Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Ska försöka sammanfatta min bild av SD. Begär inga källor, det får ni inte. Det är både egna och andras iakttagelser.
Förutom anmälan och allt det som tvättats här, så brann det hos SD samma vecka som HD flyttade ut.
Det var ingen brann, utan någon form av rökutveckling i pellets eller liknande sa någon här.
Jag trodde inte att dom hade fortsatt en relation efter anmälan, men det har dom.
Nu med skilsmässan och att HD flyttat ut så kunde SD gå mer mot LW, som kanske nu backade.
Allt detta är triggers och kanske bägaren rann över denna kväll?
Min känsla efter nu hört vad SD har sagt (fråga inte!) är att nått inte stämmer med hans personlighet. Vet inte vad, men på nått sätt får jag känslan att det var ett mörker hos honom inombords. Väldigt svårt att förklara.
Hans personlighet annars skulle jag beskriva att han är ganska bekymmerslös, lite lättja. Väldig ärlig med. Tar inte svartjobb eller jobb som konkurrerar med hans anställning, fast han kunde det utan problem. Han var levnadsglad och såg fram emot nästa utmaning i livet (menar inte "nu ska jag döda npgon och se om jag klarar det").
Han tog inte in en försvarare vid anmälan. Han stod för det han gjort.
Han var inte ledsen eller arg över saneringen efter rökutvecklingen. "Sånt som händer, man lär sig av det med". Lite av livsnjutare.
Om du nu är vän till SD hoppas jag du / ni hjälper honom så han får ngn vård, med din beskrivning låter det som han behöver det.
Som du beskriver med mörker hos honom och bägaren ran över, kan han skada ännu fler och även sig själv, och inte minst barnen.