2018-07-25, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Varför inte Kalle Anka? Eller Koranen.

Skit in - skit ut.

Om du enbart matar dig själv med negativ propaganda dagarna i ända - så är det inte så jävla konstigt att du är bedrövlig.

När testade du att läsa saker från andra sidan med öppet sinne sist?

Du är ju precis lika bedrövlig i så fall. Enbart "SD-lantisar", "lågpannade WT-rassar" osv. från ditt håll. Och minst lika förutsägbar är du, varenda tråd som handlar om invandring, argumenterar du för mer invandring. Så att du skulle ha något öppnare sinne än dina motdebattörer är att kasta sten i glashus.
2018-07-25, 20:22
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan

Hur är nu funtade? Inte alls, för ni äger inte någon kvinna/tjej eller barn.

Äger? Jisses vilken kvinnosyn du har
2018-07-25, 20:25
Medlem
vaneriss avatar
Vilket stolpskott. Allt för att kunna synas i media och få känna sig duktig. Kunde hon inte åkt och bekämpat bränderna istället för att stoppa en utvisning som kan leda till mer bränder och oroligheter (afghanen i fråga).
2018-07-25, 20:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hon kände afghanens familj. De köpte biljett åt henne.
Ok, tack för info. Pengar saknar de inte tydligen afghanerna...
2018-07-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Ja, visst är hon!

Bokar biljett för att hindra en deportering från Landvetter, samtidigt som den hon försöker rädda sitter på en flight från Arlanda på väg till Afghanistan. För att inte tappa ansiktet "räddar" hon istället en annan man som uttryckligen själv vill hem och nu blir försenad.

Undra fan på att hon börjar grina när hon går av planet.....

Utan att ha nått sitt syfte har hon istället orsakat missade anslutningsflyg, förstörda semestrar mm, samt omkostnader på ett par hundra tusen för flygbolag och skattebetalare.

En sann hjälte i Absurdistan!
Stämmer detta så kan man ju inte annat än att skratta. Herregud.
2018-07-25, 20:27
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du är ju precis lika bedrövlig i så fall. Enbart "SD-lantisar", "lågpannade WT-rassar" osv. från ditt håll. Och minst lika förutsägbar är du, varenda tråd som handlar om invandring, argumenterar du för mer invandring. Så att du skulle ha något öppnare sinne än dina motdebattörer är att kasta sten i glashus.

Absolut! Det är ju det jag skrivit. Jag är precis som er. Fast ni är betydligt fler. I varje fall här.

Sedan så läser du mina texter som fan läser bibeln. Jag argumenterar för mer invandring under ganska specifika premisser. Du, och de flesta "lågpannade WT-rassarna" här inbillar dig däremot något annat än vad jag tycker.
2018-07-25, 20:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Bra där. Jag håller egentligen med om det. Ändå så är det på det sättet att det är den ena sidan i den här fotbollsmatchen som lagt beslag på rätten att använda tillmälen och felaktiga utmålanden. Vi är alla landsförrädare, vänster, 7-klöver och PK-muppar som inte rättar oss i ledet bland de b-svenska lantisrassarna här. Helt utan tillsägelser, reprimander eller kritik från din eller annans sida.

Jag bara anammar den fina ödmjuka tonen här.

Och sedan, om vi nu ska vara ärliga, så kan det mycket väl vara rasistiskt att vara för en "reglerad invandringspolitik". Det beror helt på varför man har en sådan ståndpunkt. Att t.ex inte vilja ge andra individer möjlighet till den egna gemenskapen enbart p.g.a deras ursprung är rasistiskt. Och väldigt många här på FB tycker just så.

Att i ett sånt sammanhang få en släng av sleven borde därför knappast uppröra. Är man trygg i sin egen självbild så spelar det ingen roll vad andra kallar en.

