2018-07-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo, det finns annat än cykel i mitt scenario och det skrev jag ju också: nåt som tillhör barnen.
Skulle jag från mitt fönster se nån försöka bära iväg med t ex en hoverboard, så hade jag inte tvekat att rusa efter. Visserligen hade jag gapat och skrikit, men LW kanske istället tänkte springa ikapp i tysthet för att bakifrån överraska tjuven. Kondition och styrka det hade hon, det är jag 100 på.

Det finns ju en del som står/stått LW nära. Kanske de vet? Barnen borde veta.

Hur förklarar du att hon hade sällskap av en man?
Citera
2018-07-26, 12:53
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Mordet på Lena Wesström fortsätter att engagera allmänheten. Intresset för vad som sker i utredningen är enormt men polisen och åklagaren fortsätter att lägga locket på.

- Jag har inte så mycket att komma med. Vi uttalar oss inte om vad vi gör rent spaningstekniskt i nuläget, säger polisens spaningsledare Niklas Borgström.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polis-och-aklagare-fortsatt-fortegna-om-hjarstamordet
Allmänhetens intresse för vad som sker i utredningen är tydligen "enormt" nu. Har man varit här inne och läst på Flashback, eller pratas det fortfarande mycket om fallet lokalt? Sedan verkar man alltså ha bytt spaningsledare igen.

Niklas Borgström, Chef utredningsjour, Utredningssektion polisområde Örebro län, hanterar grövre brott och specialbrott. Enligt:

https://polisen.se/kontakt/press/bergslagen/
Citera
2018-07-26, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Undrar varför hon, åtminstone som det ser ut föredrog
gifta män

Vet vi att hon var mer än kompis med några fler gifta än MGM?
Citera
2018-07-26, 12:59
Medlem
Citat:
Det här va 11juni, har just inte hänt någonting sen dess.

Iofs kan det ha hänt mycket men som NA skriver idag vet vi att prover inväntas från NFC.
Citera
2018-07-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Som jag skrev kan det hela ha varit helt oskyldiga sms om att de ska skynda sig iväg på burkjakt men det kan ändå ha stuckit i ögonen på oinsatta människor som i sin okunskap kan ha blivit arga eller svartsjuka.

OBS, mina funderingar handlar bara kring vad som kan ha varit ett bakomliggande motiv till dådet.

Det jag funderar kring är om något i hennes levnadssätt har råkat utlösa något större och helt okontrollerbart hos någon.
Som vi var inne på förut kallade hon tydligen alla för "vänner" vilket KAN ha gjort att någon har missförstått detta och plötsligt trott att det betydde något mer än "kompis".

Går vi på den linjen kan ett sådant missförstånd leda till galen svartsjuka, ilska, hämndbegär hos den som känner sig förorättad och sviken. Känslorna blir därmed helt okontrollerbara och öppnar upp för våldsamheter.

Jag vet inte men tänk om det hela kanske är ett vansinnesdåd som har sitt ursprung i ett enda stort missförstånd.

Ja, min teori är att SD blev svartsjuk på Beholder X efter Läcköeventer och inför Norge. EGT verkar till ”100%” tro att de hade en relation. Jag tror dockinte det stämmer utifrån uppgifter från Sh.Holmes och att Beholder X drog vidare till Norge med övriga.
Citera
2018-07-26, 13:05
Medlem
Citat:
Undrar varför hon, åtminstone som det ser ut föredrog gifta män

Det vet jag inte, vem mer än SD var gift som hon hade en kärleksrelation till? Att några av hennes träningskompisar var gifta är inte konstigt, de flesta är det i 40 årsåldern.
Citera
2018-07-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vet vi att hon var mer än kompis med några fler gifta än MGM?

Vet å vet, det kanske vi inte gör men enligt en del i tråden som säger sig
känna henne så ser det ut så, vad tycker du själv?
Citera
2018-07-26, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det jag tänker om dessa händelser är att det är något han kan ha åstadkommit själv i samband med att HD lämnar honom. Korthuset rasar och han söker sympati, ev. för att få henne tillbaka. Det finns människor som faktiskt gör de tokigaste saker i samband med separationer och skilsmässor.
Absolut, och det behöver inte ens vara medvetet. Sinnet blir uppfyllt av annat och så blir man inte på sin vakt på samma sätt som man borde vara.
Citera
2018-07-26, 13:10
Medlem
Citat:
Vet å vet, det kanske vi inte gör men enligt en del i tråden som säger sig
känna henne så ser det ut så, vad tycker du själv?

Jag har inte fått intrycket att hon var mer än vän med de flesta männen.
Citera
2018-07-26, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo, det finns annat än cykel i mitt scenario och det skrev jag ju också: nåt som tillhör barnen.
Skulle jag från mitt fönster se nån försöka bära iväg med t ex en hoverboard, så hade jag inte tvekat att rusa efter. Visserligen hade jag gapat och skrikit, men LW kanske istället tänkte springa ikapp i tysthet för att bakifrån överraska tjuven. Kondition och styrka det hade hon, det är jag 100 på.

Det finns ju en del som står/stått LW nära. Kanske de vet? Barnen borde veta.
Jag skrev denna teori ganska direkt. Mycket passar in på detta med de fakta vi vet. Finns faktiskt inget i den faktan som bestrider detta:
Paket och chatt avbryts hastigt.
Dörr lämnas
Hörvittnena stämmer då med ett par "pundare" som går längs gatan.
LW lämnar med sin mobil och "smyger" efter för att se vart dom tar vägen.
Dom gömmer sig bakom planket och där sker konfrontation.
Skriken har jag stört mig på. En mördare får tyst på sitt offer snabbare än den upplevelse som vittnena upplevde det. Här tror jag mer på att det är GM:s fruntimmer som skriker i förskräckelse inför det hon bevittnar. (jag vet att jag fått och får pisk för denna uppfattning om vem som skriker, men låt mig ha den!)

Skulle med förklara mobilens konstiga "försvinnande" och eventuella fyndplats, ganska bra.
Även utredningens stiltje och utbyte av ledningen skulle passa in.
All den "jättemycket bevis" högen borde fått en känd GM att passa in, i alla fall till sannolika. Missberäkningen med bevisningen kan tyda på en okänd GM.
Citera
2018-07-26, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Iofs kan det ha hänt mycket men som NA skriver idag vet vi att prover inväntas från NFC.

Eftersom SD fortfarande är ute och springer så har det åtminstone
inte hänt mycket som pekar på honom.
Citera
2018-07-26, 13:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, min teori är att SD blev svartsjuk på Beholder X efter Läcköeventer och inför Norge. EGT verkar till ”100%” tro att de hade en relation. Jag tror dockinte det stämmer utifrån uppgifter från Sh.Holmes och att Beholder X drog vidare till Norge med övriga.
Det där var väl den tidigare spaningsledningens teori, den som man aldrig lyckades hitta något stöd för. Nu är ju både poliserna och åklagaren utbytta, antagligen för att man efter ett tidigt tips hade låst sig och fått någon fixering vid just SD. Enligt artikeln idag är åklagare Karin Lindell ny förundersökningsledare:
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polis-och-aklagare-fortsatt-fortegna-om-hjarstamordet
Senast redigerad av Draifos 2018-07-26 kl. 13:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in