2018-07-26, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Det: Fetande

Oskyldig Skuld Bevis ?!

Varsågod

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2Foek4Pfedb8% 2F8250C19F-1FDB-49F3-BEEF-971C746F981C.png
Och vad vill du säga med denna länk?
Citera
2018-07-26, 02:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Från HDs GeoCachlogg:

"17 Jul 18

Jag sitter och halvsover lite och chauffören är helt inne i radioprogrammet och susar förbi GZ. Det blir till att vända runt i rondellen. En snabbloggad burk och tillbaka genom rondellen igen. TFTC

Jag visste tidigt i våras att denna sommar skulle bli annorlunda men att den skulle bli som den blev hade jag ingen aning om, vilket var himla tur på många sätt. Sillen och jag hade pratat om att hitta på något under sommaren och när sommaren var ett faktum bestämde vi oss för att ta ett kommunrace i norra Sverige. För mig är att längta och planera en del i upplevelsen och vi lyckades få till ett par kvällar då vi gemensamt kunde titta på färdväg och lämpliga burkar som vi passerade. Urvalskriteriet var traddar som hade låga D och T och som låg nära vägen.Vi åkte genom inlandet på vägen norrut och längs kusten söderut. Milen rullade på fort och allt gick mycket smidigt vilket gjorde av vi valde att justera vår ursprungsplan och lägga lite mer tid på mystar, höga T och andra roligheter vi passerade. Det blev i slutänden en bra blandning av burkar under resan som varade dryga veckan. Det har varit en vecka fylld med mycket av allt precis som det ska vara. Vi har tältat, badat, lagat mat, skrattat, träffat andra geocachare, åkt många mil i bil på både bra och dåliga vägar och såklart har vi cachat massor. Jag kommer att minnas denna resa med värme och att få dela den med en vän som står mig mycket nära är en lyx."
Citera
2018-07-26, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tills hen blir dömd i domstol. Det har inte hänt../--/
.

Men 'hen' har ju blivit dömd i domstol till skäligen misstänkt för mord, eller hur?
Citera
2018-07-26, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Har inte varit inne här på länge (då jag jobbat mycket) och sett de här frågorna.
Jag har inte följt SD:s och LW:s relation. Kände bara LW och har väldigt många bekanta och vänner som kände henne, hennes barn eller andra till henne närstående. Får också något lite info från utredningen, dock väldigt lite. Inga smaskiga detaljer. De håller på sin sekretess. Däremot har jag fått en hel del info som några få fått från polis, men som då har gått genom ett led innan de kom till mig. Enligt de uppgifterna finns det mer på SD än som framkommit här. Jag får även veta en del om relationen SD-LW genom LW:s och mina gemensamma vänner och bekanta, och jag vet att de uppgifterna kommit polis till del. Uppgifterna som oberoende av varandra kommit från olika håll stämmer väl överens. Bilincidenten var en del i mera som hänt. Det finns flera personer kring LW som känner till dessa händelser. Kan inte säga mer än så. Men det är ett typiskt mönster för hur det brukar gå till när en kvinna är utsatt för en svartsjuk, aggressiv man. Inget som sticker ut, utan så som det brukar vara. Kan tyvärr inte precisera mer än så, dels för att en del inte ska sägas än på grund av att utredningen inte är klar, dels för att det skulle avslöja källorna. Polisen går inte ut med mycket, jobbar på med pusslet, väntar in allt från NFC.
Vet du om de fortfarande hade en relation under våren..innan mordet?
Citera
2018-07-26, 03:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men 'hen' har ju blivit dömd i domstol till skäligen misstänkt för mord, eller hur?

Bara skälig misstanke.

Inget som räcker varken till ett åtal, än mindre till en dom.

Trappan är (tar ur minnet så reservation för felformulerat)

1. Kan misstänkas.
2. Skäligen misstänkt
3. Sannolikt misstänkt.
4. Kan åtalas.

Att de bara är uppe på nr 2 efter alla dessa månader tyder på fel MGM enligt min källa.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-26 kl. 03:10.
Citera
2018-07-26, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ska försöka sammanfatta min bild av SD. Begär inga källor, det får ni inte. Det är både egna och andras iakttagelser.
Förutom anmälan och allt det som tvättats här, så brann det hos SD samma vecka som HD flyttade ut.
Det var ingen brann, utan någon form av rökutveckling i pellets eller liknande sa någon här.

Jag trodde inte att dom hade fortsatt en relation efter anmälan, men det har dom.
Nu med skilsmässan och att HD flyttat ut så kunde SD gå mer mot LW, som kanske nu backade.

Allt detta är triggers och kanske bägaren rann över denna kväll?

