2018-07-25, 20:45
Medlem
fredricomartins avatar
Det kommer en dag. En gyllene vacker dag då det är dags för rättegång i Finspång.
Då kommer lilla Elin stå längst fram på de anklagades bänk. Det utdömda straffet kommer att vara mycket hårt och det kommer att verkställas långsamt. Mycket långsamt.

Vi ses Elin lilla.
2018-07-25, 20:51
Medlem
Suck...vilken idiot..
Killen ska utvisas i vilket fall...kommer bara kosta en djävla massa mer pengar för hennes tid i rampljuset..
2018-07-25, 20:52
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Att kalla någon för "pk-mupp", "vänster" etc är uttryck för en åsikt - man kan tycka allt från att det är kul och slagkraftigt till att det bara reflekterar negativt på den som yttrar orden. Att som kontrast avfärda människor som rasister är något helt annat. Rasist är ett ord som bär en betydelse och bruket av det är del av en härskarteknik ägnad att stigmatisera meningsmotståndare och det politiska samtalet. Tack vare sådana som dig (om du nu är lika frikostig med ordet utanför detta forum) har det politiska samtalet polariserats och nyanserade debattörer trängts undan till förmån för brunsmetande debattörer och dess lika goda kålsupare på andra sidan.

I linje med denna utveckling ser vi nu Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg sätta citationstecken för "demokratiskt" i sin hyllning till Ersson:

https://twitter.com/anneramberg/status/1022088321059745793

Det är samma andas barn. Samma destruktivitet. Även här har vi en som brunstämplar, som applåderar epitet som brunråttor och som nu tämligen onyanserat hyllar någon som (sannolikt) brutit mot lagen på bas av att Ramberg sympatiserar med den politiska ståndpunkt Ersson intagit.

När personer med makt (eller - som du - det politiska/massmediala komplexet åsiktsmässigt bakom sig) svartmålar de som säger "men vänta lite nu, det fanns ett utvisningsbeslut - ska inte sådana följas" som rasister och icke-demokrater är vi farligt ute. Personligen bryr jag mig inte om du kallar mig för rasist eller ej - men jag bryr mig vad sådana som du har gjort med det politiska samtalet. Med makt kommer ansvar. Någonstans på vägen glömde ni det.

Jag använder begreppet "rassar" och "brunskjortor" även privat. Men dessa begrepp är urvattnade och inte så hårda som jag tror att du tolkar dem. När jag kallar mina SD-bekanta för brunskjortor och rassar så blir de inte lika upprörda. För mig är det helt jämförbart med "vänster" och "PK-mupp" som även dessa används för att stigmatisera såväl meningsmotståndare som det politiska samtalet.

F.ö så bryr jag mig inte det minsta om makt. Enbart rättvisa och ödmjukhet.

Och du missade faktiskt min poäng. Jag svartmålar inte laglydiga medborgare för rasister. Jag svartmålar flashbackrassar för rasister. Det där med "sleven" du vet.

Hade du verkligen brytt dig om att inte förknippas med rassar, så hade du ju inte hängt här. Alternativt rensat ur dem eller deras jargong. Men det sker ju inte. Samtidigt som "min" påverkan på det politiska samtalet går alldeles utmärkt att uppröras över.

Fast, vet du, jag tror att vi tycker precis lika egentligen - bara att vi pekar våra fingar åt motsatt håll. Jag störs över vad "rassarna" gör med det politiska samtalet. Därav min snarstuckenhet och mina ömma tår gällande dem. För själv är jag naturligtvis både öppen, rättvis och ödmjuk.
2018-07-25, 20:53
Medlem
Kan vi inte ge vänsterfanatikerna Gotland? Så kan de köra en koalitionsregering med V, MP och F!. Elin Ersson statsminister. Så kan de driva sin humanistiska miljövänliga supermakt.

-I princip fri invandring, i vilket fall vilket fall låg tröskel i vad som ger PUT/medborgarskap

-Väldigt höga miljöskatter, bensin och diesel ska kosta minst 20 kronor.

-Flyg ska skattas så hårt att det ska bara användas i nödfall.

-Inget försvar

-Låga straff och straffålder höjd till 20 år. Man vill inte straffa utan som utgångspunkt ska varje kriminell få vård.

