2018-07-26, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det har varit minst en geocachvän i tråden som berättat att hen förhörts av polis och att andra också blivit förhörda. I de 400 förhör som skett borde det vara självklart. Du borde också ha varit intressant för polisen eftersom du kände både LW, SD och HD?

Ja alla dom där geocach vännerna och alla som kan LW och SD, s liv får man hoppas att polisen förhört.
Citera
2018-07-26, 00:43
Medlem
Citat:
Tack för svar, jag gissar att alla andra i hennes geocach och bekantskapskrets kollats upp. Inklusive AL.

Jag är inte lika säker på det. Bekantskapskretsen ja men geocachesfären är ett jävla myller med nick och personer. För LW tycks det ha varit oerhört viktigt att textlogga att AL var med henne ute. Istället för sedvanliga groupies med stora leenden fick hon nöja sig med hans ryggtavla. Han å andra sidan nämner inte med ett ord att han varit ute och jagat burkar med henne. Det tycker jag är märkligt.
Citera
2018-07-26, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Ja alla dom där geocach vännerna och alla som kan LW och SD, s liv får man hoppas att polisen förhört.

Då förstår jag varför allt tar tid. Om polisen och NOA ska koppla geonick till fysisk person. Med tanke på hur många som faktiskt är knutna till BO bara genom geocache blir utredningsarbetet en jävla långbänk. Eller så har alla geokompisar bidragit med namnlista.
Citera
2018-07-26, 01:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Apropå LW:s vad det verkar uttömliga energi:
Kan hon ha haft ADHD?

Många idrottsmän/kvinnor och framgångsrika utövare av olika sporter verkar ha detta att tacka för att de når så långt.

Jag vet väldigt lite om ADHD, däremot vet jag flera stycken som nämnt det i samband med mycket goda prestationer.

Tänker att detta skulle kunna förklara en del som annars ter sej nästan oförklarligt. Hur orkade/hann hon!?

(Obs en spekulation. Jag lägger ingen värdering i begreppet, varken positiv eller negativ.)

Jag vill helst inte uttala mig eftersom det krävs egentligen månaders av utredning för att få ADHD diagnos och det finns alldeles för lite info att gå på i detta fall men min personliga åsikt är att både LW och SD har det.
Citera
2018-07-26, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Då förstår jag varför allt tar tid. Om polisen och NOA ska koppla geonick till fysisk person. Med tanke på hur många som faktiskt är knutna till BO bara genom geocache blir utredningsarbetet en jävla långbänk. Eller så har alla geokompisar bidragit med namnlista.

Jag skrev att jag hoppas att polisen förhör alla
LW och SD, geocache vänner och alla som kände känner LW och SD.

Inte bara LW,s!
Citera
2018-07-26, 01:04
Medlem
Citat:

Att fixa det kan inte utgjort ngt större problem för polisen. Ett enkelt dataprogram sorterar ut alla med nicknames och verkligt namn som någonsin geocachat med LW och antal ggr samt när/var på en sekund via en kontakt med Administratören för geocache-loggen.
Citera
2018-07-26, 01:07
Medlem
Citat:
Jag är inte lika säker på det. Bekantskapskretsen ja men geocachesfären är ett jävla myller med nick och personer. För LW tycks det ha varit oerhört viktigt att textlogga att AL var med henne ute. Istället för sedvanliga groupies med stora leenden fick hon nöja sig med hans ryggtavla. Han å andra sidan nämner inte med ett ord att han varit ute och jagat burkar med henne. Det tycker jag är märkligt.

Det finns fina bilder på dem båda leende in i kameran, det har länkats flera ggr.
Citera
2018-07-26, 01:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Enligt mina slutsatser från tråden så var den gode, platoniske vännen, AL bortrest vid tidpunkten för mordet och han hade även inviterat LW att följa med. Vilket hon avböjde pga Norgeresan.
Citat:
Polisen har nog koll på alibi. Inte jag.
Så var han bortrest, eller vet du inte?
Citera
2018-07-26, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Förstår. Bekräftat?

Nej, en rimlig gissning.
Citera
2018-07-26, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Jag skrev att jag hoppas att polisen förhör alla
LW och SD, geocache vänner och alla som kände känner LW och SD.

Inte bara LW,s!

Ja? Men det primära måste väl vara människor som haft någon relation till BO, även om det skett via SD, andra skattjägare eller annat. Förstår inte varför du blir upprörd?
Citera
2018-07-26, 01:11
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag är medveten om hur den här tråden är fylld med känslor, hos många skribenter extremt starka känslor. Sådant kan ibland göra att man som läsare inte alltid på ett känsloneutralt vis kan ta in vad som skrivs om någon som stått en nära eller som man uppfattar som orättvist bedömd.

Att informera mig om att LW inte är dömd för brott är inget annat än en överloppsgärning, vilket du givetvis är högst medveten om. Men nu är faktum att LW har blivit mördad och om du inbillar dig att Polisen därför av nån slags hänsyn väljer att INTE titta på hur hon levt och vilka hon träffat etc, så tror du fel.

FYI: Jag skriver ingenstans att SD skall skyddas, tvärtom. Jag skriver att det är helt ok att nagelfara honom. Men jag skriver samtidigt att SD än så länge inte är dömd för att ha mördat LW, så därför kan man vänta med att utse honom till LW: s baneman.
Har inte heller vänt mig till just dig när jag skriver om att "socialt slakta" SD.

Nej, du har så rätt när du skriver att Lena "inte är skyldig till sin egen död". Läser du mina postningar som att jag anser det? Läser du mina postningar som att jag inte vill att Lenas mördare skall dömas?

Jag menar det jag skrev, inget annat. Du verkar dock vilja läsa in mer i mitt inlägg än vad som skrevs.
Jag har ingen känslomässig koppling till LW men jag reagerade på ditt resonemang.
Vad en överloppsgärning betyder har jag helt ärligt ingen aning om.
Vad jag tror att polisens arbete
innebär har jag inte yttrat ett ord om i svaret till dig. Det är väl en självklarhet att de inom utredningen vänder och vrider på allt och synar alla inblandade i fallet. Jag är inte begåvningsbefriad. Så vitt jag vet är dock Flashback inte polisen.

Jag har inte låtit påskina att du vänt dig direkt till mig, jag klargjorde endast mitt eget förhållningssätt.

Summa summarum: Det jag skrev är vad jag menade. Varken mer eller mindre. Nog så?
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-26 kl. 01:17.
Citera
2018-07-26, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Så var han bortrest, eller vet du inte?

Jag vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto