Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 17:48
Medlem
StillaHavets avatar
Hela Sverige kommer lära känna Återvandringsverket. 50 städer är hög energi!
Citera
2018-07-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Invandringen är ett symtom, inte själva sjukdomen.

Invandringen är en följd av medvetet destruktiv politik, vilket är en följd av "kulturmarxismens" genomslag och inflytande i vårt samhälle. Kulturmarxismen skapades, lanserades och genomdrevs av "globalister".

Det är alltså "globalister" som är Sveriges, Europas, den vita mänsklighetens och hela världens största problem.

Detta är många inom AfS väl medvetna om och det är kampen mot "globalisterna" som är AfS främsta uppgift.

När det gäller invandringen och mångkulturen så erbjuder AfS officiellt faktiskt inte någon lösning i dagsläget eftersom de bara vill stoppa merparten av invandringen och bara vill skicka ut en halv miljon (vilket är nästan ingenting). Man måste dock börja någonstans och när man har kommit in i riksdagen och erhållit politiskt inflytande så kommer man gradvis att ändra och förskjuta retoriken i en mer rimlig riktning.
Det ena behöver inte utesluta det andra
Invandringen är en del av globaliseringen, precis som EU, vilket i praktiken innebär att man motarbetar alla dessa intressen så fort återvandringen påbörjas.
Ju förr desto bättre
Citera
2018-07-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Nej, det är det inte. Det finns fortfarande ingen efterfrågan på sådana extrema partier.
Det är andra tider, samtidigt som SvP var mer radikala än vad Afs är.
Citera
2018-07-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holme80
https://alternativforsverige.se/valupptakt-och-återvandringsturné/

Tack. Jag noterar, att t.o.m. en stad som Malmö är inplanerad för ett torgmöte, 2 september var det visst. Det lär nog bli ett j-a hallå. Undrar hur många poliser det behövs för att hålla mobben i schack där?