-Väldigt höga bidrag utan gräns till socialt utsatta arbetslösa m.m.. Man ska kasta pengar på folk istället för att ställa krav.

-Minst 50 % kvinnor i bolagsstyrelser annars omyndighetsförklaras bolaget och tvångstillsätts av staten.

-Nästan ingen privat verksamhet. staten sköter allt.

Bara jag som hade mer än gärna sett denna skuta sjunka till botten? Ekvationen skulle gå ihop till en början i.o.m. besparingar. Men efter ett tag när till och med alibivänstern börjar inse att de trots massivt ansvar och lång utbildning tjänar nästan lika mycket netto som snubben som klipper gräset utanför så är det inte lika kul längre. Och när ryktet går att man har de bästa möjligheterna att migrera till kommer halva världens u-land befolkning att knacka på dörren.

Visst man kan argumentera för att utvisning är fel i skilda fall, men när man använder situationen till att tro att man står över samhället och drömmer att man är någon slags Raoul Wallenberg så blir jag spyfärdig.

Skrämmande att vänstern likställer utvisningar av migranter i världens mest generösa asylsystem med att gasa judar.
2018-07-25, 20:56
Medlem
Engelitzs avatar
Jag fattar inte varför äckelkärringarna inte kan åka med sina pojkar till Afghanistan . . En win win situation. . . Kärringarna får fortsätta knulla pojkar . Vi slipper afghanerna och vänsterkärringarna. . De passar nog bra i burka med. 99% av dem ser ju ut som fan . .
2018-07-25, 20:57
Medlem
VWazzs avatar
I hennes hjärna gör gon något hon tror helhjärtat på och agerar väldigt modigt. Det kan man inte ta ifrån henne. Men rent politiskt (generellt) så är jag för utvisning av afghanerna.
2018-07-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Mea culpa. Den ändringen träder i kraft den 1:a september i år. Eller har jag missförstått?: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20030148.htm

Jag vet inte vad du syftar på som skulle träda i kraft den 1:a september...

Citat:
5 a § /Upphör att gälla U:2018-05-01/ Den som genom olaga tvång bemäktigar sig eller ingriper i manövreringen av

Citat:
5 a § /Träder i kraft I:2018-05-01/ Den som genom olaga tvång eller olovligen med tekniskt hjälpmedel bemäktigar sig eller ingriper i manövreringen av...
2018-07-25, 20:59
Medlem
VWazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
Det kommer en dag. En gyllene vacker dag då det är dags för rättegång i Finspång.
Då kommer lilla Elin stå längst fram på de anklagades bänk. Det utdömda straffet kommer att vara mycket hårt och det kommer att verkställas långsamt. Mycket långsamt.

Vi ses Elin lilla.

Nej det kommer inte hända. Du beter dig just nu som en hormonfylld frustrerad fjortis.
Senast redigerad av VWazz 2018-07-25 kl. 21:02.
2018-07-25, 21:05
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Jag fattar inte varför äckelkärringarna inte kan åka med sina pojkar till Afghanistan . . En win win situation. . . Kärringarna får fortsätta knulla pojkar . Vi slipper afghanerna och vänsterkärringarna. . De passar nog bra i burka med. 99% av dem ser ju ut som fan . .
Jag tror tanterna skulle få kåtslag av att komma dit och se alla mörka män. En burka vore nödvändigt men tyvärr syns deras grisögon i en sådan och muslimer gillar inte fläsk. Det här var allvarligt menat och inget skämt även om det skulle kunna uppfattas som ett sådant.
2018-07-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl20
Kan vi inte ge vänsterfanatikerna Gotland? Så kan de köra en koalitionsregering med V, MP och F!. Elin Ersson statsminister. Så kan de driva sin humanistiska miljövänliga supermakt.

-I princip fri invandring, i vilket fall vilket fall låg tröskel i vad som ger PUT/medborgarskap

-Väldigt höga miljöskatter, bensin och diesel ska kosta minst 20 kronor.

-Flyg ska skattas så hårt att det ska bara användas i nödfall.

-Inget försvar

-Låga straff och straffålder höjd till 20 år. Man vill inte straffa utan som utgångspunkt ska varje kriminell få vård.

