Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Dem kan du värva till SD-väljare. AfS är nog överkurs för dem. Men du är smart, så du kan rösta på AfS själv, och värva dina vänner också såklart.

Kan du visa att Afs menar allvar med vad de säger? Känner du till hur mycket pengar de lagt på att ta fram politik av allt stöd de fått?
Citera
2018-07-25, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Kan du visa att Afs menar allvar med vad de säger? Känner du till hur mycket pengar de lagt på att ta fram politik av allt stöd de fått?

Varför skulle AfS inte mena allvar?

Jag blir riktigt trött på dig. Du vet ingenting om partiet och du bemödar dig inte med att ta reda på någon info. Det enda du gör är att spy galla om AfS. Om du t ex tar reda på vilka ledningen består av i AfS så ser du att det är väldigt kompetenta personer som länge har varit engagerad i en Sverige-vänlig politik. Gustav Kasselstrand gick med i SD 2006. I över 10 års tid har han alltså varit politiskt aktiv, och ändå frågar du ifall AfS menar allvar? Är du korkad eller bara lat och inkompetent? Kanske en blandning av allting.
Citera
2018-07-25, 06:52
Medlem
Citat:
Min viktigaste fråga är korruptionen.
SD är redan i riksdagen, Afs får hitta någon fråga de kan komma in på som folket tycker är viktigt
Korruptionen är även den en ödesfråga i dagens samhälle och mig veterligen är Afs det enda(?) parti som vill återinföra tjänstemanna ansvaret.
Man vill även i framtiden kunna ställa politiker och generaldirektörer inför riksrätt, vilket bl.a. Jeff Ahl nämnde i en intervju senast igår, när MSB och Dan Eliasson var på tal pga alla bränder och Sveriges dåliga beredskap.
Man får känslan av att du bara trollar här i tråden, för du kan väl inte ha missat all den här informationen?
Citera
2018-07-25, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Alla är blåsta och hatiska i Afs ledning, tillskillnad från 7- klövern, antar jag?
Dina hypoteser verkar mer luta åt foliehattsteorier imo.
Den dagen Sverige hamnar i samma position som Grekland var i tidigare (shtf scenario), kommer det redan pågå ett inbördeskrig.
Om den dagen kommer, finns det säkert inte så många liberaler och vänsteranhängare kvar.
Efter det kommer m.a.o Afs ha 💯%
Hmm, jag var trött och vet inte riktigt hur Grekland kom med i ekvationen, men förmodligen ville jag visa hur EU, genom sin korruption och ignorans, lyckades kastrera hela Grekland.
Citera
2018-07-25, 07:13
Medlem
Citat:
SD är redan i riksdagen, Afs får hitta någon fråga de kan komma in på som folket tycker är viktigt
Jag kommer själv rösta SD i både kommun och landsting, då Afs endast finns på valbar plats till riksdagen.
Citera
2018-07-25, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Det handlar om att aldrig ge upp.
Topp 10 av Sveriges problem idag består av:
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Alternativ för Sverige är det ända partiet som har en lösning på
invandringsproblemet.
Även om det låter krasst, så är det just pga invandringen som Sverige ser ut som det gör idag.
Edit, är trött och måste sova

Invandringen är ett symtom, inte själva sjukdomen.

Invandringen är en följd av medvetet destruktiv politik, vilket är en följd av "kulturmarxismens" genomslag och inflytande i vårt samhälle. Kulturmarxismen skapades, lanserades och genomdrevs av "globalister".

Det är alltså "globalister" som är Sveriges, Europas, den vita mänsklighetens och hela världens största problem.

Detta är många inom AfS väl medvetna om och det är kampen mot "globalisterna" som är AfS främsta uppgift.

När det gäller invandringen och mångkulturen så erbjuder AfS officiellt faktiskt inte någon lösning i dagsläget eftersom de bara vill stoppa merparten av invandringen och bara vill skicka ut en halv miljon (vilket är nästan ingenting). Man måste dock börja någonstans och när man har kommit in i riksdagen och erhållit politiskt inflytande så kommer man gradvis att ändra och förskjuta retoriken i en mer rimlig riktning.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-07-25 kl. 09:39.
Citera
2018-07-25, 09:47
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:

Din viktigaste fråga är korruption och du förespråkar SD?
Citera
2018-07-25, 09:55
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda

Invandringen är en följd av medvetet destruktiv politik, vilket är en följd av "kulturmarxismens" genomslag och inflytande i vårt samhälle. Kulturmarxismen skapades, lanserades och genomdrevs av "globalister".

Det är alltså "globalister" som är Sveriges, Europas, den vita mänsklighetens och hela världens största problem.

Detta är många inom AfS väl medvetna om och det är kampen mot "globalisterna" som är AfS främsta uppgift.

När det gäller invandringen och mångkulturen så erbjuder AfS officiellt faktiskt inte någon lösning i dagsläget eftersom de bara vill stoppa merparten av invandringen och bara vill skicka ut en halv miljon (vilket är nästan ingenting). Man måste dock börja någonstans och när man har kommit in i riksdagen och erhållit politiskt inflytande så kommer man gradvis att ändra och förskjuta retoriken i en mer rimlig riktning.

Du orsakar som vanligt mest skada i dina inlägg. Alla förstår vad du menar med att sätta "globalister" inom citationstecken. Men några sådana interna tankefigurer finns inte i AfS. Det är istället onanistens våta drömmar du ger uttryck för.

Angående återvandring så är det jävligt klart att det är dags för en halv miljon att åka hem. Minst. Detta står mycket tydligt på partiets valbroschyr, som du sålunda förmodligen inte hållit i din hand. Om du istället för att förpesta tråden med defaitistisk smörja, engagerar dig och blir aktivist, så kanske du får något gjort.
Citera
2018-07-25, 09:56
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda

I hela sin retorik så sätter AfS svenskarna först. Och sätter man svenskarna först (vilket rent politiskt innebär att svenskarna ska bestämma över sig själva, över sitt eget land och över sina medier och sina institutioner) så kommer "globalisterna" först på andra plats.

Jag tycker därför att AfS har lyckats väldigt väl med att balansera sin retorik. Det finns djup för dem som förstår detta frågekomplex, och för övriga så framstår man som lite piggare sverigedemokrater.
Citera
2018-07-25, 10:05
Medlem
Run3s avatar
Någon som beställt valsedel gratis på https://alternativforsverige.se/val/? Står att den ska komma i mitten av juli. Har ni fått er sedel än?
Citera
2018-07-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
I hela sin retorik så sätter AfS svenskarna först. Och sätter man svenskarna först (vilket rent politiskt innebär att svenskarna ska bestämma över sig själva, över sitt eget land och över sina medier och sina institutioner) så kommer "globalisterna" först på andra plats.

Jag tycker därför att AfS har lyckats väldigt väl med att balansera sin retorik. Det finns djup för dem som förstår detta frågekomplex, och för övriga så framstår man som lite piggare sverigedemokrater.

Etablissemanget, MAKTEN, uppfattar SD som ett stort hot. Däremot ignorerar man nästan helt AfS. Jag vill rikta en käftsmäll. Alltså röstar jag SD.

Jag ser inte att AfS ökar i OU, den som inte syns finns inte.
Citera
2018-07-25, 10:26
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Någon som beställt valsedel gratis på https://alternativforsverige.se/val/? Står att den ska komma i mitten av juli. Har ni fått er sedel än?

Nope inte än, beställde det så fort det blev tillgängligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in