Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Jo, det finns annat än cykel i mitt scenario och det skrev jag ju också: nåt som tillhör barnen.
Skulle jag från mitt fönster se nån försöka bära iväg med t ex en hoverboard, så hade jag inte tvekat att rusa efter. Visserligen hade jag gapat och skrikit, men LW kanske istället tänkte springa ikapp i tysthet för att bakifrån överraska tjuven. Kondition och styrka det hade hon, det är jag 100 på.
Det finns ju en del som står/stått LW nära. Kanske de vet? Barnen borde veta.
Jag skrev denna teori ganska direkt. Mycket passar in på detta med de fakta vi vet. Finns faktiskt inget i den faktan som bestrider detta:
Paket och chatt avbryts hastigt.
Dörr lämnas
Hörvittnena stämmer då med ett par "pundare" som går längs gatan.
LW lämnar med sin mobil och "smyger" efter för att se vart dom tar vägen.
Dom gömmer sig bakom planket och där sker konfrontation.
Skriken har jag stört mig på. En mördare får tyst på sitt offer snabbare än den upplevelse som vittnena upplevde det. Här tror jag mer på att det är GM:s fruntimmer som skriker i förskräckelse inför det hon bevittnar. (jag vet att jag fått och får pisk för denna uppfattning om vem som skriker, men låt mig ha den!)
Skulle med förklara mobilens konstiga "försvinnande" och eventuella fyndplats, ganska bra.
Även utredningens stiltje och utbyte av ledningen skulle passa in.
All den "jättemycket bevis" högen borde fått en känd GM att passa in, i alla fall till sannolika. Missberäkningen med bevisningen kan tyda på en okänd GM.