
2018-07-26, 13:41
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
]Hur förklarar du att hon hade sällskap av en man?
[/b]

Citat:
Det vet jag inte, vem mer än SD var gift som hon hade en kärleksrelation till?
Citat:
Att några av hennes träningskompisar var gifta är inte konstigt, de flesta är det i 40 årsåldern.

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Som jag skrev kan det hela ha varit helt oskyldiga sms om att de ska skynda sig iväg på burkjakt men det kan ändå ha stuckit i ögonen på oinsatta människor som i sin okunskap kan ha blivit arga eller svartsjuka.

OBS, mina funderingar handlar bara kring vad som kan ha varit ett bakomliggande motiv till dådet.

Det jag funderar kring är om något i hennes levnadssätt har råkat utlösa något större och helt okontrollerbart hos någon.
Som vi var inne på förut kallade hon tydligen alla för "vänner" vilket KAN ha gjort att någon har missförstått detta och plötsligt trott att det betydde något mer än "kompis".

Går vi på den linjen kan ett sådant missförstånd leda till galen svartsjuka, ilska, hämndbegär hos den som känner sig förorättad och sviken. Känslorna blir därmed helt okontrollerbara och öppnar upp för våldsamheter.

Jag vet inte men tänk om det hela kanske är ett vansinnesdåd som har sitt ursprung i ett enda stort missförstånd.

Vem påstår detta med rösterna? Vem påstår att SD och LW fortfarande hade en relation och att SD kanske var frustrerad att inte få Lena nu när HD lämnat honom?Det kommer från den största ordbajsaren i tråden, EGT. Även Moralens V. Lögner, lögner och åter lögner enl. mej.
Sen till detta tjafs om huruvida Lena "bara" var vän med karlarna. Sluta "tro". Ganska oviktigt vilket. INGEN har insyn i hennes sexliv. Om hon knullade ute i skogen kan ingen veta. Med så många män i sitt liv,endast män som finns på bild iaf, utgår man ifrån att de tumlar om i sänghalmen. Det tror jag även sonen trodde. Inte roligt....Finns mycket annat viktigare ni kan munhuggas om.
Citera
2018-07-26, 13:46
Medlem
Citat:
Det där var väl den tidigare spaningsledningens teori, den som man aldrig lyckades hitta något stöd för. Nu är ju både poliserna och åklagaren utbytta, antagligen för att man efter ett tidigt tips hade låst sig och fått någon fixering vid just SD. Enligt artikeln idag är åklagare Karin Lindell ny förundersökningsledare:
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polis-och-aklagare-fortsatt-fortegna-om-hjarstamordet

Nej, de har inte presenterat någon teori alls så vitt jag vet. Det är en teori baserat på info från tråden. Finns ju dem som velat peka ut Beholder X också. Men jag utgår från att polisen har granskat alla hennes aktuella geocachkontakter.
Citera
2018-07-26, 13:52
Medlem
Citat:
Om det där stämmer så borde ju SD vara ute ur bilden nu. Som jag har förstått det så byggde väl de tidigare misstankarna mot honom på just motivbilden, och ingenting annat.

Jag tror SD själv spred info om att de försökte lappa ihop äktenskapet. HDs handlingar ger motsatt intryck. Vem är Sillen som hon tillbringade en geocach resa med i Norrland nyligen?
Citera
2018-07-26, 13:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Av dem som dragits upp som hennes aktuella geocachvänner så tycker jag att AL stämmer bäst. Han är inte en trolig gärningsman för mig. Men detta är mina obekräftade spekulationer.

Jag tror mer på den här mannen
som platonisk vän
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/84ad233d-b07b-4af3-beb2-13134dea1c47_l.jpg

Han tycks ha ställt upp mycket för LW
när hon har varit skadad
och behövt mycket hjälp.
Tycks vara en riktig vän.

Jag tror att LW sa som hon gjorde
om att hon var trött på män
för att hon inte ville ha någon sådan
relation med honom.
Och för att hon inte vill såra honom.
Citera
2018-07-26, 13:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag känner honom inte så pass att jag går och frågar efter att få ta ett kort på hans hand för att lägga ut till vargarna... Har du läst min ståndpunkt?
Å andra sida... din åsikt och tro betyder nada för mig.

Om det inte finns något att
dölja så borde det inte vara
något problem.
Citera
2018-07-26, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

[b]

Vem påstår detta med rösterna? Vem påstår att SD och LW fortfarande hade en relation och att SD kanske var frustrerad att inte få Lena nu när HD lämnat honom?Det kommer från den största ordbajsaren i tråden, EGT. Även Moralens V. Lögner, lögner och åter lögner enl. mej.
Sen till detta tjafs om huruvida Lena "bara" var vän med karlarna. Sluta "tro". Ganska oviktigt vilket. INGEN har insyn i hennes sexliv. Om hon knullade ute i skogen kan ingen veta. Med så många män i sitt liv,endast män som finns på bild iaf, utgår man ifrån att de tumlar om i sänghalmen. Det tror jag även sonen trodde. Inte roligt....Finns mycket annat viktigare ni kan munhuggas om.

Det är viktigt eftersom de män som hon har haft en relation med har potentiellt svartsjukemotiv. Inte de som var vänner. Så de som vill försvara SD vill väl gärna späda på rykten såsom att hon haft sex med ett ”halvdussin gifta män”. Btw lite fördomar; män verkar ha svårare för vänskap (utan attraktion) med motsatta könet än vice versa.
Citera
2018-07-26, 14:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det där var väl den tidigare spaningsledningens teori, den som man aldrig lyckades hitta något stöd för. Nu är ju både poliserna och åklagaren utbytta, antagligen för att man efter ett tidigt tips hade låst sig och fått någon fixering vid just SD. Enligt artikeln idag är åklagare Karin Lindell ny förundersökningsledare:
Bra nyheter så slipper även hennes "hang ups" som många i tråden plågas av.
Bort med det havererade mot en klarare syn i utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in