2018-07-26, 12:48
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Sveriges teater bjuder på sorglig underhållning igen!

Mitt intryck är att den här tjejen är gravt hjärntvättad, så som svensken är nuförtiden, blandat med en Aspergers och en stor dos narcissism.

Hon borde spärras in i minst 5 år för landsförräderi. Hur man ens kan göra så här med tanke på allt som händer i Sverige är ett mysterium för mig. Hon är en narcissistisk fanatiker med drag av asperger, är min gissning.

Lilla Elin har nog ingen diagnos.

Hon är endast ett barn av sin tid.

Hjärntvättad av SVT, MSM och ett kultirmarxistiskt skolväsendet.
Sedan växt upp i en kultirmarxistiskt bubbla. Men nu har Evropa börjat vakna.
Ungern, Rumänien, Bulgarien, Baltländerna, Danmark, Finland och främst av alla Polen.

Nu börjar kampen för att återupprätta ett demokratiskt och fritt Evropa med äkta åsikts- och yttrandefrihet.
2018-07-26, 12:50
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Men vem är den 52-årige mannen vi fick behålla ett tag till?

Han är redan i Afghanistan nu.
Han fick åka ett annat plan dagen efter.
2018-07-26, 12:52
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Du är ju helt jävla dum i huvudet, varför är du inte bannad än? I stort sett alla dina inlägg är off topic då de är brutalt verklighetsfrämmande.
Varför är du en sån rasist? Vad får dig att tro att invandrare är småbarn som behöver dig?
Den enda hårda domen som kommer är den mot dig och dina gelikar. Den kommer snart och kommer inte bli nådig.

Och det vet du.

Ta ett djupt andetag och ta lite lugnt nu.
Tänk efter vad det är du skriver innan du postar. Du är genuint otrevlig.
2018-07-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Tycker jag sett bilder på att planet flygs av TUI, d.v.s. Turkish Airlines.
TUI och Turkish Airlines är två helt olika bolag. TUI är ett charterbolag där fd Fritidsresor ingår. Hon hade stigit på det senare.
2018-07-26, 12:53
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja jag är lika förvånad.

Lite info via div twitterkonton:

Katerina Janouch:
"Jo, det är olagligt och enl uppgift är polisanmälan mot aktivisten upprättad, diarienr 5000-k911366-18."

Många citerar Luftfartslagen:
Brott mot Luftfartslagen (2010:500)
13;4 kap 10:
"Till böter eller fängelse i högst 6 månader döms den som uppsåtligen eller av oaktsamhet... som passagerare inte åtlyder vad befälhavaren bestämmer om ordningen ombord"

"Befälhavaren ombord har bestämmanderätt från det du bordar planet."

Det skulle onekligen vara mycket märkligt om hon inte åtalas för det brott hon begått. Om politisk aktivism/ideologisk övertygelse tillåts trumfa lagen befinner man sig på ett mycket brant sluttande plan.
Undrar om Elin placerats på USAs "No Fly"-lista?
2018-07-26, 12:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave

Visst. Men vem är han, vem var det flickan "räddade"? Vad har han gjort, inte gjort? Om man nu ska kalla henne hjälte är det relativt viktigt att veta den saken.
2018-07-26, 12:56
Medlem
bergsturks avatar
Har kvinnan polisanmälts? Det finns väl bestämmelser för "störande av luftfart" eller liknande? Hon har ju erkänt omständigheterna och gott om bevis finns.
edit: läste tråden och detta är tydligen gjort. Utmärkt. Alla sabotörer ska lagföras.
Senast redigerad av bergsturk 2018-07-26 kl. 12:59.
2018-07-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave

Säg, vore det inte härligt om Fitt-Elin fick betala ett FETT skadestånd till flygbolag, flygplats och medpassagerare för sitt "hjältemodiga" tilltag, samtidigt som mannen troligen redan är "död" ändå?

Kan någon i tråden förklara för mig varför flygplatsens vakter inte lyfte ut ungjäveln?
Hon stör ordningen på samma sätt som om två personer börjat slåss på planet.
Var det så att flygbolaget plötsligt inte vågade be om hjälp, i rädsla att förlora godhetspoäng? Vilket flygbolag var det isf, så att man kan undvika det?
2018-07-26, 13:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Visst. Men vem är han, vem var det flickan "räddade"? Vad har han gjort, inte gjort? Om man nu ska kalla henne hjälte är det relativt viktigt att veta den saken.
Jag håller med. Det är viktigt för att bedöma graden av hjältemod/vansinne. Jag har försöket leta info om mannen, men inte hittat något än så länge.
2018-07-26, 13:02
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Många afghaner känner inte mycket hopp om tillvaron och framtiden. Många i Afghanistan lever sina liv men är döda inombords.

Något du inte har en jävla aning om. Vad har du för fakta som styrker det du säger?
En bunt batiktanter (både män och kvinnor) som talar i egen sak?
2018-07-26, 13:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag håller med. Det är viktigt för att bedöma graden av hjältemod/vansinne. Jag har försöket leta info om mannen, men inte hittat något än så länge.

Jag kan förstå (förstå utan att för den skull ge dem rätt) att människor vill "rädda" nån relativt ung människa de har ett namn, ansikte eller bakgrund på från att bli skickad till Afghanistan. När folk däremot går glädjebananas över att avvisningen av en okänd 50-åring de vet nada om stoppas... är det något lite skrämmande över det hela.
2018-07-26, 13:15
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
När man tolkar lagtext läser man inte enbart in det skrivna, det krävs också att en rimlig kontext utrönas. En luftfarkost är rimligtvis "i trafik" (BrB) då den befinner sig över den aktuella marknivån. Utefter vad jag kan utröna i videon utspelar den sig under påstigningen.

När nu detta verkar bli en etablerad metod vore på plats med ett prejudikat. För mig skulle en luftfarkost i rörelse (det vill säga även taxning, start och landning) även kunna vara i trafik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in