Min känsla efter nu hört vad SD har sagt (fråga inte!) är att nått inte stämmer med hans personlighet. Vet inte vad, men på nått sätt får jag känslan att det var ett mörker hos honom inombords. Väldigt svårt att förklara.

Hans personlighet annars skulle jag beskriva att han är ganska bekymmerslös, lite lättja. Väldig ärlig med. Tar inte svartjobb eller jobb som konkurrerar med hans anställning, fast han kunde det utan problem. Han var levnadsglad och såg fram emot nästa utmaning i livet (menar inte "nu ska jag döda npgon och se om jag klarar det").

Han tog inte in en försvarare vid anmälan. Han stod för det han gjort.
Han var inte ledsen eller arg över saneringen efter rökutvecklingen. "Sånt som händer, man lär sig av det med". Lite av livsnjutare.

Om du nu är vän till SD hoppas jag du / ni hjälper honom så han får ngn vård, med din beskrivning låter det som han behöver det.

Som du beskriver med mörker hos honom och bägaren ran över, kan han skada ännu fler och även sig själv, och inte minst barnen.
Citera
2018-07-26, 03:16
Medlem
Citat:
Bara skälig misstanke.

1. Kan misstänkas.
2. Skäligen misstänkt
3. Sannolikt misstänkt.
4. Kan åtalas.

Jo, jag vet. Ville bara med en sk retorisk frågeställning få dig att reflektera lite över påståendet att det nu bara är TR som kan påverka/avskriva rådande misstankegrad.
Jag misslyckades.😞
Citera
2018-07-26, 03:27
Medlem
gloriouslifes avatar
JG har tydligen inte tvingats att välja
mellan HD och SD efter skilsmässoansökan:

Från HDs GeoCachLogg

"30 May 18

När vi svängde in på grusvägen upp mot Tarstaborg sa jag bestämt att här har jag aldrig varit men när jag tar upp GC-kartan ser jag flera glada gubbar längs vägen.... Går i värmen upp till burken och blir belönade med en jättefin burk. Stort tack!!

Solen sken och sällskapet, Sillen och YankeeDude, kunde inte varit bättre. Vi hade målet att logga GeoTourburkar under dagen. Vi hann även med ett besök på det omtalade torpet! Det blev en behaglig cachingdag i lugnt tempo med långa och många mat och fika pauser."
Citera
2018-07-26, 03:28
Bannlyst
Citat:
Bara skälig misstanke.

1. Kan misstänkas.
2. Skäligen misstänkt
3. Sannolikt misstänkt.
4. Kan åtalas.

Att de bara är uppe på nr 2 efter alla dessa månader tyder på fel MGM enligt min källa.

Du får läsa på bättre om hur svenska rättsväsendet och domstolen fungerar.
Du har helt fel på dom 4 punkterna.
Citera
2018-07-26, 03:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo, jag vet. Ville bara med en sk retorisk frågeställning få dig att reflektera lite över påståendet att det nu bara är TR som kan påverka/avskriva rådande misstankegrad.
Jag misslyckades.😞

Jag har ju redan backat på det påståendet och medgivit att jag läst slarvigt eftersom jag bara mindes inläggen om att TR måste ta bort hans misstankegrad
Som sagt 400 sidor med nästan samma skriverier var riktigt jobbigt att läsa igenom.
Citera
2018-07-26, 03:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Du får läsa på bättre om hur svenska rättsväsendet och domstolen fungerar.
Du har helt fel på dom 4 punkterna.

Ok visa mig den rätta trappan då? Denna har länkat i tråden nämligen och ingen har motsatt sig förrän nu när jag skriver den
Citera
2018-07-26, 03:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Från SDs GeoCachLogg:

"HerrTeamDavidsson

10 May 18

Här ovanpå låg Café LaNette på "min" tid. Där spenderades en del kvällar i jakten på galanta damer. Föga lyckosamt, men det är som med FTF-jakt. Själva jakten är en stor del av behållningen. Tack för cachen.

Kaninghoppningstävling i Hallstahammar idag, och äldsta dottern ville åka dit med fem hopp-råttor, varav en även skulle paras efer tävlingen. Bjuder ut gamla gymnasie-BFFen på en skogspromenad med fika och några burkar och hon är på direkt. Hittar Utö-rundan på Ängsö, och den får bli målet. Vi knallar, letar, fikar och lunchar i det alldeles underbara sommarvädret till klockan säger att det goa sällskapet måste åter till andra bestyr. Dumpar så mugglaren och tar lite goa loggar centralt i Västerås innan det är dags att dra sig mot Hallsta för lite avslutande loggar innan upphämtning och återfärd. En otroligt mysig dag som gör gott i kroppen länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in