2018-07-26, 01:05
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Riktigt söt tjej denna Elin. Stå upp för mänskliga rättigheterna

Vilka mänskliga rättigheter tänker du på? För du vet väl om att en person att rätt att söka asyl men INTE rätt att få det, utan det beslutas av landet i fråga, i det här fallet Sverige? Iaf enligt FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna
2018-07-26, 01:08
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Tja, du kanske har rätt. Sedan årsskiftet så skulle jag gissa att jag varit försenad i närmare 80% av alla flygningar. Vad du sedan tror skiter jag rätt löst i. Det förändrar inte statistiken för mig.

Jo, men nu pratar ju vi normala om riktiga flygplan och flygningar, inte dina synapser. Dessa vet vi sedan länge att de är försenade.

Vad tror du att hon får för straff? Kommer du som god medmänniska skänka en slant till hennes ev. böter?
2018-07-26, 01:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Tja, du kanske har rätt. Sedan årsskiftet så skulle jag gissa att jag varit försenad i närmare 80% av alla flygningar. Vad du sedan tror skiter jag rätt löst i. Det förändrar inte statistiken för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Du ljuger så du tror dig själv. Inte en chans att planen skulle vara försenade till 60-80%. Du verkar inte heller vara den typen som flyger utan mer någon som tillhör föreningen VISTÅRINTE ut och ägnar tid till Facebook. Vad är det du försöker lura i folk? Att du har en anställning och flyger? Bullshit. Det närmsta färdmedel du kommer är bussen som går in till socialbyrån. Pajas!!

Hen kanske bor utomlands och flyger med något av nedanstående bolag...
Dock når inte ens dessa - väldens mest försenade flygbolag upp till 80 eller ens 60% försenade plan.

Väldens mest försenade flygbolag
Sannolikhet att du blir försenad med dessa, utifrån statistiken 2016.
1. El Al – 56 procent
2. Icelandair – 41.05 procent
3. Air India – 38.71 procent
4. Philippine Airlines – 38.33 procent
5. Asiana Airlines – 37.46 procent
6. China Eastern Airlines – 35.8 procent
7. Hong Kong Airlines – 33.42 procent
8. Air China – 32.73 procent
9. Korean Air – 31.74 procent
10. Hainan Airlines – 30.3 procent”

https://www.expressen.se/dinapengar/lista-flygbolagen-med-varst-forseningar/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_s ource=email

Att ett flyg som här blir nästan två timmar försenat är väldigt besvärligt för dem som har anslutningsflyg att passa. Ett par timmars försening kan resuterara i några dygns väntan på nästa plan. Det kan kosta dryga summor för flygbolaget inräknat kostnaden för nya slot-tider. Därför försöker piloterna ofta ”köra in” en avgångsförsening. Men det å andra sidan kostar mycket mer bränsle.

Hur man än ser på det är att avsiktligt försena en flygavgång med nästan två timmar något som kostar andra än Elin betydligt större belopp än vad hennes icke utnyttjade biljett ska ha kostat.
Senast redigerad av Solglittret 2018-07-26 kl. 01:30.
2018-07-26, 01:21
Medlem
Börjar bli trött på alla som envisas med lögnen att alla som skickas tillbaka kommer dödas.

Uppdrag granskning gjorde som bekant ett program om denna myt vilken sprack som ett torkat eklöv. JJ intervjuade i programmet "vår blivande statsminister" Fatemeh som är en av de som gått ut hårdast med denna myt. När JJ konfronterar henne med sina egna uppgifter ändrar hon sig, nu dör dom helt plötsligt inte fysiskt utan mentalt.

Hittar inte programmet i sin helhet men rekommenderar detta klipp ifrån detsamma: https://www.youtube.com/watch?v=XILKc8LOc8g

Vi får här inte bara inblick i mottagningsproceduren utan får även följa Rohullah då han blir deporterad. Han har inte bara sökt asyl i 5 olika länder utan även uppgivit falsk identitet 3 ggr. Han är enligt egen uppgift 17 år men blir uppskriven till 27.

Till er som inte följde miniserien krig för fred som gick på svt kan jag även rekommendera detta.
Avsnitt 1 av 6 här: https://www.youtube.com/watch?v=mz5FmC-ELCQ

Här får man en bra inblick i hur låg begåvning folket besitter, med anledning av alla uppgifter om hur väl vårat land behöver dessa för att överleva som nation. Man får också klart för sig att lögner är en del av deras liv och att det är något som inpräntas från födseln.

En höjdpunkt kommer redan i avsnitt 1 då dom blir beskjutna ifrån en bergskam. Den dumma Afghanen som skjuter mot dom är så jävla dum att han inte fattar att kulorna ej når fram, istället har han röjt sin position i onödan och får sedan ett lass bomber ifrån ett Amerikansk bombflyg. Nedanför står svenska styrkan oskyddat och röker cigg samtidigt som dom beskådar eländet (skrattvarning utfärdas).

Ni som oförtrutet fortsätter med era lögner, ni är så jävla korkade att när ni går in i vedboden går sågbocken ut... Jag vet inte heller vilka som är dummast, ni eller Afghanerna.
Senast redigerad av siggehitz 2018-07-26 kl. 01:34.
2018-07-26, 01:48
Medlem
Har någon anmälan gjorts ännu?
2018-07-26, 01:57
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Börjar bli trött på alla som envisas med lögnen att alla som skickas tillbaka kommer dödas.