Men synd att man inte kan se AfS på Youtube längre. Men det kanske kommer att läggas ut torgmöten m.m. på en annan kanal?
Citera
2018-07-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Nej jag förespråkar inte SD, för mig blir det troligen Medborgerlig Samling. Jag vill inte ha politiker som aldrig haft ett riktigt jobb
Som vanligt är du helt ute cyklar
Vilka har inte riktiga jobbet hos Afs, tillskillnad från proffspolitikerna i 7-klövern?
Citera
2018-07-25, 20:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Det är andra tider, samtidigt som SvP var mer radikala än vad Afs är.
Nej, fel. Min absoluta bedömning, efter att ha följt båda partierna oerhört noggrant, är att AfS är mer radikala än SvP. Kom ihåg att SvP-medlemmar åkte till Ukraina för att hjälpa ZOG krossa ryska nationalister under valåret 2014. Från AfS finns det ingenting som tyder på att de skulle gå i en liknande liberal riktning. Visst finns det fortfarande vissa tendenser hos den fortfarande framförallt oborstade SD:aren Jeff Ahl i hans sämsta stunder, men han styr inte partiet och de som styr AfS har full koll på allt. Jag har lyssnat på de flesta Kasselstrandintervjuer han gjort, ingenstans kontrasignalerar han AfS huvudbudskap: "Vi måste säkra existensen för vårt folk och en framtid för våra svenska (vita) barn". Alltså, man brukar prata om "1488". AfS har inget med 88 att göra, men när det gäller 14 är de precis lika radikala som NMR. Jag vet inte om någon annan har snappat upp nåt uttalande från Kasselstrand som tyder på att han snart kommer att släppa de fjorton orden? När den där Webb TV-killen, Wilmot eller vad han hette, frågade om framtiden och radikaliseringen i förorten var Kasselstrands första instinkt: "Det finns en stor risk att svenskarna kommer att bli en minoritet i vårt eget land.". Hans första instinkt var inte "islam kommer att göra det värre för svenska feminister och bögar". Hans första instinkt var inte att "svenska värderingar" hotas. Det enda han tog upp var att det svenska folket riskerar att bli en minoritet i sitt eget land. Han vet. AfS vet. AfS är mer radikala, i positiv bemärkelse, än vad SvP var.
Citera
2018-07-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, fel. Min absoluta bedömning, efter att ha följt båda partierna oerhört noggrant, är att AfS är mer radikala än SvP. Kom ihåg att SvP-medlemmar åkte till Ukraina för att hjälpa ZOG krossa ryska nationalister under valåret 2014. Från AfS finns det ingenting som tyder på att de skulle gå i en liknande liberal riktning. Visst finns det fortfarande vissa tendenser hos den fortfarande framförallt oborstade SD:aren Jeff Ahl i hans sämsta stunder, men han styr inte partiet och de som styr AfS har full koll på allt. Jag har lyssnat på de flesta Kasselstrandintervjuer han gjort, ingenstans kontrasignalerar han AfS huvudbudskap: "Vi måste säkra existensen för vårt folk och en framtid för våra svenska (vita) barn". Alltså, man brukar prata om "1488". AfS har inget med 88 att göra, men när det gäller 14 är de precis lika radikala som NMR. Jag vet inte om någon annan har snappat upp nåt uttalande från Kasselstrand som tyder på att han snart kommer att släppa de fjorton orden? När den där Webb TV-killen, Wilmot eller vad han hette, frågade om framtiden och radikaliseringen i förorten var Kasselstrands första instinkt: "Det finns en stor risk att svenskarna kommer att bli en minoritet i vårt eget land.". Hans första instinkt var inte "islam kommer att göra det värre för svenska feminister och bögar". Hans första instinkt var inte att "svenska värderingar" hotas. Det enda han tog upp var att det svenska folket riskerar att bli en minoritet i sitt eget land. Han vet. AfS vet. AfS är mer radikala, i positiv bemärkelse, än vad SvP var.
2014 kunde man inte ens nämna invandrare och dåligt i samma mening, utan att bli klassad som rasist ,så nog har det blivit betydligt enklare att kritisera migrationspolitiken.
Beträffande Afs vs SvP ,så drar jag mina slutsatser och du dina.
Man kan inte kritisera Islam (el judarna) och dra alla över en kant i sin retorik, utan man måste vara smartare än så.
Att Jeff Ahl drar fram som en pitbull ibland, verkar inte störa ledningen nämnvärt.
Citera
2018-07-25, 20:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Beträffande Afs vs SvP ,så drar jag mina slutsatser och du dina.
Jag vet inte exakt vilka slutsatser du drar, men om de skiljer sig nämnvärt från mina så är de felaktiga. Skitsamma, vi verkar vara överens om att AfS är svenskarnas parti 2018!
Citera
2018-07-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vet inte exakt vilka slutsatser du drar, men om de skiljer sig nämnvärt från mina så är de felaktiga. Skitsamma, vi verkar vara överens om att AfS är svenskarnas parti 2018!
Det är väl ganska radikalt att dra till Ukraina för att kriga mot Ryska nationalister?
Jag har svårt att se representanter för Afs göra något liknande faktiskt.
Jag ska dock inte påstå att jag är något proffs på SvP.
Huvudsaken är att vi är överens om vilket parti som gäller 2018
Citera
2018-07-25, 21:09
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Det är väl ganska radikalt att dra till Ukraina för att kriga mot Ryska nationalister?
Nej, det var vad hela etablissemanget ville. De lyckades få korkade människor från hela Europa att sluta upp. Det var det mest etablissemangsdyrkande, maktkrypande och ickeradikala du kunde göra år 2014.
Citat:
Jag har svårt att se representanter för Afs göra något liknande faktiskt.
Jag också. Det finns inte på kartan.
Citat:
Huvudsaken är att vi är överens om vilket parti som gäller 2018
Absolut:

AfS 2018!!!
Senast redigerad av baggebo1 2018-07-25 kl. 21:14.
Citera
2018-07-25, 22:32
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Enligt senaste Ipsos som dryftas i granntråden

(FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar

skulle, om jag räknat rätt, ”Övriga” få 5 % (dock måste man här dra bort 1 % för Fi). Förmodligen skall man dra bort max 1 % till för MED och ”övriga övriga”.

AfS därför 3 %? Spekulativt.

Frågan är dock om det går att detektera rörelser för AfS i OU som redan är så dåliga på att mäta SD. Vi får nog lov att hålla oss till Yougov och (det mer instabila) Sentio ändå.
Citera
2018-07-25, 22:35
Medlem
Tråkigt att AfS ofta inte finns som alternativ i opinionsundersökningar och att de inte särredovisas hos opinionsinstituten. Nu kan de ligga på allt mellan 0.5% till 4%!

Gustav Kasselstrand pratade i senaste grodpodden om ett "dubbelslag", dvs att SD blir största parti och AfS kommer in i riksdagen. Sedan nämnde han ett "dubbelt dubbelslag", dvs att SD blir största parti, AfS kommer in i riksdagen och MP och KD åker ur riksdagen. Blir det så lär jag vara berusad i flera dagar.
Senast redigerad av DoktorPest 2018-07-25 kl. 22:41. Anledning: Stavade fel på Kasselstrands namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in