2018-07-25, 17:45
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Väldigt osund människosyn du har måste jag säga. Den ena gör ju något i smyg som han själv vet är fel, och hoppas komma undan med det. Medan den andre gör något som hon tror ska rädda en människas liv, och dessutom gör det med korten på bordet helt öppet. Sen behöver jag säkert förtydliga för en sån som dig (du är nog inte någon raketforskare direkt kanske) att jag alltså inte diskuterar moralen kring den afghanske mannen utan kring de två andra personerna som du tog upp.

Avsikter är irrelevanta. Jag får inte döda dig exempelvis även om jag trott att det var en god handling.
Hennes agerande är oförsvarlig.
2018-07-25, 17:49
Medlem
deadsets avatar
Dagens feminister vill importera patriarkala strukturer, kvinnoförtryck och gruppvåldtäkter. Hahaha... vilka jävla idioter. Någon borde fan göra en komedi om dessa kompletta dårar. De är ju sinnessjuka.
2018-07-25, 17:50
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Hade det varit olagligt för mig, som passagerare att smälla till henne?
Jag uppfattar det som en handling i självförsvar att hon bryter lagen på min och andras bekostnad.
Hon skäl min tid; det dyrbaraste jag har.
Ja det hade det varit
2018-07-25, 17:56
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
En total katastrof.

Hade detta skett i stockholm, hade jag åkt dit och dragit ut henne!

https://www.facebook.com/elin.k.ersson/videos/10155723956991274/?hc_ref=ARS3_bXbDuD5FztH1WUKiZGqn60A4gnizyqKjzGKTp Xc0IYmkPPdLAxsm45SdxR-e8E

Så du är villig att begå ett brott för att din vilja ska gå igenom? Fint hyckleri.
2018-07-25, 17:59
Medlem
Citat:
Nu när det står klart att denne 52 åring valde att åka hem självmant blir detta lite komiskt.

Han satt i planet och ville åka hem, men tvingades ut av personal.

Denne Elin fick reda på att den unga man hon hade på bilden inte ens var i planet innan hon gick in i det, men fick reda på 52 åringen, så hon körde ändå.

Detta är komiskt på hög nivå.

Varför hade han 3 personer från Kriminalvården med sig om det var ett frivilligt återvändande? Kan inte stämma. Vanliga utvisningar brukar genomföras genom att personen reser själv, men med extra dokument från Sverige som kan hjälpa till vid transfern och ankomsten?
2018-07-25, 18:00
Medlem
Fenotyps avatar
Vad blir konsekvenserna nu? Måste militärpolisen ordna med utvisningar?
2018-07-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janyny
Varför hade han 3 personer från Kriminalvården med sig om det var ett frivilligt återvändande? Kan inte stämma. Vanliga utvisningar brukar genomföras genom att personen reser själv, men med extra dokument från Sverige som kan hjälpa till vid transfern och ankomsten?

Även fast han säger att han åker hem frivilligt, måste dom följa med och bekräfta det. Annars skulle det börja bli en metod att dom säger det , och sedan försvinner bara. Man flyger aldrig direkt till Afghanistan, man mellanlandar.
2018-07-25, 18:03
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Rasism och misogyna yttringar brukar gå hand i hand. Du ska inte hävda att hon måste ha en funktionsvariation så du får ett hattrick i avskyvärda åsikter?

Jag är inte tillräckligt insatt i just denna händelse för att kunna uttala mig, men det är många gånger som civil olydnad räddat människoliv och myndighetsbeslut ändrats.

Hejar du på NMR också, eller varför hycklar du?
2018-07-25, 18:04
Medlem
Cleburnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Så du är villig att begå ett brott för att din vilja ska gå igenom? Fint hyckleri.

Citat:
Enligt polisens kommunikationsavdelning i region Väst har ingen polisanmält aktivisten ännu. Luftfartslagen säger dock att den passagerare som ”inte åtlyder vad befälhavaren bestämmer om ordningen ombord” ska dömas till böter eller fängelse i högst sex månader (13 kap. 4 § 10. p).

https://nyheteridag.se/kandisar-hyllar-aktivist-som-stoppade-utvisning-av-afghan/
2018-07-25, 18:05
Medlem
PK-befriads avatar
Elin är fullpumpad av judens propaganda. Det är så här juden vill ha svenska tjejer; kämpandes för att våra vackra nordiska flickor ska omges av och befruktas av efterblivna orcher. Just sayin.
2018-07-25, 18:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Funkade det menar du? Jag orkade inte se hela videon men det låter ju ytterst märkligt. Om någon inte beter sig på ett plan blir man väl avslängd och sen är det klart?
2018-07-25, 18:07
Medlem
Citat:
Även fast han säger att han åker hem frivilligt, måste dom följa med och bekräfta det. Annars skulle det börja bli en metod att dom säger det , och sedan försvinner bara. Man flyger aldrig direkt till Afghanistan, man mellanlandar.

Okej, tack. Jobbar du med något där du har insyn? De utvisningar jag haft insyn i var till andra länder och där fick de resa utan Kriminalvården, men förstår att Afghanistan kan vara speciellt. 3 personer låter som mycket personal dock om han inte hade någon typ av utagerande beteende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in