Uppdrag granskning gjorde som bekant ett program om denna myt vilken sprack som ett torkat eklöv. JJ intervjuade i programmet "vår blivande statsminister" Fatemeh som är en av de som gått ut hårdast med denna myt. När JJ konfronterar henne med sina egna uppgifter ändrar hon sig, nu dör dom helt plötsligt inte fysiskt utan mentalt.

Hittar inte programmet i sin helhet men rekommenderar detta klipp ifrån detsamma: https://www.youtube.com/watch?v=XILKc8LOc8g

Vi får här inte bara inblick i mottagningsproceduren utan får även följa Rohullah då han blir deporterad. Han har inte bara sökt asyl i 5 olika länder utan även uppgivit falsk identitet 3 ggr. Han är enligt egen uppgift 17 år men blir uppskriven till 27.

Till er som inte följde miniserien krig för fred som gick på svt kan jag även rekommendera detta.
Avsnitt 1 av 6 här: https://www.youtube.com/watch?v=mz5FmC-ELCQ

Här får man en bra inblick i hur låg begåvning folket besitter, med anledning av alla uppgifter om hur väl vårat land behöver dessa för att överleva som nation. Man får också klart för sig att lögner är en del av deras liv och att det är något som inpräntas från födseln.

En höjdpunkt kommer redan i avsnitt 1 då dom blir beskjutna ifrån en bergskam. Den dumma Afghanen som skjuter mot dom är så jävla dum att han inte fattar att kulorna ej når fram, istället har han röjt sin position i onödan och får sedan ett lass bomber ifrån ett Amerikansk bombflyg. Nedanför står svenska styrkan oskyddat och röker cigg samtidigt som dom beskådar eländet (skrattvarning utfärdas).

Ni som oförtrutet fortsätter med era lögner, ni är så jävla korkade att när ni går in i vedboden går sågbocken ut... Jag vet inte heller vilka som är dummast, ni eller Afghanerna.
Klart dom vet att inte barnen dödas. Dom vill ligga och är förbannade. Jag tror många av dom här karlarna är glada att komma härifrån då det måste vara ett helvete att dra över 70-åriga kärringar var natt.
2018-07-26, 02:07
Medlem
Zoom008s avatar
Det är så underhållande att läsa på föreningen "Vistårinteutmenslutaraldrigkämpa" och deras Facebook. Att killen inte var på planet var fan i mig dagens höjdpunkt. Att istället en 52-årig afghan fick traska tillbaka till förvaret och vänta på nästa avgång var nästan värt miljonen som detta kommer kosta. Förhoppningsvis får han åka med samma plan för ett billigare pris då han inte var tillräckligt attraktiv och Elin lär inte ställa sig upp en gång till för denne åldring. Tok-Elin är ett passande namn och det känns så gött. Tanterna är i extas då storknullaren gömdes och forslades bort utan Elins vetskap. Karma och nu behöver vi en regering som inte accepterar Elin och kärringarnas aktiviteter. Kan det vara därför Elin grät? Hon såg en gammal gubbe som hon släpades ut med samtidigt?
2018-07-26, 02:10
Medlem
CarolSeavers avatar
Har anmälan upprättats? Det gäller fakta, och är inte direkt rocket science att antingen bekräfta eller dementera.
2018-07-26, 02:43
Medlem
TraXzmans avatar
Jag skulle vilja ha civilkurage på dom som tror och agerar som bountyhunters typ till liten kostnad och slänger ut olagliga, kriminella invandrare som ska utvisas men gömmer sig. Tänk dig Rikskändis som motverkar att landet bildar terrorceller. Snacka om idol !
2018-07-26, 02:45
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Har anmälan upprättats? Det gäller fakta, och är inte direkt rocket science att antingen bekräfta eller dementera.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Har någon anmälan gjorts ännu?

Enligt KatJanouch på Twitter så har anmälan upprättats med diarenummer 5000-k911366-18

https://twitter.com/katjanouch/status/1022099363932368896
2018-07-26, 03:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Det är så underhållande att läsa på föreningen "Vistårinteutmenslutaraldrigkämpa" och deras Facebook. Att killen inte var på planet var fan i mig dagens höjdpunkt. Att istället en 52-årig afghan fick traska tillbaka till förvaret och vänta på nästa avgång var nästan värt miljonen som detta kommer kosta. Förhoppningsvis får han åka med samma plan för ett billigare pris då han inte var tillräckligt attraktiv och Elin lär inte ställa sig upp en gång till för denne åldring. Tok-Elin är ett passande namn och det känns så gött. Tanterna är i extas då storknullaren gömdes och forslades bort utan Elins vetskap. Karma och nu behöver vi en regering som inte accepterar Elin och kärringarnas aktiviteter. Kan det vara därför Elin grät? Hon såg en gammal gubbe som hon släpades ut med samtidigt?
Och vederbörande är avvisad nu enl. Twitter:

https://twitter.com/YB_Sodermalm/status/1022111755869319168
2018-07-26, 04:17
Medlem
Wuzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
https://m.youtube.com/watch?v=eaf9Zn6juts

Nu (några minuter sedan) pratar Joe Rogan och Jeff Garlin om denna händelse. Jeff hyllar hennes hjältemod.

Lite efter men jag lyssnade igenom hela podcasten.
Det du nämner börjar nästans mot slutet, för den late.
https://youtu.be/eaf9Zn6juts?t=1h44m18s

1.44.18, om YT inte länkar direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in