2018-07-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Det känns som Ste*an Börjesson ligger närmare i det här.
Vänta lite nu!
Syftar du på den SB som misstänktes för mord på EM, så är ju han död. Är du seriös?

Jag återkommer till vad som nyss slog mig:
Trippelmorden i Åmsele utlöstes av en sån bagatell som en stulen cykel.
Jag är därför seriös när jag frågar tråden om LW kan ha haft en cykel stående utanför huset och från fönstret ha sett nån försöka stjäla den (eller nåt annat, kanske nåt av barnens tillhörigheter?). Vi vet att hon var vaken (presentinslagningen) och vi vet att hon lämnade ytterdörren olåst.

Kan LW sprungit efter en tjuv och försökt återta sitt gods och hamnat i bråk med tjuven och mördats av honom?

Jag frågar en gång till:
Har LW haft en cykel och som nu är borta?

Edit: Jag vet att gubben Leif GW säger sig hata slumpen, men inte desto mindre finns den.
I detta ärende så blir förstahandsvalet att man misstänker nån som LW känner.
Fast det skulle kunna vara en cykeltjuv istället.
Senast redigerad av Carinah78 2018-07-26 kl. 11:17.
Citera
2018-07-26, 11:08
Medlem
Gabriel Knights avatar
Har de fortfarande semester på NPC eller vad det heter?
Någon skrev något att LW var rädd för tomrum, ensamhet och försökte fylla det med en massa aktiviteter. Det är min tanke också när jag läser i tråden.
Jag kan inte heller släppa att mordet känns som en hämndaktion utifrån hennes livsval.
Hon hade många manliga vänner det kommer vi inte ifrån och det KAN ha stuckit människor i ögonen och KAN ha skapat svartsjuka vilket för mig är en motivbild till dådet.

Har det kommit fram vad som orsakade missnöjet i församlingen hon jobbade i så hon fick byta församling och sedan arbete?
Någon skrev att hon kunde vara lite kontroversiell, kanske för liberal i vissa frågor.
Kan hon ha varit liberal i moraliska frågor rörande relationer och samlevnad även i församlingslivet?

Någon skrev också att hon kontaktade karlar mitt i nätterna så att deras fruar blev irriterade.
Oavsett om det var helt oskyldiga sms så tyder detta dels på gränslöshet,och dålig respekt för andra människor men tyvärr också på att hon hade eller ville ha makt över de som hon umgicks med. De skulle lyda henne och svara omedelbart på hennes meddelanden och hon kunde troligen inte ta ett nej.
Jag hade en bekant som var likadan och det gick så långt att jag fick byta telefonnummer och bostad för att få någon lugn och ro.

Sådana händelser, hur oskyldiga de än kan ha varit, KAN trigga igång försvarsmekanismer och ilska hos andra människor.
De flesta kanske bara blir arga över beteendet men så finns det människor som tar steget längre och tar till ett våldsamt beteende som går överstyr vilket vi har sett här och i andra fall som har refererats till i tråden.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-07-26 kl. 11:12.
Citera
2018-07-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Har inte varit inne här på länge (då jag jobbat mycket) och sett de här frågorna.
Jag har inte följt SD:s och LW:s relation. Kände bara LW och har väldigt många bekanta och vänner som kände henne, hennes barn eller andra till henne närstående. Får också något lite info från utredningen, dock väldigt lite. Inga smaskiga detaljer. De håller på sin sekretess. Däremot har jag fått en hel del info som några få fått från polis, men som då har gått genom ett led innan de kom till mig. Enligt de uppgifterna finns det mer på SD än som framkommit här. Jag får även veta en del om relationen SD-LW genom LW:s och mina gemensamma vänner och bekanta, och jag vet att de uppgifterna kommit polis till del. Uppgifterna som oberoende av varandra kommit från olika håll stämmer väl överens. Bilincidenten var en del i mera som hänt. Det finns flera personer kring LW som känner till dessa händelser. Kan inte säga mer än så. Men det är ett typiskt mönster för hur det brukar gå till när en kvinna är utsatt för en svartsjuk, aggressiv man. Inget som sticker ut, utan så som det brukar vara. Kan tyvärr inte precisera mer än så, dels för att en del inte ska sägas än på grund av att utredningen inte är klar, dels för att det skulle avslöja källorna. Polisen går inte ut med mycket, jobbar på med pusslet, väntar in allt från NFC.
Sekretessen är riktigt tät och det är därför Ni, som har någon form av insyn och känner inblandade, är viktiga för tråden. Tror också att bilincidenten endast är en liten del i det stora hela. Innan SD gjorde sin FB privat hann jag läsa något om en granne som han tyckte var knepig/jobbig, funderat om han menade LW men kommer inte ihåg ordagrant det han skrev. Och att det finns mer på SD än det vi hittills vet är jag övertygad om
Citera
2018-07-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Var inte det här med "branden" långt innan LW mördades?
Du skriver "just vid denna tidpunkt"... vilken tidpunkt tänker Du på...?
Mars-April-Maj tiden.
Citera
2018-07-26, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det jag tänker om dessa händelser är att det är något han kan ha åstadkommit själv i samband med att HD lämnar honom. Korthuset rasar och han söker sympati, ev. för att få henne tillbaka. Det finns människor som faktiskt gör de tokigaste saker i samband med separationer och skilsmässor.
Struntprat! Det jag ville belysa är att det var många händelser i SD:s liv. Vissa människor skulle inte orka med det. Mitt intryck var att SD klarade det bra, men när man inte känner honom på djupet utan bara vid olika event och lite träffar i skogen, så är det svårt att se nyanser. Lätt att hålla skenet uppe om en stund.
Dom flesta svarar vid frågan "Hur är det?", "Jo tack, bara bra, hur är det själv?".
Jag tror att SD sa sina bekymmer ganska öppet och konkret, samtidigt så peppade han sig själv att det kunde vara värre och att man lär sig.
Svårt att med ord beskriva en annan människas tankegångar... Speciellt när man inte känner honom på det djupet.
Citera
2018-07-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Struntprat! Det jag ville belysa är att det var många händelser i SD:s liv. Vissa människor skulle inte orka med det. Mitt intryck var att SD klarade det bra, men när man inte känner honom på djupet utan bara vid olika event och lite träffar i skogen, så är det svårt att se nyanser. Lätt att hålla skenet uppe om en stund.
Dom flesta svarar vid frågan "Hur är det?", "Jo tack, bara bra, hur är det själv?".
Jag tror att SD sa sina bekymmer ganska öppet och konkret, samtidigt så peppade han sig själv att det kunde vara värre och att man lär sig.
Svårt att med ord beskriva en annan människas tankegångar... Speciellt när man inte känner honom på det djupet.
Folk kan agera mycket irrationellt och galet då allting rasar, det har jag själv sett exempel på. Så att du skriver att det är struntprat tar jag lite lätt på då du omöjligt kan veta något om vad som hände eftersom du ej var på plats, och som du själv säger, Du känner SD på ett ytligare plan. Han kan ha orsakat branden, skador på sig själv osv. Det är endast teorier från min sida och något jag tänkt på
Senast redigerad av Fleudhesten 2018-07-26 kl. 12:25. Anledning: Tappade bort ett ord
Citera
2018-07-26, 11:40
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vänta lite nu!
Syftar du på den SB som misstänktes för mord på EM, så är ju han död. Är du seriös?

