2018-07-25, 19:37
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Svårt att inte bli rörd av filmen, av hennes reaktion men också hur folk verkar sluta upp bakom henne. En liten tjej stoppar ett helt flyg för att rädda en människa. Ska vara en riktig träplanka till människa för att missa hur stort det är.

Är inte nationalistiskt lagd men stolt att vara svensk när man sett detta. Sverige är mer än bara hat, rasism och SD-patrask. Detta är Sverige. Vi är raka i ryggen och sträcker ut vår hand till de utsatta. Ingen löjlig, förljugen populistfluga kommer ändra på det.

Deal with it, Flashback.

Hon är indoktrinerad att bete sig på det här sättet, och förmodligen tillhör även du samma skara. Vi normala människor som inte har tillåtit oss hjärntvättas på samma sätt inser att ni är direkt farliga för vår framtid och därför måste bekämpas. Resultatet kommer visa sig i höst, när vi visar att vi fått nog av er skit.
2018-07-25, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clocking
Pluggar till socionom.
dvs hon skall i framtiden sitta i beslutandeställning om vem som skall fa socialbidrag eller ej
2018-07-25, 19:39
Avslutad
Jag visste inte att det fanns superhjältar på riktigt? Men här har vi henne, Sveriges egna Wonder Woman, protector of the weak and hairy: Elin Ersson!

Jag blir tårögd när jag ser hennes heroiska insats för att rädda Abdullah 52, från att åka hem till Afghanistan where he most likely will get killed (fetar om någon missade detta). Hon lyckades göra så att han inte blev deportated till Afghanistan. Vilken twist! Vilket slut!

Vilken hjälteinsats, jag röstar för att hon ska få någon sorts medalj av kungen. I will comply med detta.
2018-07-25, 19:40
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det är just det som är hyckleriet! Han klagar på hennes agerande men tvekar inte själv att begå ett brott.

Så du var lite ogillande bara över att han ville bryta mot lagen för att ge sig på någon som bryter mot lagen? Du tycker som alla andra normala människor då att Elin, den blivande socionomen är ett jävla aber som bryter mot lagen och kostar oss skattebetalare en massa onödiga pengar?
2018-07-25, 19:41
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Luftfartslagen säger att den passagerare som ”inte åtlyder vad befälhavaren bestämmer om ordningen ombord” ska dömas till böter eller fängelse i högst sex månader (13 kap. 4 § 10. p).

Jag ringde polisens kommunikationsavdelning i region Väst och ingen har ännu polisanmält aktivisten.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/luftfartslag-2010500_sfs-2010-500
Kan jag anmäla det utan att jag har sett det? Antar att jag kan men skulle någon ens bry sig när det står att anmälaren inte var närvarande utan bara har läst på nätet?

Mvh
2018-07-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Som ny medlem i brottsregistret blir det svårt att få jobb i den branschen.

Finns det krav på god vandel för att bli en socialkärring som lika automatiskt som alla de andra socialkärringarna delar ut socialbidrag till knarkare, curlingklot och pedofildyrkare med fyra fruar som alla är minst kusiner med honom? Hela yrkeskåren kunde ersättas av IRC-bot:ar från 90-talet.

Detta med värnplikt för kvinnor är nog fan den enda vettiga idén den förevarande annars obegripligt inkompetenta regeringen har producerat. De måste ha varit drängfulla den dagen. Det behöver bara göras obevekligt obligatoriskt också, och hårt, så skall vi nog kunna göra karlar även av flickorna. MGM som gillar att stå och skrika i ett flygplan innan hon blir utslängd ur det, henne skall vi skicka till fallskärmsjägarskolan.
Senast redigerad av Raticid 2018-07-25 kl. 19:44.
2018-07-25, 19:42
Medlem
Citat:
Svårt att inte bli rörd av filmen, av hennes reaktion men också hur folk verkar sluta upp bakom henne. En liten tjej stoppar ett helt flyg för att rädda en människa. Ska vara en riktig träplanka till människa för att missa hur stort det är.

Är inte nationalistiskt lagd men stolt att vara svensk när man sett detta. Sverige är mer än bara hat, rasism och SD-patrask. Detta är Sverige. Vi är raka i ryggen och sträcker ut vår hand till de utsatta. Ingen löjlig, förljugen populistfluga kommer ändra på det.

Deal with it, Flashback.
Sverige är rättshaverism till försvar av vuxna män som saknar asylskäl? Nej, jag tror inte det.
2018-07-25, 19:43
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Jag har förstått det som att hon pluggar, socionom.

Så lite sommarlov nu då! Då förstår jag. Ska det här vara lyckat, enligt henne?
2018-07-25, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Finns det krav på god vandel för att bli en socialkärring som lika automatiskt som alla de andra socialkärringarna delar ut socialbidrag till knarkare, curlingklot och pedofildyrkare med fyra fruar som alla är minst kusiner med honom? Hela yrkeskåren kunde ersättas av IRC-bot:ar från 90-talet.

Detta med värnplikt för kvinnor är nog fan den enda vettiga idén den förevarande annars obegripligt inkompetenta regeringen har producerat. De måste ha varit drängfulla den dagen. Det behöver bara göras obevekligt obligatoriskt också, och hårt, så skall vi nog kunna göra karlar även av dem. MGM som gillar att stå och skrika i ett flygplan innan hon blir utslängd ur det, henne skall vi skicka till fallskärmsjägarskolan.

Hon bör användas som minröjare eller murbräcka.
2018-07-25, 19:47
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Deal with it, Flashback.

Helt ok om hon bekostar godheten med sin egna pengar. Nu misstänker jag att hon inte har råd. Det går på några hundratusen per år och än mindre kan betala för flygförseningen.

Samhällskontraktet är mellan svenskar inte med hela världen. Deal with it.
2018-07-25, 19:49
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Hon är indoktrinerad att bete sig på det här sättet, och förmodligen tillhör även du samma skara. Vi normala människor som inte har tillåtit oss hjärntvättas på samma sätt inser att ni är direkt farliga för vår framtid och därför måste bekämpas. Resultatet kommer visa sig i höst, när vi visar att vi fått nog av er skit.

Du är indoktrinerad att skrika PK så fort någon fattar ett beslut som grundar sig i omtanke mot en annan människa, i stället för ren egoistism. Du har ett problem. Du ÄR ett problem. Utan människor som Elin hade vi varit stamfolk med stenyxor. Hon är inte indoktrinerad av samhället, tvärtom bryter hon ju lagen! Hon är beredd att ta straff för att rädda en medmänniska. Helt osjälviskt. Jag förstår iofs att du inte klarar att greppa detta, med tanke på din ideologiska övertygelse.

Sorgligt att så många tänker som du, men en dag kommer ni och era skygglappar vara ett sorgligt minne blott.
2018-07-25, 19:51
Medlem
RobieBwois avatar
Måste inte polisen upprätta en anmälan om man ser att brott begås? Var något snack om det när några poliser gnällde i en stängd grupp när metoo var så aktuellt som det var.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in