2018-07-26, 06:19
Medlem
InnerstInnes avatar
Feministen har blivit världskänd genom artiklar i The Guardian, Washington Post, CNN, The Independent m.fl. Alltid en tröst i mörkret när afghanen trots aktionen blev utvisad i ett chartrat flygplan. Effektiv aktion för att få uppmärksamhet, ineffektiv resultatmässigt. Hade jag velat utföra en aktion hade jag siktat på resultat. Men det är bara jag.
2018-07-26, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Feministen har blivit världskänd genom artiklar i The Guardian, Washington Post, CNN, The Independent m.fl. Alltid en tröst i mörkret när afghanen trots aktionen blev utvisad i ett chartrat flygplan. Effektiv aktion för att få uppmärksamhet, ineffektiv resultatmässigt. Hade jag velat utföra en aktion hade jag siktat på resultat. Men det är bara jag.

Skönt! Ohyggligt svagt av flygplanets anställda att låta en klen, förvirrad, obeväpnad feminist stoppa planet.

Hade det varit en knivbeväpnad kapare hade han övermannats.

Detta måste vara uppgjort, teater och iscensatt.

Tänk på att när vi tar emot invandrare, så urholkar vi dessa länder ekonomiskt, kulturellt och mänskligt. Därför ska vi inte ta emot dem hit.
2018-07-26, 07:15
Medlem
JustZlatans avatar
Skicka räkningen till asylaktivisten. Jag är säker på att hon kan betala hela kalaset med chartrat plan genom crowdfounding. Det viktiga är att skattebetalarna inte ska betala för det här.
2018-07-26, 07:24
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Skicka räkningen till asylaktivisten. Jag är säker på att hon kan betala hela kalaset med chartrat plan genom crowdfounding. Det viktiga är att skattebetalarna inte ska betala för det här.

Har det någonsin hänt att någon överhuvudtaget i Sverige hålls ansvarig? Offentliga tjänstemän - exkluderat rättsväsendets - och politiker hålls inte ansvariga för sina beslut. Ståaktioner som denna har hänt förut. Likt detta fall verkställs deportation ändå genom en avsevärt dyrare resa. Har aktivisterna i detta fall hållits ansvariga för kostnaderna? Svaret är nej. Elin kommer alltså inte hållas ansvarig. Var så säker på det. Sverige är landet där staten ska ta ansvar för allt. Svenska staten är en feministisk curling- och förmyndarstat.
2018-07-26, 07:55
Medlem
Tycker också man kan skicka räkningen till asylaktivisten. Sådant där ska det inte behöva gå resurser åt och beslut ska skötas av staten, inte kyrkan, inte privatperson, inte släktingar odyl. Sedan låter staten visserligen för många stanna, men det håller inte om alla och envar ska börja lägga sig i på egen hand.
2018-07-26, 07:57
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Bra! Förhoppningsvis är hon efter detta svartlistad på alla flygbolag och troligtvis kommer hon aldrig att få visa till typ USAmed flera länder. Idioten kan ruttna bort på nåt FI-kansli....
2018-07-26, 08:11
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Om det var du som satt på ett flygplan på väg mot döden, hade det varit värt ett par hundra tusen då? Jag antar att ditt svar är ja. Så då är följdfrågan: varför är ditt liv värt mer än någon annans?

Tips: det är det inte.

Oavsett om du är svensk eller inte. Elin såg inte en Afghan eller en svartskalle, utan bara en människa. Hon är inte som du. Nej hon har ingen förmögenhet (antar jag) så istället riskerade hon sin frihet.

Ditt resonemang är patetiskt och visar exakt vad du är för sorts varelse. Du pratar om godhet som om det vore något skamfullt. Det är inte mänskligt.

Elin som varit i Expopressens hjärtvättstumlare i hela sitt liv använder andras pengar för sin godhet och överprövar laga beslut.

Detta visar det stora behovet av avtal med tredje land. Skicka varenda afghan dit om de hävdar att de kommer dö. Elin skulle kunna dömmas att aldrig mer läsa Expopressen och Dagens Lögner. Då blir hon frisk efter några år. Vet inte om detta verktyg finns i rättsväsendet idag?
2018-07-26, 08:22
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hen kanske bor utomlands och flyger med något av nedanstående bolag...
Dock når inte ens dessa - väldens mest försenade flygbolag upp till 80 eller ens 60% försenade plan.