Om jag tål att bli kallad både det ena och det andra utan att gå i spinn, så borde du också göra det.
Att kalla någon för "pk-mupp", "vänster" etc är uttryck för en åsikt - man kan tycka allt från att det är kul och slagkraftigt till att det bara reflekterar negativt på den som yttrar orden. Att som kontrast avfärda människor som rasister är något helt annat. Rasist är ett ord som bär en betydelse och bruket av det är del av en härskarteknik ägnad att stigmatisera meningsmotståndare och det politiska samtalet. Tack vare sådana som dig (om du nu är lika frikostig med ordet utanför detta forum) har det politiska samtalet polariserats och nyanserade debattörer trängts undan till förmån för brunsmetande debattörer och dess lika goda kålsupare på andra sidan.

I linje med denna utveckling ser vi nu Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg sätta citationstecken för "demokratiskt" i sin hyllning till Ersson:
Citat:
I en rättsstat ska staten respektera mänskliga rättigheter. I en rättsstat råder yttrandefrihet. I en rättsstat vågar människor reagera mot ”demokratiskt” fattade beslut. En demokratisk rättsstat ställer nämligen krav på kvalitén i lagstiftningen och på en god rättstillämpning.
https://twitter.com/anneramberg/status/1022088321059745793

Det är samma andas barn. Samma destruktivitet. Även här har vi en som brunstämplar, som applåderar epitet som brunråttor och som nu tämligen onyanserat hyllar någon som (sannolikt) brutit mot lagen på bas av att Ramberg sympatiserar med den politiska ståndpunkt Ersson intagit.

När personer med makt (eller - som du - det politiska/massmediala komplexet åsiktsmässigt bakom sig) svartmålar de som säger "men vänta lite nu, det fanns ett utvisningsbeslut - ska inte sådana följas" som rasister och icke-demokrater är vi farligt ute. Personligen bryr jag mig inte om du kallar mig för rasist eller ej - men jag bryr mig vad sådana som du har gjort med det politiska samtalet. Med makt kommer ansvar. Någonstans på vägen glömde ni det.
2018-07-25, 20:31
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Absolut! Det är ju det jag skrivit. Jag är precis som er. Fast ni är betydligt fler. I varje fall här.

Sedan så läser du mina texter som fan läser bibeln. Jag argumenterar för mer invandring under ganska specifika premisser. Du, och de flesta "lågpannade WT-rassarna" här inbillar dig däremot något annat än vad jag tycker.

Varför gnäller du då över polariseringen? Är det inte urtypen av hyckleri?
2018-07-25, 20:33
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Varför inte Kalle Anka? Eller Koranen.

Skit in - skit ut.

Om du enbart matar dig själv med negativ propaganda dagarna i ända - så är det inte så jävla konstigt att du är bedrövlig.

När testade du att läsa saker från andra sidan med öppet sinne sist?

Du, min hjärna har matats med skit sedan jag föddes av slaskmedia med DN och Expressen som det värsta Sverige kan uppbringa in form av skit in. Efter några år har jag nu äntligen botats från PK-sjukdomen som spridit sig som en löpeld p.g.a. ljugmedia.
2018-07-25, 20:33
Medlem
Bushhunters avatar
Liten tuva stjälper stora lass. Flickebarnet fick internationell uppmärksamhet, hjälper det?
2018-07-25, 20:34
Medlem
Nestor Xs avatar
Kunde vara en god idé att ta vissa utvisningar med flyg från något av våra grannländer. Förmodligen hade inte den här svenska godhetsaktivisten Elin fått samma tafatta bemötande från flygbolag och polismyndighet då. Först om det behövs, forsla dem som ska utvisas med bil exempelvis till den danska storflygplatsen Kastrup. Får sådana här aktioner ingen ordentlig påföljd kommer det säkert fler som tar efter.
2018-07-25, 20:43
Medlem
Norges största tidning berättar om spektaklet.

Och självklart har de kommentarsfält. De behöver inte flashback på samma vis som vi svenskar.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/On7rjl/svensk-student-aksjonerte-paa-fly-sier-hun-ville-hindre-afghanistan-retur

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in