Jag återkommer till vad som nyss slog mig:
Trippelmorden i Åmsele utlöstes av en sån bagatell som en stulen cykel.
Jag är därför seriös när jag frågar tråden om LW kan ha haft en cykel stående utanför huset och från fönstret ha sett nån försöka stjäla den (eller nåt annat, kanske nåt av barnens tillhörigheter?). Vi vet att hon var vaken (presentinslagningen) och vi vet att hon lämnade ytterdörren olåst.

Kan LW sprungit efter en tjuv och försökt återta sitt gods och hamnat i bråk med tjuven och mördats av honom?

Jag frågar en gång till:
Har LW haft en cykel och som nu är borta?

Edit: Jag vet att gubben Leif GW säger sig hata slumpen, men inte desto mindre finns den.
I detta ärende så blir förstahandsvalet att man misstänker nån som LW känner.
Fast det skulle kunna vara en cykeltjuv istället.
Seriös ja.. han begick självmord i häktet.
Ja cykeltjuv är fullt möjligt scenario. Samt att om hon nu hade en cykel som nu är borta kan väl bara de närmaste svara på.
En cykel, inget annat du kan tänka dig som skulle kunna hända ?
Något som i första hand är där.. men sedan inte, för att springa iväg ifrån paketinslagning och viktigt nog för att springa efter någon eller några som hon tror sig kunna övermanna.
För att möjligen bli flyttad från platsen där det skedde till ett mer undanskymt område (hittades efter fem dagar).
Citera
2018-07-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag förstår inte alls hur du får det till
att den vännen skulle vara AL.

Hon har cachat med en massa olika män
under våren.
Det kan vara vem som helst av dem.

Av dem som dragits upp som hennes aktuella geocachvänner så tycker jag att AL stämmer bäst. Han är inte en trolig gärningsman för mig. Men detta är mina obekräftade spekulationer.
Citera
2018-07-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
@flashbackfollower: om du är mer osäker än säker, så bör du nog redan från början påtala detta istället för att skriva inlägg som riskerar att bli trådsanningar.

Det finns redan tillräckligt många sådana i tråden, så vi behöver inte fler.

Visst. Jag brukar skriva att det är vad jag tror.
Citera
2018-07-26, 11:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Inte omöjligt att schismen inom polisen påminner om den man kan se här i tråden. En sida med en stark personlig övertygelse om att SD är GM, och en sida som hellre vill se konkreta bevis.
Hahaha fniss, mitt i prick, underbart formulerat på så få ord. Vi kan nog utgå från att NOA tillhör dom senare.

Så övertygade är vissa, att fakta inte behövs och tveksamt ens rättegång .
Citera
2018-07-26, 11:58
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är inte jag som satt dig på plats. Det är du själv. Min del i det hela har varit att klargöra det för dig och för resten av tråden..

OnT: Jaså, LW hade kvinnliga vänner? Fast alla dessa var alltså utanför burkletarkretsen? Och det är helt förväntat och naturligt enligt dig?
Nå, hade LW nån bästis-väninna, ja eller nej?

Ja det hade hon. Punkt. Vet att hon hade det.
Citera
2018-07-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Någon som bet honom?

Skidskada, längdåkning. Ej i sällskap med LW. Har rapporterats av SD vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in