”[i]Väldens mest försenade flygbolag
Sannolikhet att du blir försenad med dessa, utifrån statistiken 2016.
1. El Al – 56 procent

... bla bla bla ...

Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Att du bara orkar, har du inte gjort bort dig tillräckligt?

Du flyger aldrig, det säger sig självt, gå till din lilla säng och sov nu. Aspie.

Ont: Ska bli intressant att se vad anmälan leder till.

Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Du ljuger så du tror dig själv. Inte en chans att planen skulle vara försenade till 60-80%. Du verkar inte heller vara den typen som flyger utan mer någon som tillhör föreningen VISTÅRINTE ut och ägnar tid till Facebook.
... bla bla bla ...

Så där knasigt blir det när barn och b-svennar som aldrig gjort något, vet något eller kan något ändå låtsas som att dom förstår.

Tror ni verkligen att ni har någon som helst kunskap och förståelse om livet bara för att ni googlat?

https://www.airhelp.com/sv/airhelp-score/flygplatsranking/arn-arlanda-flygplats/

http://www.affarsresenaren.se/2017/10/09/h%C3%B6stlovets-mest-f%C3%B6rsenade-flygrutter-37663462

Observera nu att listan på länkarna gäller rutter. Inte avgångar. Vissa avgångar är notoriskt mer försenade än andra. T.ex så är kvällsflyg betydligt mer försenade än morgonflyg. Bäst att skriva ut detta då ni inte klarat av att tänka fram sånt på egen hnd.

Och jag flyger några av dessa kvällsavgångar som alltid är sena. Kommer faktiskt inte ens ihåg när vissa var i tid senast.

Men vad vet ni om sånt, ni flyger ju inte till vardags. Ni är ju bara googlande b-svennar.

Nu jobb - sen flyg. Ha en bra dag
2018-07-26, 09:15
Medlem
Finns det ingen säkerhet på flygplatserna? Det är väl bara ta dit 2 vakter som lyfter henne ur planet och sen låta henne betala böter och försenings kostnader.
Sen tycker jag det är märkligt att hon kom enda in flygplanet eller köpte hon biljett?

Sverige är så jävla skämmigt som låter alla kommunister och invandrare få bete sig hur som helst utan konsekvenser.
2018-07-26, 09:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Finns det ingen säkerhet på flygplatserna? Det är väl bara ta dit 2 vakter som lyfter henne ur planet och sen låta henne betala böter och försenings kostnader.
Sen tycker jag det är märkligt att hon kom enda in flygplanet eller köpte hon biljett?

Sverige är så jävla skämmigt som låter alla kommunister och invandrare få bete sig hur som helst utan konsekvenser.
Självklart hade hon köpt biljett. Hon hade fått ett (felaktigt) tips om vilket plan 18-åringen skulle utvisas med. När hon inte hittade 18-åringen så såg hon istället en för henne helt okänd 52-åring, som av en slump skulle utvisas med just det planet. Då bestämde hon sig blixtsnabbt för att "rädda" honom istället.
2018-07-26, 09:22
Medlem
calle555s avatar
Jag noterar att flera icke-svenska vänner på Facebook delar denna nyhet från DW Stories:

Standing Up Against Deportation

https://www.facebook.com/dw.stories/videos/1676446102467121/

Nästan 10000 kommentarer ...
2018-07-26, 09:33
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Inget jag vet förstås. Bara vad jag hört. Kan naturligtvis ha fel.

Lite förseningar och lite kostnader... hua vad hemskt. Världen går nog under.

Själv flyger jag 2-3 gånger per vecka och "drabbas" av förseningar i minst 60% av mina flygningar. Oj vad jag lider.

Men vad menar du, är det fel med civilkurage? Eller bara rätt när motiven rimmar med dina värderingar?

Nazister 2018 visar väl större civilkurage än en förvirrad henkommunist? Kurage betyder ju mod. Inget modigt i att gå etablissemangets agenda.
Kom att tänka på den där svarta flintkvinnan som ställde sig framför nazisttåget och hyllades som modig. Förstår inte modet; all statlig makt står ju på hennes sida.
Vänsterfolk alltså...hur kan ni vara så dumma?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in