-Väldigt höga bidrag utan gräns till socialt utsatta arbetslösa m.m.. Man ska kasta pengar på folk istället för att ställa krav.

-Minst 50 % kvinnor i bolagsstyrelser annars omyndighetsförklaras bolaget och tvångstillsätts av staten.

-Nästan ingen privat verksamhet. staten sköter allt.

Bara jag som hade mer än gärna sett denna skuta sjunka till botten? Ekvationen skulle gå ihop till en början i.o.m. besparingar. Men efter ett tag när till och med alibivänstern börjar inse att de trots massivt ansvar och lång utbildning tjänar nästan lika mycket netto som snubben som klipper gräset utanför så är det inte lika kul längre. Och när ryktet går att man har de bästa möjligheterna att migrera till kommer halva världens u-land befolkning att knacka på dörren.

Visst man kan argumentera för att utvisning är fel i skilda fall, men när man använder situationen till att tro att man står över samhället och drömmer att man är någon slags Raoul Wallenberg så blir jag spyfärdig.

Skrämmande att vänstern likställer utvisningar av migranter i världens mest generösa asylsystem med att gasa judar.

Ta mig fan det bästa jag läst på länge! Ge AFA en betydande roll i det nya samhället också, så får dom visa vilken slags nytta dom tillför.
2018-07-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Jag misstänker att du trodde på allt du blev matad med av "PK-media" förr. Därav så besviken.
Precis som du tror på allt du blir matad med av SD-media nu.

Du är inte mindre naiv bara för att du bytt sida.

Och du låter minst sagt lite rabiat och fanatiskt.

Föreslår ett bokbyte.
Jag är tveksam till om du är på riktigt, eller om du är ett troll. För du gör hela jobbet åt Jimmy, någon valkampanj behövs inte. Inser du inte att du motverkar ditt syfte?
2018-07-25, 21:15
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Jag använder begreppet "rassar" och "brunskjortor" även privat. Men dessa begrepp är urvattnade och inte så hårda som jag tror att du tolkar dem. När jag kallar mina SD-bekanta för brunskjortor och rassar så blir de inte lika upprörda. För mig är det helt jämförbart med "vänster" och "PK-mupp" som även dessa används för att stigmatisera såväl meningsmotståndare som det politiska samtalet.

F.ö så bryr jag mig inte det minsta om makt. Enbart rättvisa och ödmjukhet.

Och du missade faktiskt min poäng. Jag svartmålar inte laglydiga medborgare för rasister. Jag svartmålar flashbackrassar för rasister. Det där med "sleven" du vet.

Hade du verkligen brytt dig om att inte förknippas med rassar, så hade du ju inte hängt här. Alternativt rensat ur dem eller deras jargong. Men det sker ju inte. Samtidigt som "min" påverkan på det politiska samtalet går alldeles utmärkt att uppröras över.

Fast, vet du, jag tror att vi tycker precis lika egentligen - bara att vi pekar våra fingar åt motsatt håll. Jag störs över vad "rassarna" gör med det politiska samtalet. Därav min snarstuckenhet och mina ömma tår gällande dem. För själv är jag naturligtvis både öppen, rättvis och ödmjuk.
Du vill gärna framstå som en ödmjuk humanist, men precis som med alla andra bedrägliga så kallade "antirasister" så skiner er antivita svenskfientlighet ständigt igenom. Citat från ödmjuka dig:
Citat:
Och skäms för det idag när jag tänker på att mitt arbete och mina skattepengar går till svenskt white trash med defekta gener. Den svenska genpoolen behöver inte sånt skit som dig och förbered dig på att ni kommer att dö ut.
(FB) Utrymmet för invandrarna fås när vi tar bort svenskhetsbegreppet
Citat:
Fan vad bra det är att utländskt blod kommer in och moderniseras alla b-svennars trasiga genpol. Det som händer nu är det absolut bästa som kan hända svenskarna, även om 17% av svenskarna är för korkade, inavlade och inskränkta för att fatta det själva.
(FB) Sista chansen alla Svenskar.
Citat:
"Våra förfäder" var skäggiga, illaluktande bönder. Vill du vara stolt över dem? Varsågod i sådana fall.. själv har jag lite högre krav.
(FB) Sista chansen alla Svenskar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in