2018-07-23, 09:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du behöver inte tro att proverna "inte kunde binda SD till mordet" för då hade han väl redan varit inspärrad. Och om proverna visat på SD:s oskuld vore han väl avskriven från fallet?
Citat:
Problemet här är att SD umgåtts med LW och det är säkert svårt att avgöra exakt tid när ev DNA uppkommit.
Hittar dom DNA som uppenbart hör till själva mordet och som inte är SD:s borde han inte vara misstänkt längre. Tror inte att dom kan gå på "praktiskt"...
Så har jag också uppfattat det. Någon bevisning mot SD fanns det nog aldrig, och grunden för eventuella kvarstående misstankar mot honom är väl bara att det inte har gått att bevisa att GM är en annan. SD kan följaktligen inte avföras från misstankar med mindre än att man hittar och lagför den egentlige gärningsmannen.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-23 kl. 09:49.
Citera
2018-07-23, 09:45
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Du behöver inte tro att proverna "inte kunde binda SD till mordet" för då hade han väl redan varit inspärrad. Och om proverna visat på SD:s oskuld vore han väl avskriven från fallet?

Citat:
Ursprungligen postat av Growe
. Dom har väll bestämt vem som är den skyldiga redan. Men ingen teknisk bevisning stödjer deras teori för annars hade han garanterat suttit inlåst. Tror inte dom släpper misstanken förens dom ringat in en annan gärningsman då det är väldigt praktiskt att ha en misstänkt.. När man ska gripa någon man har bevis mot. Eftersom den personen tror att han klarar sig helt. En amatör måste lämnat några dna spår från sig. Kan knappast vara så att någon skulle klara sig undan dna utfällnimg vid ett brott av denna natur. Jsg gissar på en helt okänd gärningsman. Sånna som är svåra att hitta

Första fetning: NEJ. Andra dito: Vad jag har förstått kvarstår misstankarna så länge förundersökningen pågår. (Läste det nånstans i allt mitt googlande). OM man inte får in nån ny, som du säger.
Det kursiva: En okänd gm med en känd anstiftare.
Citera
2018-07-23, 09:57
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Problemet här är att SD umgåtts med LW och det är säkert svårt att avgöra exakt tid när ev DNA uppkommit.
Hittar dom DNA som uppenbart hör till själva mordet och som inte är SD:s borde han inte vara misstänkt längre. Tror inte att dom kan gå på "praktiskt"...

Om det finns DNA kopplat till mordet och det inte finns någon annan (okänd) GMs DNA, utan bara SDs så borde det väl räcka? Avsaknad av andras spår är såklart graverande för SD i så fall.

Om de tvärtom fått DNA-svar som inte stämmer med SDs då borde andra män i LWs närhet börjat topsats.
Jag är inte säker men tror inte att detta skett i dagsläget. Någon annan som har källa med insyn i utredningen som hört något om topsning? Min källa har semester just nu.
Citera
2018-07-23, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Om det finns DNA kopplat till mordet och det inte finns någon annan (okänd) GMs DNA, utan bara SDs så borde det väl räcka? Avsaknad av andras spår är såklart graverande för SD i så fall.

Om de tvärtom fått DNA-svar som inte stämmer med SDs då borde andra män i LWs närhet börjat topsats.
Jag är inte säker men tror inte att detta skett i dagsläget. Någon annan som har källa med insyn i utredningen som hört något om topsning? Min källa har semester just nu.
Det är väl det som kan vara problemet... svårt att avgöra om DNA är kopplat till en precis tid.
SD har (ev) träffat Lena och därmed förklaringar på varför hennes DNA (om det finns) finns på div ställen.
Hoppas och tror att polisen topsat alla inblandade!
Citera
2018-07-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Så har jag också uppfattat det. Någon bevisning mot SD fanns det nog aldrig, och grunden för eventuella kvarstående misstankar mot honom är väl bara att det inte har gått att bevisa att GM är en annan. SD kan följaktligen inte avföras från misstankar med mindre än att man hittar och lagför den egentlige gärningsmannen.
Kan det vara så djäkligt...? Usch inte roligt, hoppas dom hittar GM oavsett vem det är!
Citera
2018-07-23, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Första fetning: NEJ.
/--/.

?
Men om det nu skulle finnas konklusivt DNA som visar på SD:s oskuld så borde han väl ändå rimligtvis avskrivas som MGM?
Säg att man tex hittat DNA (hud/blodrester) under LW:s naglar (som inte är LW:s) och denna DNA inte matchade SD:s.
Citera
2018-07-23, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
?
Men om det nu skulle finnas konklusivt DNA som visar på SD:s oskuld så borde han väl ändå rimligtvis avskrivas som MGM?
Säg att man tex hittat DNA (hud/blodrester) under LW:s naglar (som inte är LW:s) och denna DNA inte matchade SD:s.
Ja, hoppas det kommer fram något som kan avskriva/avslöja GM! Vilken mardröm att inte få fram bevis som kan avskriva SD om han är oskyldig!
Citera
2018-07-23, 10:30
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Det är väl det som kan vara problemet... svårt att avgöra om DNA är kopplat till en precis tid.
SD har (ev) träffat Lena och därmed förklaringar på varför hennes DNA (om det finns) finns på div ställen.
Hoppas och tror att polisen topsat alla inblandade!

Jo, men om det finns DNA, och bara SDs så är det ju ett svar i sig. Dvs det finns ingen annans DNA som det borde om någon annan är mördaren. Det lär ju vara i princip omöjligt att begå ett mord utan att lämna ett enda spår efter sig. Hoppas bara att spåren går att säkra efter så många dagar utomhus i hettan.
Citera
2018-07-23, 10:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Kan det vara så djäkligt...? Usch inte roligt, hoppas dom hittar GM oavsett vem det är!
Det blir nog ingen större skillnad. Även om någon annan än SD skulle hittas och lagföras så kommer det naturligtvis att fortsätta att hetsas precis som vanligt mot SD här i tråden. Byskvallret och förtalet här har ju egentligen ingenting med själva brottet att göra.
Citera
2018-07-23, 10:43
Medlem
Citat:
Det blir nog ingen större skillnad. Även om någon annan än SD skulle hittas och lagföras så kommer det naturligtvis att fortsätta att hetsas precis som vanligt mot SD här i tråden. Byskvallret och förtalet här har ju egentligen ingenting med själva brottet att göra.
Håller inte med Dig riktigt... varför skulle det "fortsätta att hetsas som vanligt mot SD" om det kommer fram att han är oskyldig?
"Förtalet" kan man till viss del förstå efter vad som hänt mellan SD och LW tidigare (även om jag tror att LW var intresserad av att fortsätta umgås med SD).
Citera
2018-07-23, 10:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Håller inte med Dig riktigt... varför skulle det "fortsätta att hetsas som vanligt mot SD" om det kommer fram att han är oskyldig?
"Förtalet" kan man till viss del förstå efter vad som hänt mellan SD och LW tidigare (även om jag tror att LW var intresserad av att fortsätta umgås med SD).
Tycker du att det har kommit fram något som talar för att han är skyldig?
Citera
2018-07-23, 10:49
Medlem
Citat:
Tycker du att det har kommit fram något som talar för att han är skyldig?
Än så länge mer än motsatsen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in