Citat:
Ursprungligen postat av
Ghibellino
Vad du svamlar.
Min poäng var bara att det sannolikt tog lång tid för detta att ske på jorden, vilket - om det äger allmängiltighet - påverkar frekvensen att utomjordiska civilisationer i negativ riktning.
Ja självklart, evolutionen frambringade flercelligt liv på jorden, vad annars? Men det tog lång tid... Hur kan du undgå att greppa vad jag menar?
Argumentet som Fri för fram är åtminstone vettigt, eftersom det ifrågasätter mitt påstående att det förmodligen tog mycket lång tid på jorden. Jag tror att Fri har fel, men det är ändå en intelligent invändning.
Utanför laboratoriets provrör finns det inte - nada - biosfärer som uteslutande gett utrymme åt encellig Monokultur.
Det finns helt enkelt inte.
Och eftersom det är något som är fullt påtagligt, så kan du inte ignorera det bara för att du Vill.
Du Måste helt enkelt utgå från den kunskap som finns tillgänglig.
Du hade haft en poäng - men då bara om det faktiskt hade hittats någon biosfär med enbart encellig monokultur.
Det finns massor (oräkneliga) planeter och planetsystem i galaxen och universum som är mycket äldre än Jorden och Solsystemet.
Dvs som har haft längre Tid på sig än Jorden.
Och då Tid alltså Finns, så kan du helt enkelt inte gå vidare med din Bibliskt motiverade "teori."